جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از طلاب اعزامي به مناطق محروم:
پاراچنار مظلوم‌تر از غزه است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز دوشنبه 2/10/87 تعدادی از مبلغین حوزه كه به مناسبت آغاز ماه محرم به مناطق محروم اعزام می‌شوند را به حضور پذیرفتند.

معظم له در این دیدار با انتقاد شدید نسبت به پیدایش فرق باطله از جمله عرفان‌های كاذب فرمودند: متأسفانه در خود حوزه نیز چنین دروسی وجود دارد. در این دروس اگر مدرس هم فرد سالمی باشد، طرح این مسائل، مسأله‌ساز است.

ایشان به بعضی از برنامه‌های فرقه‌های احمدیه در پاكستان و افغانستان اشاره كردند و ادامه دادند: بسیاری از علما – چه شیعه و چه سنی- در آن زمان این فرقه را تكفیر كردند و مرحوم كاشف الغطاء در رد این فرقه و فرق باطله‌ی دیگر رساله‌هایی نوشتند.

معظم له به مطالب این رساله‌ها اشاره كردند و فرمودند: بنده بسیاری از این مطالعات را 70 سال پیش و در دوران جوانی و نوجوانی انجام داده‌ام و لازم است كه طلاب جوان امروزه مطالعات وسیعی داشته باشند و با همه این فتنه‌ها آشنا و آگاه باشند.

این مرجع تقلید با ابراز نگرانی از تبلیغات فرق باطله بیان داشتند: این وضعیت و خطراتی كه وجود دارد برای ما تكلیف ایجاد می‌كند؛ نمی‌شود كه در خانه بنشینیم و كاری نكنیم؛ باید وارد شویم و از احادیث محمد و آل محمد استفاده كنیم و معارف اهل بیت را ترویج كنیم.

ایشان با محكوم كردن جنایت‌های انجام شده در فلسطین و غزه، پاراچنار را مظلوم‌تر از غزه دانستند و افزودند: محاصره پاراچنار بدتر از غزه است و در آنجا ابتدا دست شیعیان، بعد پا و سرشان را می‌برّند. و این همه جنایت انجام می‌دهند و از هیچ كس صدایی بلند نمی‌شود؛ این چه دنیا و چه جامعه بین الملل و چه قانونی است؟

معظم له ادامه دادند: این برنامه‌ها مسئولیت ما را زیادتر می‌كند و باید آگاه باشیم و بیشتر تلاش كنیم؛ ما آنچنان كه باید وظایف را انجام نمی‌دهیم و پیش خداوند متعال و امام زمان باید پاسخگو باشیم.

حضرت آیت الله العظمی صافی خطاب به طلاب و روحانیونی كه جهت تبلیغ امر دین به مناطق دور‌افتاده می‌روند، فرمودند: شما نوكر امام زمانید  و خدمت به دین و امام زمان می‌كنید. چه تشویقی بالاتر از اینكه عنایت امام زمان بالای سر شماست. من كیستم كه بخواهم شما را تشویق و ترغیب كنم؟

معظم له مَثَل تلاش این افراد را مَثَل جهاد فی سبیل الله دانستند و افزودند: كار شما كاری بزرگ است و باید آنهایی كه در میدان نیستند و به وظیفه‌ی دینی خود عمل نمی‌كنند، فكر خودشان را بكنند و جواب پس بدهند.

ایشان كنترل جمعیت را تهدیدی برای آینده تشیع دانسته و فرمودند: همین برنامه‌های تقلیل اولاد، برنامه‌ی دقیقی است كه می‌خواهند در مراكزی كه شیعه در اكثریت است، شیعه را از اكثریت بیاندازند و یا در بعضی از كشورهای اسلامی قبطیان را در اكثریت نسبت به مسلمانان قرار دهند.

معظم له بی‌تفاوتی نسبت به این برنامه‌ها را نكوهش كردند و بیان داشتند: نباید علما، روحانیت و مراجع نسبت به این برنامه‌ها بی‌تفاوت و خانه‌نشین باشند و بگویند كه اطلاع نداریم. باید كمال اهتمام را داشته باشیم و تشویق كنیم.

ایشان با ذكر این نكته كه اگر كسی می‌خواهد آقا امام زمان را خوشحال كند باید در این مسیر گام بردارد، افزودند: كاش من با شما بودم و كفش شما را جفت می‌كردم. این نگه داشتن مواضع لازم و ضروری است و در هرجا كه باشیم فرق نمی‌كند باید فعال باشیم و به كمك شیعیان برویم.

دوشنبه / 2 دى / 1387