چهارشنبه: 1403/01/29
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار رئيس سازمان ارتباطات اسلامي:
مسؤولان گسترش مسائل فرهنگي در خارج كشور را جدي بگيرند.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی صبح پنج‌شنبه 12/10/87 دكتر مهدی مصطفوی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هیئت همراه را به حضور پذیرفتند.

معظم له در این دیدار، ارتباطات و تبلیغات در دنیای امروز را بسیار مهم دانستند و فرمودند: در عصری كه پست‌ترین فرقه‌های دنیا در حال تبلیغ هستند، ما وظیفه داریم كه خود را به دنیا معرفی كنیم.

ایشان استفاده از افراد كاردان و باتجربه در امر تبلیغ را یادآور شدند و افزودند: افرادی كه در مسائل فرهنگی به خصوص در خارج از كشور فعال هستند باید باتجربه بوده و با فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی در جهان آگاه باشند، علاوه بر این مدیریت‌ها این سازمان نیز باید دارای آگاهی و احاطه‌ی فراوان در مسائل فرهنگی و فعالیت‌های فرقه‌ها و ادیان باشد.

معظم له ادامه دادند:‌سعی كنید افرادی متفكر را به این سازمان تزریق كنید كه با درایت، نقاط ضعف را شناسایی كنند و روی آنها كار كنند.

مرجع تقلید شیعیان اصل دین را ابلاغ دانستند و افزودند: خوشبختانه فرهنگ شیعه بسیار غنی است و می‌تواند حضوری گسترده و قوی در جهان داشته باشد و این حضور و فعالیت نیاز به مدیریت شایسته دارد.

حضرت آیت الله العظمی صافی هویت نظام را هویت تشیع‌، ولایی و اسلامی خواندند و بیان داشتند: هویت ما هویت‌ قرآنی است كه با تمام جاهلیت‌‌ها روبرو شد و آنها را از بین برد و هویت ناب اسلامی هم در هویت شیعی است.

معظم له با بیان اینكه باید روی هویت اسلامی و ولایی خود كار كنیم فرمودند: سرمایه تبلیغی ما وجود قرآن مجید و روایات اهل بیت علیهم السلام و ادعیه، است كه اگر به نحو مطلوب به جهانیان عرضه شود، مورد قبول همگان واقع خواهد شد.

ایشان خاطرنشان كردند: جهان، تشنه معارف اسلامی است و این وظیفه مسؤولان فرهنگی كشور را دو چندان می‌كند تا به صورت دقیق و برنامه‌ریزی شده فرهنگ اسلامی و شیعی را در جهان معرفی كنند.

مرجع تقلید شیعیان، اختصاص اعتبار و بودجه به مسائل فرهنگی را مورد تأكید قرار دادند و افزودند: دولت باید از فعالیت‌های فرهنگی خارج از كشور حمایت كند و سرانه بودجه به این بخش را افزایش دهد.

پنجشنبه / 12 دى / 1387