پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از ائمه جماعات شرق تهران:
پيام قرآن را به جهانيان برسانيم.

حضرت آیت الله العظمی صافی جمعه 25/11/87 جمعی از ائمه جماعات شرق تهران را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار معظم له با استشهاد به روایاتی از ائمه معصومین و نهج‌البلاغه فرمودند: در این روایات كه آمده است زمین هیچ‌گاه از حجت خدا خالی نخواهد ماند، مقصود امامان و ائمه طاهرین است و این عقیده اساسی ما شیعیان است كه از قرآن اتخاذ شده است و مبنای قرآنی دارد.

معظم له ادامه دادند: كسی كه در عصر حاضر عهده‌دار و صاحب این عنوان است وجود مقدس حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است و این عقیده‌ای است كه از روایات امان و حدیث ثقلین هم این معنا برداشت می‌شود.

ایشان در ادامه به وظایف خطیر روحانیت در این عصر و زمان اشاره كردند و افزودند:در زمانه‌ای كه هر روز بر این فرقه‌ها افزوده می‌شود و دامنه فعالیت‌ فرق باطله‌ی وهابیت و بهائیت گسترش می‌یابد، لازم است تا روحانیت اولاً این فرق را شناسایی كرده و مورد مطالعه قرار دهد و ثانیاً در مقام دفاع برآیند و مردم را متوجه كنند.

مرجع تقلید شیعیان، روحانیت را مسئول دین مردم خواندند و ادامه دادند: ائمه جماعات هر منطقه باید به محل خود اشراف داشته و ضمن رسیدگی بدانند كه در منطقه چه می‌گذرد، چه كسانی به منبر می‌روند، چه مطالبی گفته می‌شود و چه كتابی چاپ می‌شود. اگر نقصانی و رخنه‌ای در افكار دینی مردم وارد شود مسئول، كسی است كه چنین موقعیتی را در آن منطقه دارد.

حضرت آیت الله العظمی صافی هدف فرقه‌تراشان را گمراهی و دور كردن مردم از معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام عنوان كردند و بیان داشتند: ما باید بیدار و هوشیار باشیم و كتاب‌ها و نشریات را مطالعه كنیم؛ گاهی كتابی چاپ می‌شود كه خیلی جالب است و شدیداً طرفدار اهل بیت نشان می‌دهد ولی نكته‌ی انحرافی را كه در نظر دارد در كتاب خود منتقل می‌كند.

معظم له دنیا را تشنه حقیقت دانستند و فرمودند: باید اعلام موجودیت و حیات بكنیم و اعلامیه‌ها و دعوت‌هایی كه در قرآن است به گوش جهانیان برسانیم و بالاتر از این اعلامیه‌هایی كه در قرآن است جاذبه‌هایی برای بشر نیست.

ایشان با بیان اینكه انبیاء كوتاهی نكردند و خداوند بندگانش را هدایت كرده است و قرآن برای آن آمده است كه مردم را از ضلالت نجات بدهد، ادامه دادند: در قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و روایات ما دعاهایی است كه مطابق فطرت بشر است و فطرت بشر همین‌ها را می‌خواهد و اگر ما در رساندن آنها به جهانیان كوتاهی كنیم مسئول هستیم.همه اینها سرمایه‌ی تبلیغی ما هستند.

ایشان با تشكر از تشكیل چنین جمیعت‌هایی فرمودند: وجود چنین تشكل‌هایی برای كسانی كه غمخوار دین هستند این اثر را دارد كه با هم در ارتباط باشند و از اوضاع هم مطلع گردند.

معظم له ادامه دادند: باید این احساس مسئولیت در ما زنده شود و نگذاریم كه معروف، منكر شود و منكر، معروف گردد و باید دین را از جمیع جوانب و تظاهر به معاصی نگه داشت.

جمعه / 25 بهمن / 1387