جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار شوراي مركزي كميته امداد امام خميني(ره) فقير‌پروري را زيبنده جامعه اسلامي ندانستند.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح پنج‌شنبه 27/1/88 آقای عسكر اولادی و اعضای شورای مركزی كمیته امداد امام خمینی(ره) را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار معظم له با تشكر از خدمات كمیته امداد، راه تقرب به خداوند متعال را خدمت به بندگان خدا دانستند و فرمودند: در روایت داریم كه نزدیك‌ترین حالت بنده به خداوند متعال، حالتی است كه بنده‌ی مومنی را مسرور و خوشحال كند و الحمدلله برنامه‌های شما در همین مسیر است و توفیقات بسیاری برای شما حاصل شده است.

ایشان مددجویان را عائله امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خواندند و افزودند: اسباب افتخار است كه كسی بتواند به عائله حضرت خدمت كند و در رسیدگی به عائله، به حضرت كمك كند. اینكه انسان از عوامل بقیة‌الله ارواحنا فداه باشد مقام و افتخاری بسیار بزرگ است كه نصیب هر كسی نمی‌شود.

ایشان به فرازی از دعای عهد كه آمده است « خدایا مرا از آنهایی قرار بده كه حوایج حضرت را بر می‌آورند » اشاره كردند و اظهار داشتند: حضرت به كسی غیر خدا حاجت ندارد و همه حوائج حضرت به خداست ولی رسیدگی به بندگان خدا و مستمندان، برآورده كردن حوائج حضرت است و باید با لحاظ شرایط خاص خودش در هر حدی كه می‌شود حوائج حضرت برآورده ‌شود تا اسباب رضایت و خوشحالی آن وجود نازنین فراهم گردد.

مرجع تقلید شیعیان، سنت رسول گرامی اسلام در برخورد با مستمندان و عدم فقیرپروری را یادآوری كردند و فرمودند: باید برنامه‌ها به گونه‌ای باشد كه كسانی كه توانایی كار دارند به كارهایی متناسب با خود برسند و هیچ كس در جامعه‌ی اسلامی ضایع نشود و از بین نرود و در عین حال جوری باشد كه فقیرپروری هم نشود.

حضرت آیت الله العظمی صافی فرهنگ یاری و كمك‌رسانی به همنوع را اساس تمدن بشریت دانستند و افزودند: اگر در جامعه‌ای اینها نباشد، حیات حقیقی ندارد و آن جامعه مرده است. جامعه‌ای كه مردم و نهادها نخواهند به همدیگر كمك كنند، آن جامعه از نظر عقل و دین قیمت و ارزشی ندارد.

ایشان زندگی بشر را آمیزه‌ای از آفات و حوادث خواندند و بیان داشتند: اسلام دستور می‌دهد كه مردم بیمه باشند و از این خطرات فقر و بیماری فكرشان راحت باشد.جامعه‌ی اسلامی باید به گونه‌ای باشد كه هركسی بتواند بگوید هر طوری شد در این جامعه به من رسیدگی می‌شود و من از بین نمی‌روم.

معظم له ادامه دادند: دستورات اجتماعی اسلام مانند عیادت از بیمار و رسیدگی به فقرا همه در همین راستاست كه مردم بدانند بیمه هستند و از هیچ خطری نباید ترسید و اگر خطری باشد مردم با همكاری یكدیگر آن خطر را دفع خواهند كرد.

حضرت آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از سخنان خویش، با توجه به سوابق و خدمات انقلابی آقای عسكر اولادی به ایشان فرمودند: شما باید در مسائل دیگر جامعه‌ هم نظارت داشته باشید و اگر می‌بینید كه در جایی تظاهر و ترویج معصیت می‌شود، شما مسئولید و باید بگویید.

معظم له ادامه دادند: همه مسئولند به خصوص آنهایی كه در این انقلاب سابقه دارند و باید نظارت داشته باشید كه این هویت اسلامی روز به روز در این مملكت قوت پیدا كند و قوت نظام به قوت هویت اسلامی است، هر چه این هویت ضعیف شود، نظام ضعیف می‌شود.

پنجشنبه / 27 فروردين / 1388