پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در سخناني ياوه‌گويي امام جماعت مسجد الحرام را محكوم كردند و از آل سعود خواستند كه از امامت جماعت اين افراد نادان جلوگيري كند.

حضرت آیت الله العظمی صافی در درس خارج فقه خود، یاوه‌گویی‌های امام جماعت مسجد الحرام را محكوم كردند.

معظم له با اشاره به مشكلات جهان اسلام و لزوم اتحاد مسلمانان با یكدیگر فرمودند: در شرایطی كه همه‌ی مسلمانان باید اتحاد داشته و در مقابل دشمنان ید واحده باشند، متأسفانه فتنه‌ی وهابیت عالم اسلام را به خود مشغول كرده و شرایط ناامنی را  برای مسلمانان ایجاد نموده‌ است.

ایشان به اوضاع ناامن و حملات تروریستی علیه مسلمانان در كشورهای عراق، پاكستان، افغانستان و هند اشاره كردند و افزودند: این فرقه‌ی باطله با اعمال ضد اسلامی خود مسلمانان را در دنیا بدنام كرده است.

مرجع تقلید شیعیان، با استشهاد به آیه‌ی 65 از سوره‌ی انعام « قل هو القادر علی ان یبعث علیكم عذابا من فوقكم او من تحت ارجلكم او یلبسكم شیعا ویذیق بعضكم باس بعض انظر كیف نصرف الآیات لعلهم یفقهون » فرمودند:با چنین وضعیتی فتنه‌ی وهابیت در همه جا به نام اسلام به دین مقدس اسلام كه دین هدایت و صلح و صفا و مهربانی است ضربه وارد كرده است كه در طول تاریخ اسلام سابقه نداشته است.

معظم له مشغول شدن مسلمانان به اختلافات داخلی را غفلت آنان از دشمنان قسم خورده اسلام دانستند و بیان داشتند: در حالی كه دشمنان با خیال آسوده در كشورهای اسلامی مشغول فتنه‌گری می‌باشند، مسلمانان به واسطه‌ی فتنه‌ی وهابیت گرفتار شده و از امكانات خود برای نابودی خودشان استفاده می‌كنند.

حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به بعضی از تعصبات و اعتقادات باطل فرقه‌ی وهابیت، به سابقه‌ی خرافات در عقاید آنان در طول تاریخ پرداختند و تصریح كردند: اینها آثار اسلامی را در حرمین شریفین از بین بردند و در عقاید جاهلانه‌ی خود خدا را جسم می‌دانند و او را دارای پا، انگشت، دست وكفش طلایی معرفی می‌كنند.

ایشان به قرن چهارم هجری و حكومت الرّاضی بالله اشاره كردند كه در آن زمان عده‌ای از تندروهای حنابله در بغداد مسلمانان را اذیت می‌كردند و شرایط ناامنی را بوجود آورده بودند تا آنجا كه خلیفه وقت با انتشار فرمانی به دفع این فتنه پرداخت.

معظم له با خواندن این فرمان به تشبیه زمان خلیفه عباسی با عصر حاضر پرداختند و ادامه دادند: خلیفه آنها را در توقیع، فرقه‌ی فاسد می‌خواند كه مسلمانان را تكفیر می‌كنند و می‌گوید كه شما به پیروان آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین نسبت كفر میدهید و مردم را به بدعت‌های ناروا و عقاید خطرناكی كه خلاف صریح قرآن است فرا می‌خوانید.

ایشان با اشاره به گوشه‌ای دیگر از تاریخ اسلام، حكومت وهابیت را دست‌پرورده حكومت‌های استعماری چون انگلیس خواندند و فرمودند: آنها برای ایجاد فتنه و تفرقه در دنیای اسلام به وجود آمدند و باید همه دولت‌ها و ملت‌های مسلمان در فكر دفع شرّ این گروه فتنه‌گر باشند.

ایشان از آل سعود و شخص ملك عبدالله خواستند كه چنین امام جماعت‌هایی كه از دهان آنها اختلاف و فتنه و فساد بیرون می‌آید، اجازه‌ی امامت در پایگاه وحی و مركز اتحاد مسلمانان ندهند و همچنین فرمودند: مسجد الحرام برای همه مسلمانان جهان محترم است؛ این احترام باید برای همیشه محفوظ باشد و نباید به عده‌ای از اشخاص جاهل و مغرض اجازه داده شود كه به مسجد الحرام بی‌احترامی شود.

پنجشنبه / 24 ارديبهشت / 1388