پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
بيانات مهم مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي صافي مدظله الوارف پيرامون حوادث اخير در كشور در ديدار با اعضاي شوراي نگهبان

تعدادی از فقهای محترم و حقوقدانان شورای نگهبان به همراه  سخنگوی این شورا با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی  دیدار و گفتگو كردند.

در ابتدای این دیدار حضرات فقهای محترم و آقای دكتر كدخدایی گزارش مبسوطی پیرامون برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به محضر معظم‌له ارائه كردند.

حضرت آیت الله العظمی صافی با تشكر و تقدیر از ملت بزرگ ایران كه همیشه در مواضع مختلف حضور یكپارچه و با شكوه دارند فرمودند: از حوادثی كه بعد از انتخابات پیش آمده است بسیار متاثر و متاسف هستم و امیدوارم كه به بهترین وجه مشكلات برطرف گردد.

معظم‌له با اشاره به وقایع چند روز گذشته فرمودند: آنچه برای ما بالخصوص اهمیت دارد حفظ امنیت و آرامش و نظم مملكت و حفظ نظام اسلامی است. اگر این دعواها ادامه پیدا كند بیم آن می‌رود كه اصل نظام مورد تضعیف قرار بگیرد. اشخاص می‌آیند و می‌روند و آنچه می‌ماند نظام و در اصل، اسلام و حاكمیت آن است؛ حتی اگر بشود یك طرف برای حفظ مصالح اسلام از حق خود كوتاه بیاید جا دارد. البته من مطالب مهمی را دارم كه الان نمی‌توانم بیان نمایم.

حضرت آیت الله العظمی صافی با تقدیر و تشكر از اعضای محترم شورای نگهبان درباره جایگاه این شورا فرمودند: شورای نگهبان دارای مقام بالایی است و قداست این شورا باید محفوظ با شد و در مقام قضاوت و داوری وجه المصالحه قرار نگیرد.

ایشان فرمودند در این جلسه درباره افراد كه غائب هستند و «الغائب علی حجته» حرفی نمی‌گویم. اما باید این قضایا به شكلی منطقی و مستدل طوری حل شود كه تمام بحث‌ها و نزاع‌ها در این باره تمام گردد و اصرار به این نكته كه به طرف مقابل بگوییم تو مقصری كار صحیحی نیست.

این مرجع عالیقدر در ادامه فرمودند: ما باید از همان ابتدای كاری می‌كردیم كه جلوی این مطالب گرفته می‌شد؛ مواضع و سخنرانی‌ها و اظهارنظرها را تعدیل می‌كردیم و به هر حال الان باید با صفا و صمیمیت و رأفت و مهربانی مطلب را خاتمه دهیم. همه باید با احترام به قانون و عرف جامعه دست به دست هم داده و به بهترین وجه ممكن رفع مشكل كنیم و عقلای قوم و بزرگان كشور و انقلاب باید در این مقطع حساس، با درایت كامل این نزاع‌ها و خصومت‌ها را رفع نمایند. نباید اختلاف سلیقه‌ها موجب تضعیف اصل نظام گردد.

معظم له در پایان به حفظ نظم و آرامش و امنیت كشور تاكید فراوان داشته و فرمودند: ان شاء الله دعای حضرت بقیت الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا شامل حال مردم متدین و عزیز ما باشد و با دعای ایشان مشكلات برطرف شود و این كشور در سایه لطف و عنایات آن بزرگوار همیشه موفق و سرافراز باشد.

ادامه این دیدار به صورت محرمانه برگزار شد.

 

پنجشنبه / 11 دى / 1348