جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از طلاب با ايشان كشتار مسمانان بي‌دفاع چيني را محكوم كردند.

حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار جمعی از طلاب با اشاره به حوادث غمبار كشور چین، كه موجب به خاك و خون كشیده شدن جمعی از مردم مظلوم و بی‌دفاع مسلمان این كشور گردید، وضع اسفبار و رعایت نشدن حقوق عادی بشری در این كشور را محكوم كردند.

معظم له همچنین با اشاره به كشته شدن یك زن مسلمان مصری در آلمان به جرم داشتن حجاب اسلامی، این حوادث ضد بشری و اسلامی را محكوم كردند.

حضرت آیت الله العظمی صافی به اتحاد و همكاری جوامع اسلامی در صحنه بین‌الملل اشاره كردند و فرمودند: از كشورهای اسلامی می‌خواهیم كه نسبت به این بی‌عدالتی‌ها كه در گوشه و كنار دنیا به حقوق مسلمانان می‌شود عكس العمل نشان داده و هیچ تبعیض و تفاوتی قایل نشوند.

ایشان ادامه دادند: باید به طور مناسب و مؤثر اعتراض نموده و تجاوز به حقوق مسلمانان در هر كجا و هر كشوری كه باشد محكوم نمایند و با مسلمانان چه چینی باشد یا اروپایی یا از هر جای دیگر همدردی نمایند.

معظم له با اشاره به كشتار و استضعاف شدید مسمانان چینی اظهار داشتند: از مجامع بین‌المللی و مدعیان دفاع از حقوق بشر می‌خواهیم كه این دوگانگی‌ها و سیاست‌بازی‌ها را در مسأله حقوق بشر كنار بگذارند و انسان‌ها را به دو بخش مخالف و موافق غرب تقسیم نكنند و وضع حقوق بشر در چین را نادیده نگیرند.

ایشان افزودند: انسان‌ها در همه جا باید از حقوق انسانی خود برخوردار باشند و مورد ظلم و ستم قرار نگیرند.

مرجع تقلید شیعیان در پایان سخنان خود از وزارت امور خارجه خواستند كه در مقابل كشتار‌ مسلمانان بی‌دفاع چین موضع گرفته و اعتراض نمایند و وظیفه‌ی اسلامی و انسانی خود را به بهترین وجه انجام دهند.

چهارشنبه / 17 تير / 1388