پنجشنبه: 1403/01/30
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار دادستان تهران:
رأفت اسلامي مردم را اميدوار مي‌كند.

حضرت آیت الله العظمی صافی عصر روز یكشنبه 23/12/88 آقای جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار با تأكید بر ضرورت حفظ و استحكام نظام فرمودند: مقصد اصلی برای همه استحكام نظام اسلامی و حاكمیت احكام اسلام می‌باشد و همه دست‌اندركاران باید وظایف اصلی خود را كه با قانون اساسی مطابقت دارد، به بهترین نحو انجام دهند.
حضرت آیت الله العظمی صافی با انتقاد از ترویج معاصی در بعضی از همایش‌ها بیان فرمودند: مدعی العموم باید در همه جا حضور داشته باشد؛ در بعضی از این همایش‌ها و نمایش‌ها تجاهر به معاصی وجود داشت و سنت‌شكنی شد. دادستان باید جلوی منكرات را بگیرد و حتی از ادامه‌ی كار بعضی از این مجالس معصیت جلوگیری كند. اگر با پول بیت المال به بعضی از گناه‌كاران جایزه می‌دهند در حالی كه این همه مردم فقیر و محتاج وجود دارد. دادستان باید اموال بیت المال را گرفته و آنها را محكوم كند.
ایشان با اشاره به اینكه خطر مفسدان اعتقادی از مفسدان اقتصادی و سیاسی بیشتر است، فرمودند: دادستان نباید محدود به بعضی از مسائل سیاسی باشد و باید به نیابت از مردم وارد شود؛ امر به معروف و نهی از منكر نماید و اگر این كار را بكند بر قوّت نظام افزوده می‌شود. قوه‌ی قضائیه نه تنها در مسایل سیاسی باید حضور مستقل داشته باشد بلكه در برخورد با مفاسد اخلاقی و تظاهر عده‌ای به منكرات هم به وظیفه‌ی قانونی خود عمل كند.
معظم له با بیان اینكه« در دوران دفاع مقدس قدرت باطنی و توجه به حضرت بقیة الله ارواحنا فداه بود كه این كشور را حفظ نمود»، فرمودند: باید این قدرت معنوی حفظ شود و مظاهر اسلامی هر روز پررنگ‌تر شود.
ایشان ادامه دادند: اسلامیت نظام باید حفظ شود و اگر اصل نظام اسلامی خدشه پیدا كند چیزی جایگزین آن نخواهد بود.
مرجع تقلید شیعیان با ارائه‌ی رهنمودهایی پیرامون نحوه‌ی برخورد با مردم افزودند: باید با عطوفت و رأفت، مردم را امیدوار نمود و حتی الامكان آنان را راضی و خوشحال كرد. با مسالمت با آنها رفتار نمود و فقط با قوه‌ی قهریه نمی‌توان كار كرد چون در دراز مدت عواقب خوبی نخواهد داشت.
ایشان با تأكید بر پی‌گیری پرونده‌هایی كه افكار عمومی به آن حساسیت ویژه دارند، فرمودند: در مسئله كهریزك مقصران را باید محاكمه نمود و كار باید در اسرع وقت یك طرفه شود تا مردم احساس كنند قوه قضاییه با استقلال عمل می‌كند.
در پایان این دیدار حضرت آیت الله العظمی صافی از خدمات دادستانی و قضات متعهد و دلسوز كه برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه و حفظ ارزش‌های اسلامی تلاش می‌كنند، تشكر كردند و فرمودند: مملكت به امام زمان علیه السلام تعلق دارد و همه باید برای خشنودی و رضایت آن حضرت تلاش نمایند تا مشمول لطف و عنایت آن حضرت قرار گیریم.
در ابتدای این دیدار آقای جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران، گزارش مبسوطی از فعالیت‌های دادستانی تهران را به استحضار مرجع عالیقدر شیعه رساند.
 

دوشنبه / 24 اسفند / 1388