پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار اعضاي ستاد بزرگداشت شهيد مطهري:
تكريم و تجليل از مقام علما، نشانه‌ي بيداري مردم و حيات ديني جامعه است.

حضرت آیت الله العظمی صافی عصر روز پنج‌شنبه 9/2/89 حجة الاسلام و المسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف كشور و رئیس ستاد بزرگداشت شهید مطهری و حجة الاسلام و المسلمین محمد مطهری فرزند شهید مطهری و هیئت همراه را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه‌ی طاهره، سلام الله علیها، با توجه به عظمت و بلندی مكتب حضرت فاطمه زهرا علیها السلام فرمودند: امیدوارم در این مملكت همگان از این مكتب بزرگ استفاده نموده و از سیره و روش آن حضرت، به خصوص بانوان الهام بگیرند و این نواقص و معایب برطرف گردد. انشاء الله.
ایشان با احتجاج به آیه‌ی «هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون» به مقام و منزلت علما در اسلام اشاره كردند و افزودند: تجلیل از مقام علم و عالم و زحماتی كه علما كشید‌ه‌اند و آثاری كه از آنها باقی مانده است، در اسلام اهمیت بسیاری دارد و فضایل و ثواب‌هایی برای آن ذكر شده است.
معظم له ادامه دادند:‌هر چه از مقام علم و عالم بیشتر قدردانی و تجلیل شود، نشانه‌ی اینست كه شعور مردم و حیات دینی و فكری مردم كامل و در حد وافر است.
مرجع تقلید شیعیان، مقاصد اصلی شهید مطهری را، حاكمیت اسلام ناب و مكتب و معارف اهل بیت علیهم السلام دانستند و افزودند: همیشه محتاج به این مقاصد اصلی هستیم و باید آنها را ترویج و احیا كنیم و آن مقاصد اصلی همین است كه راه ما، راه اسلام و راه اهل بیت علیهم السلام و راه استقلال دینی و مذهبی باشد و همه‌ی مردم ما، فرهنگ ما، آموزش و پرورش ما، دانشگاه‌های ما و مراكز علمی ما، در سایه‌ی تعالیم اسلام و از پرتو معارف اهل بیت علیهم السلام منور و روشن باشد.
حضرت آیت الله العظمی صافی با بیان اینكه این مقصدی است كه هم شهید مطهری و هم همه‌ی علما و دلسوزان اسلام بر آن اهتمام داشتند و بیان فرمودند: این برنامه‌ها، در حقیقت ترویج همین مطلب است و همه نوشته‌های ایشان و تألیفات و آثار ایشان در حول و حوش همین مطلب است كه ما مسلمانیم و شیعه‌ایم و استقلال دینی داریم و به احكام اسلام اهمیت می‌دهیم و باید مملكت در پرتو احكام اسلام اداره شود.
ایشان با ابراز ناراحتی از هجوم غرب‌گرایی، برگزاری این همایش‌ها را نقطه‌ی مقابله با این تفكرات و تهاجم‌ها خواندند و افزودند: هر چند به لفظ همه غرب‌گرایی را رد و مذمّت می‌كنند، ولی غرب‌گرایی‌هایی در جامعه‌ است كه متأسفانه روز به روز شیوع بیشتری پیدا می‌كند و باید با برگزاری این همایش‌ها و معرفی افراد آگاه و بیدار، با آنها مبارزه نمود.
معظم له به آثار و بركات دیگری از برگزاری این برنامه‌ها اشاره كردند و افزودند: ‌باید نقاط ضعفی كه وجود دارد بوسیله‌ی این برنامه‌ها كم یا برطرف شود و طوری بشود كه اسلام رو به ترقی باشد و حاكمیت اسلام در این مملكت استقرار و استمرار پیدا كند.
ایشان یاد علما و ذكر خدمات و زحماتی كه شهیدان برای ترویج دین و شعائر اسلام كشیده‌اند را حامل درس و پیام‌هایی همیشگی برای همه دانستند و بیان داشتند: همه باید از اینها درس و عبرت بگیرند كه اسلام عزیزتر از همه چیز است، این معارف دین و احكام اسلام عزیز است، حجاب اسلام و استقلال اسلام عزیز است و كسانی حاضر شدند تا سرحد شهادت در این مطالب جلو بروند و به افتخار شهادت نائل شوند و اینها مسائل كمی نیست.
مرجع تقلید شیعیان، حفظ احكام اسلامی و جاری ساختن آن در جامعه را وظیفه‌ی همه دانستند و افزودند: اگر انسان ببیند كه این مقاصدی كه شهیدان و علما داشتند، رو به ضعف است و خدایی نخواسته بعضی آنطوری كه باید باشد، اهتمام روی این مطالب ندارند، اسباب تأسف می‌شود.
معظم له برگزاری این برنامه‌ها را نوعی تبلیغات دینی دانستند و فرمودند: باید این برنامه‌ها وسیله‌ای باشد كه مردم را به اهل بیت علیهم‌السلام نزدیك‌تر كنیم و و معارف قرآنی را در جامعه گسترش بدهیم.
حضرت آیت الله العظمی صافی با تأكید بر اینكه همه‌ی علما، قرآن و سنت و سیره‌ی اهل بیت را محور تلاش‌هایشان قرار داده‌اند، افزودند: ما نیز باید همین هدایت‌ها و تعلیمات را تعقیب كنیم و متوجه نقص‌ها و ضعف‌ها باشیم و بدانیم كه اگر این كاستی‌ها بیشتر شود، اساس نظام خدای نخواسته ضعیف می‌شود و ما اگر بخواهیم این نظام محكم‌تر شود، باید به دین و احكام دین و پیام‌های قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام پایبند باشیم.
معظم له تنها را مقابله با تهدیدات دشمنان را استقامت دینی دانستند و فرمودند: وقتی ما می‌توانیم در مقابل دشمنان اسلام با این همه هجوم‌هایی كه دارند بایستیم، كه در دین خودمان ثابت و پایدار باشیم و در این خط، استقامت به خرج دهیم و از این راه منحرف نشویم.
در ابتدای این دیدار حجة الاسلام و المسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف و رئیس ستاد بزرگداشت شهید مطهری گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این ستاد خدمت معظم له ارائه نمود.
 

 

جمعه / 10 ارديبهشت / 1389