سه شنبه: 1403/02/4
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي: خدمت به محرومين و مستضعفين براي مسئولان يك فرصت طلايي است كه بايد حداكثر استفاده را از آن برد.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز پنج‌شنبه 16/2/89 جمعی از اعضای شورای عالی استان‌ها و مهندس چمران رئیس این شورا را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار معظم له با تأكید بر اهمیت و جایگاه شوراها، مسئولیت اعضای آن را سنگین خواندند و فرمودند: كسانی كه به عضویت این شوراها انتخاب شده‌اند، مسئولیت بزرگی بر عهده دارند و باید كه احساس مسئولیت داشته باشند.
ایشان فرصت به وجود آمده برای اعضا را فرصتی طلایی نامیدند و افزودند: باید از این فرصت استفاده كرد تا هم رضای خدا را كسب كرد و هم رضای حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را به دست آورد. این فرصتی است كه می‌توان به بندگان خدا مخصوصاً محرومین و مستضعفین خدمت نمود و مشكلات مردم را حل كرد تا در مسیر رضای الهی قرار گرفت.
معظم له ادامه دادند: اگر انسان در مسیر كسب رضای خداوند متعال سیر كند، اجر و ثوابش زیاد است و از طرف دیگر اگر خدای نخواسته كوتاهی و قصور داشته باشد، گناه و تخلف كرده است.
مرجع تقلید شیعیان به ترسیم راه‌های رسیدن به جامعه الهی پرداختند و بیان داشتند: باید معروف‌های مورد تأكید اسلام را احیا كرد؛ خیلی از معروف‌ها فراموش شده است كه باید زنده كرد و هویت اسلامی خود را مقدس بداریم و این هویت را نگاه داریم و پاسداری از این هویت اسلامی داشته باشیم و همینطور باید در مقام نهی از منكر باشیم و اگر با منكرات روبرو شدیم در مقام دفع از آنها برآییم تا انشاء الله جامعه‌ای پاك و سالم، اسلامی، ولایی و قرآنی داشته باشیم.
ایشان با بیان اینكه تلاش شود نواقص و ضعف‌ها در جامعه كمتر شود، افزودند: البته جامعه اگر جامعه‌ای اسلامی باشد و در مسیر قرآن و هدایت‌های اهل بیت علیهم السلام باشد، قهراً جامعه‌ای می‌شود كه نواقص و ضعف‌هایش در حداقل قرار می‌گیرد.
حضرت آیت الله العظمی صافی مسئولیت سنگین شورا را فرصت و نعمتی عطا شده از جانب خدا دانستند كه به هر كسی عطا نمی‌شود و در ادامه افزودند: اگر انسان از این فرصت استفاده كند، بعد از اتمام فرصت وجدان راحتی خواهد داشت كه توانسته است كارهای مفیدی را انجام دهد و سنت‌های اسلامی را زنده كند.
ایشان با اشاره به روایتی از رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم احیای یك سنت اسلامی را باقیات الصالحاتی برای انسان دانستند و افزودند: هر كسی كه یك سنت نیكی را زنده كند،‌ اجر آن كار و اجر هر كسی كه در آینده آن سنت را ادامه دهد، خواهد برد و ثواب همه آنها در نامه‌ی عمل وی نوشته می‌شود و پرونده‌ی عملش بسته نمی‌شود و اگر كسی سنت‌ سیئه‌ و زشتی را ایجاد كند، نه تنها خود گناه كرده است بلكه هر كسی كه بعد از او این عمل را انجام دهد در نامه‌ی عمل وی آن گناه نیز ثبت می‌شود.
ایشان با ابراز ناراحتی از بعضی از پیشنهادات خلافی كه در بعضی از مجامع رسمی منعكس می‌شود، بیان داشتند: آیا می‌خواهند هویت اسلامی و حیثیت دینی ما را خدشه دار كنند؟ آیا می‌خواهند غرب‌گرایی را در مملكت ترویج كنند؟
معظم له ادامه دادند: دوچرخه سواری بانوان مسلمان را پیشنهاد می‌دهند، آیا این برای بانوان ما افتخار و عزت است؟ چه كسی جواب خدا را می‌دهد؟ آنوقت می‌گویند مأمورین انتظامی با بی‌حجابی مبارزه ‌كنند، اینها با هم جور نمی‌آید، آنان می‌خواهد با بی‌حجابی مبارزه كند ولی این اشخاص خود ترویج بدحجابی و بی‌حجابی را می‌كنند. برای اینكه بانوان جامعه ما با عفاف و با حجاب باشند، علت‌ها را هم باید در نظر داشت.
مرجع تقلید شیعیان جهان، با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: اگر دین خود را نگه دارید هرچه از دنیای شما كم شود، ضرر نكرده‌اید ولی اگر دین را نگه ندارید هرچه از دنیا داشته باشید باز نفعی نبرده‌اید.
ایشان با بیان اینكه دین ما دین كاملی است و هیچ نقطه‌ی ضعفی در دین و دستورات آن وجود ندارد افزودند: مسئولان باید تلاش كنند كه جامعه‌ی ما وجهه‌ی اسلامی خودش را حفظ كند و روز به روز به اسلامیت خودمان و نظام افزوده شود و هویت اسلامی مملكت ضربه نخورد و ضعیف نشود.
معظم له با توجه به مواضع و عقاید محكم و اسلامی شهید چمران افزودند: هدف جوانان ما در صدر انقلاب و جنگ تحمیلی، اسلام و حاكمیت احكام نورانی اسلام بود.
 

 

جمعه / 17 ارديبهشت / 1389