سه شنبه: 1403/01/28
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار فرماندهان سپاه قم:
بايد روحيه‌ي اخلاص دوران دفاع مقدس را در جامعه زنده نگه داشت.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز پنج‌شنبه اعضای شورای فرماندهی سپاه قم و لشگر 17 علی ابن ابیطالب را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار، معظم له با اشاره به اخلاص و روحیه‌ی شهادت‌طلبی سپاه، این نهاد را یكی از نهادهایی دانستند كه هنوز روحیه‌ی اخلاص خود را حفظ كرده است و فرمودند: مرحوم امام خمینی رحمة الله علیه و همه كسانی كه در این راه زحمت كشیدند و آنهایی كه به فیض شهادت نائل شدند، هدفشان حاكمیت اسلام در این جامعه بود و اینكه دشمنان نتوانند دوباره بر این مملكت مسلط شوند و موجودیت و هویت دینی ما محفوظ بماند و عوض نشود.
ایشان به اشاره به اینكه حق و باطل همیشه بوده است و همیشه این دو در مقابل هم صف‌آرایی كرده‌اند، افزودند: دشمن هیچ وقت دست از كار نمی‌كشد و همواره در صدد توطئه است و به راه‌های مختلف در اندیشه‌ی هجوم و نفوذ است و جامعه‌ی اسلامی باید همیشه آماده برای هرگونه تجاوز دشمنان اسلام باشد.
معظم له در ادامه به آیه‌ی :« وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ ...» اشاره كردند و بیان داشتند: خداوند در این آیه به مسلمانان اعلام می‌دارد كه برای مقابله با دشمنان هرچه می‌توانید باید قوی و قدرتمند باشید به طوری كه دشمن همواره از شما در رعب و وحشت باشد.
مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام فرمودند: در صدر اسلام خداوند رعب سپاه اسلام را در دل دشمنان خدا قرار داده بود و دشمنان به واسطه‌ی همان رعبی كه داشتند، شكست می‌خوردند و مغلوب می‌شدند و از این نمونه در صدر اسلام فراوان اتفاق افتاده است.
معظم له با مقایسه نیروهای مسلح كشور در بعد و قبل از انقلاب فرمودند: در زمان طاغوت ارتش ما ذلیل بود و در مقابل عده‌ای بیگانه و مطالباتی كه از آنها برآورده می‌كردند، اسباب شرمساری بود ولی الان الحمدلله استقلالی كه در نیروهای مسلح ما پیدا شده است، باعث شده است كه به مسلمانی و اسلامیت خودمان افتخار كنیم.
ایشان خلوص نیت را رمز موفقیت سپاه در همه‌ی عرصه‌ها دانستند و ادامه دادند: وقتی كه خلوص نیت باشد و همه‌ی این برنامه‌ها را برای رضای آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار دهیم كه در واقع صاحب همه‌ی اینها خود حضرت می‌باشند و تا وقتی كه این عقیده را داشته باشیم، بدانید كه نصرت خداوند متعال با ما است و اینها منشاء غیبی دارد.
حضرت آیت الله العظمی صافی پیروزی‌های دوران جنگ را ناشی از همین اخلاص و تقوای رزمندگان اسلام دانستند و افزودند: در تاریخ كمتر سابقه دارد كه با آن وضعیت داخلی و تجهیزات دشمنان، كه تصور می‌كردند كه یك روزه تهران را تصرف خواهند كرد، چنین مقاومتی و پیروزی نصیب اسلام و كشور شده باشد كه حتی یك وجب از خاك ما به دست دشمن نیافتد.
معظم له با یادآوری خاطره‌ای از یكی از علما كه جهت عزیمت به جبهه‌ی جنگ از مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی خداحافظی می‌كردند و قصد خود از عزیمت را شهادت در راه خدا خواندند، فرمودند: مردم از این جریانِ جنگ، اقبال كردند و مانند اینكه منتظر بودند یك همچنین رویدادی پیش بیاید و اینها بتوانند اظهار وجود و حیات اسلامی كنند و به استقبال شهادت رفتند.
مرجع تقلید شیعیان جهان، زنده‌نگهداشتن روحیه‌ی دوران دفاع مقدس را وظیفه‌ی همه به خصوص مسئولین دانستند و افزودند: حالا هم باید این روحیه در همه ما زنده باشد و همه به اسلام وفادار باشیم و احكام اسلام را محترم بشماریم و كسانی كه در رأسند مراقبت كنند كه وضعیت مملكت را اسلامی نگهدارند و ان‌شاء الله ضعفی در این نقطه پیدا نشود.
معظم له با اشاره به اینكه این انقلاب، اسلامی بوده و باید بماند، بیان داشتند: از روز اول هم سپاه نقش دفاع از انقلاب اسلامی را داشته است و امیدوارم كه همه ما متعهد باشیم كه دین را نگهداریم و نگذاریم كه این هویت را كه به آن در دنیا شناخته شده‌ایم، مخدوش شود تا موجب اعتراض دیگران واقع نشویم كه بگویند شما از مسیرتان منحرف شده‌اید و یا عقب نشینی كرده‌اید.
در ابتدای دیدار سردار جباری فرمانده‌ی سپاه علی ابن ابیطالب علیه السلام قم گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف سازندگی و مقاومت، خدمت معظم له ارائه نمود.
 

 

يكشنبه / 9 خرداد / 1389