جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت‌الله العظمي صافي در ديدار جمعي از بانوان:
جامعه زنان ما بايد زهرايي باشند./ حفظ حجاب براي زن يك ارزش است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز چهارشنبه 12/3/89 جمعی از بانوان سرپرست خانوار كمیته‌ی امداد امام خمینی شهرستان ساوه را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار كه در آستانه‌ی ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برگزار شد، فرمودند: امروز اگر می‌خواهیم از بركات ولایت اهل بیت علیهم السلام بهره‌مند شویم باید همیشه در خط ولایت ائمه طاهرین زندگی كنیم.
معظم له در ادامه از بانوان خواستند حضرت زهرا سلام الله علیها را الگوی خود قرار دهند و تصریح كردند: جامعه زنان ما باید زهرایی باشند و از سیره این بانوی عالم اسلام الگو بگیرند و به ایشان تأ‌سی كنند.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی، اهتمام به حفظ حجاب و عفاف و دوری از اختلاط زن و مرد را از جمله ویژگی‌های حضرت زهراعلیها السلام خواندند و تاكید كردند: زنان ما نیز باید همچون ایشان این سیره را دنبال كنند.
ایشان از بانوان خواستند كه به آداب قرآنی مودب شوند و افزودند: اسلام زنان را از حقارت و نكبت نجات داد و زنان ما باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشند و خود را به آداب قرآنی مودب نمایند.
معظم له خاطرنشان كردند: اسلام زنان را در ارزش‌های انسانی با مردان برابر می‌داند و شرف انسانی را در ایمان، اسلام، صبر و یاد خدا می‌داند و براساس مبانی اسلام هركس كه برخوردار از كرامات انسانی و معنوی باشد، در درگاه الهی مقرب‌تر است.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی، خانه‌داری، تربیت فرزند و شیردادن كودك را از بسیاری از عبادات برای زنان ارزشمندتر خواندند و اظهار داشتند: امروز زنان ما باید با حفظ كرامات انسانی به خود ببالند و به دنبال ارزش‌های الهی و اسلامی باشند.
ایشان با تأكید بر حفظ حجاب در جامعه‌ی اسلامی فرمودند: حجاب برای زن یك ارزش است و زنان محجبه با حفظ حجاب، ارزش خود را در سطح بین‌المللی حفظ می‌كنند و امروز كسانی كه خود را كنیز حضرت زهرا سلام الله علیها می‌دانند باید همچون ایشان عمل نمایند و به حفظ حجاب و كرامات انسانی ارزش قائل شوند.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات كمیته امداد اشاره كردند و اظهار داشتند: فعالیت‌ها و خدمات كمیته امداد امام خمینی(ره) بركات فراوانی را به همراه داشته كه كمك به قشر محروم و رسیدگی به این افراد، بخشی از خدمات ارزشی این مركز به شمار می‌آید.
مرجع تقلید جهان تشیع با بیان این كه همه ما باید با هم باشیم و از همدیگر كمك بگیریم و یار و یاور همدیگر باشیم، ‌اظهار داشتند: خدمات كمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در راستای همین امر بوده و انشاء الله با اخلاصی كه در مسئولین آن وجود دارد، بیش از پیش در انجام مسئولیت‌های دینی موفق شوند.

چهارشنبه / 12 خرداد / 1389