شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت‌الله العظمي صافي در ديدار انجمن كوتاه‌قامتان ايران:
صبر شما را مي‌ستايم./عكس

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز چهارشنبه 19/3/89 هیئت مدیره و جمعی از اعضای انجمن كوتاه قامتان بلند همت را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار با تجلیل از همت و تلاش اعضای این انجمن فرمودند: صبر و همت شما كوتاه قامتان، قابل ستایش و تقدیر است.
ایشان آنان را نمونه‌هایی از اراده‌ی محكم انسان برای غلبه بر محدودیت‌ها دانستند و اظهار داشتند: شما گرچه از نظر فیزیكی و جسمی كوتاه قامت به نظر می‌رسید؛ ولی دارای همت و اراده‌ای بلند هستید.
مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به افراد موفق این گروه، تصریح كردند: هرگز بلندقامتی برای كسی مزیت و فضیلت به شمار نمی‌آید، چه بسا افرادی بلند قامت هستند؛ ولی كوتاه همتند، اما شما با قامت كوتاه خود از اراده و همت بالایی برخوردارید.
معظم له با اشاره به اهداف خداوند از نظام آفرینش فرمودند: گاه انسان برخی امور را كمبود می‌بیند؛ ولی در عین حال از نظر معنویت برای انسان فضیلت و علامت عنایت الهی است و جمعیت شما راست قامتان و بلند همتان این ادعا را اثبات می‌كند.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی با استشهاد به آیاتی از قرآن كریم فرمودند: براساس آیات و روایات نباید هیچ بنده‌ای از بندگان خدا را با نگاه حقارت به آن نگاه كرد؛ زیرا گاهی بندگان الهی و مقرب خداوند در میان همان افراد پیدا می‌شود كه ما انسان‌ها به دلیل نگاه مادی به افراد، به آنها بی‌توجه هستیم.
ایشان عنایت خداوند را بی‌نهایت خواندند و ادامه دادند: هر چه انسان در این دنیا از خدا كم بگیرد حتما در آخرت خداوند به او بیشتر عنایت خواهد كرد.
معظم له با اشاره به اینكه همه‌ی انسان‌ها همیشه در معرض امتحانات خداوند قرار دارند، تصریح كردند: مردم باید به شما كوتاه‌قامتان ایران با بزرگواری و اهمیت نگاه كنند؛ بدانند خدواند آن‌ها را در امتحان بزرگی قرار داده و تلاش كنند تا از این امتحان الهی سر بلند بیرون بیایند.
ایشان با اشاره به آیه‌ی « ان اكرمكم عند الله اتقیكم» فرمودند: مردم باید قدردان شما باشند، شاید بسیاری از بلاها به وسیله وجود شما از مردم دفع شود؛ زیرا خداوند با كسی قوم و خویشی ندارد و كسانی در درگاه خداوند مقرب هستند كه از ایمان و معنویات بیشتر برخوردار باشند كه خوشبختانه بیشتر این خصوصیات در شما افراد دیده می‌شود.
 تصاویر این دیدار به زودی بر روی این پایگاه قرار خواهد گرفت.

چهارشنبه / 19 خرداد / 1389