شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيتالله العظمي صافي در ديدار جمعي از فرماندهان ارتش:
كشور به واسطه حضور و نقش آفريني نيروهاي مسلح در امنيت به سر مي برد

 جمعی از فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه 24/3/89 با حضرت آیت الله العظمی صافی دیدار كردند.
معظم له در این دیدار با اشاره به نامه‌ی تاریخی امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: این امام بزرگوار در این نامه، از قوای نظامی به عنوان جند الله و لشكر خدا یاد كرده‌اند.
ایشان با تبیین دیدگاه های اسلام در خصوص نیروهای مسلح و قوای انتظامی تصریح كردند: فرمایشات ائمه طاهرین علیهم السلام حدود 1400 سال قبل بیان شده، اما امروز در اعلامیه‌ها و بیانیه‌های حقوق بشر این فرمایشات را مشاهده می‌كنیم و این موضوع نشان‌دهنده‌ی جامعیت احكام اسلامی است.
مرجع تقلید شیعیان جهان، با اشاره به تهدیدات دشمنان علیه جمهوری اسلامی، اقتدار و صلابت نیروهای مسلح و نظامی كشور را مانعی بزرگ برای عملیاتی كردن نقشه‌های شوم دشمنان دانستند و با تحسین این صلابت و اقتدار ابراز داشتند: نیروهای نظامی و مسلح در واقع مدافع مردم و شؤون دین هستند و قوت و قدرت آنها قدرت اسلام را نشان می دهد.
معظم له یكی از عوامل اقتدار و صلابت ایران اسلامی را مرهون زحمات و تلاش‌های مومنانه نیروهای مسلح دانستند و تاكید كردند: اینها كسانی هستند كه آماده دفاع و حافظ امنیت و جان مردم هستند و كشور به واسطه حضور و نقش آفرینی آنها در امنیت به سر می‌برد.
مرجع تقلید شیعیان جهان ادامه دادند: امروز جهانیان برای نیروهای مسلح و نظامی ما ارزش قائل هستند و برای آنها حساب باز میكنند و گرچه افكار بدی نسبت به جمهوری اسلامی دارند، اما به واسطه قدرت نیروهای مسلح، قادر به عملی كردن نقشه‌های شوم خود نیستند.
حضرت آیتالله العظمی صافی گلپایگانی در ادامه تصریح كردند: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، برخی از افراد كه می‌خواستند خود بر كشور مسلط شوند خواستار انحلال ارتش بودند، اما خوشبختانه موفق نشدند به اهداف خود دست یابند.
معظم له با بیان توصیه‌هایی به حاضران، كار برای خدا و اسلام را به آنان توصیه كردند و بیان داشتند: اینكه نیروهای دیگر در زمینه امر به معروف و نهی از منكر و سایر فعالیت‌ها مشاركت دارند به خاطر این است كه مملكت اسلامی برپا باشد و از مظاهر ضد اسلامی پاك بماند.
حضرت آیتالله العظمی صافی گلپایگانی در پایان سخنان خود تاكید كردند: دین مبین اسلام، دینی كامل و جامع است و همه ما باید در خدمت اسلام و قرآن كریم باشیم.

سه شنبه / 25 خرداد / 1389