چهارشنبه: 1403/02/5
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در جمع گروهي از طلاب كشور تركيه:
بايد از هر فرصتي براي نشر و تبيين معارف اهل بيت عليهم‌السلام استفاده كرد / آشنا كردن نسل جوان با معارف اسلامي امري ضروري است

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز دوشنبه 7/4/89 جمعی از طلاب كشور تركیه را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب كبری سلام الله علیها، از این بانوی بزرگوار به عنوان اسوه‌ی زنان عالم یاد كردند و تصریح كردند: حضرت زینب سلام الله علیها در جریان كربلا نقش بسیار مهمی را ایفا كردند و با خطبه‌ها و بیانات خود، ظلم و طغیان‌گری یزدیان را برملا كردند.
ایشان در خصوص محل دفن این بانوی بزرگوار بیان داشتند: احتمال است كه مشهد ایشان در مصر باشد و در شهر قاهره مزار و بارگاهی وجود دارد كه عده‌ی كثیری از علاقمندان آن حضرت از اول ماه رجب در آنجا جمع می‌شوند و به حضرت زینب سلام الله علیها متوسل می‌شوند و كراماتی نیز در آنجا مشاهده شده است؛‌ البته در سوریه نیز زیارتگاه آن حضرت مورد توجه مردم است.
مدرس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با قدردانی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده توسط طلاب كشور تركیه به منظور تبلیغ و ترویج معارف اسلامی در این كشور فرمودند:‌من از اقدامات شما بسیار خوشحال شدم و كاش من هم یكی از شما بودم و می توانستم سهمی در این امر مهم و ارزشمند داشته باشم.
حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به اهمیت مساله ولایت اهل بیت علیهم السلام خطاب به طلاب كشور تركیه اظهار داشتند: سفرهای تبلیغی شما،‌ سفر الی الله،‌ الی الرسول و الی القرآن است و فعالیت شما نوعی جهاد به حساب می‌آید و باید قدر موقعیت خود را بدانید و از این فرصت‌ها برای تبیین معارف اهل بیت علیهم‌السلام استفاده كنید.
معظم له ادامه دادند:‌ من هم برای موفقیت روز افزون شما دعا می كنم و امیدوارم با برخورد مناسب و رفتار خوب بتوانید همه را به سوی معارف اهل بیت و آموزه‌های اسلامی دعوت كنید.
ایشان افزودند: ما افتخار می‌كنیم پیرو اهل بیت هستیم و باید از هر فرصتی برای نشر و تبیین و تبلیغ معارف غنی ائمه اطهار علیهم السلام بهره بگیریم و رسالت‌های خود را به درستی انجام دهیم.
حضرت آیت الله العظمی صافی ابراز داشتند: مردم تركیه نیز اهل بیت عصمت و طهارت را دوست دارند و امیدوارم شما بتوانید با برنامه ریزی مناسب معارف و آموزه‌های اهل بیت را در این كشور بیش از پیش تبلیغ و ترویج كنید.
مرجع تقلید شیعیان جهان، ترویج و تبلیغ معارف اسلامی را در كشورهای خارجی امری مهم ارزیابی كردند و افزودند: باید روی این مساله كار كرد و معارف غنی اهل بیت علیهم السلام و اسلام و تشیع را برای جامعه تبیین نمود.
حضرت آیت الله العظمی صافی با تاكید بر اینكه باید نسل جوان را با معارف و حقایق اهل بیت عصمت و طهارت آشنا كرد، ابراز داشتند:‌ به جز مكتب شیعه هیچ مذهبی،‌ چنین آموزه‌های غنی در اختیار ندارد.
ایشان در بخش دیگری از بیانات خود، نامه‌های امام علی علیه‌السلام و خطبه‌های این امام همام در نهج‌البلاغه را بسیار غنی توصیف كردند و افزودند:‌ خطبه‌های امام علی علیه‌السلام بسیار غنی، پرمحتوا، معرفت‌آموز و اثربخش است و باید معارف آن را برای اقشار مختلف جامعه تبیین كرد.
 

دوشنبه / 7 تير / 1389