پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در جمع طلاب نيشابور با تأكيد بر تمركز درسي طلاب و پيشرفت علمي حوزه :
طلاب پراكنده‌كاري نكنند.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز یكشنبه 13/4/89 جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه فضل بن شاذان نیشابور را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار وظیفه طلاب را بسیار سنگین برشمردند و اظهار داشتند: امروز شما طلاب كه به عنوان سربازان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شناخته می‌شوید باید برای رضایت آن وجود نازنین تمام تلاش و توان خود را به كار بندید.
ایشان وجود حوزه‌های علمیه را بسیار بابركت دانستند و افزودند: با وجود این كه حوزه‌های علمیه تنها به تربیت و پرورش طلاب می‌پردازند خوشبختانه در هر كجا كه حوزه‌ی علمیه وجود دارد، تاثیرات خوبی در آن منطقه مشاهده می‌شود.
مرجع تقلید شیعیان، خواستار توجه جدی طلاب به مباحث علمی و تحصیلی شدند و خاطر نشان كردند: امروز طلاب باید همان سیره و روش بزرگان گذشته را در حوزه دنبال كنند تا به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند و از پراكندگی در دروس و حاشیه‌پردازی دوری نمایند و تنها به پیشرفت‌های علمی خود بیاندیشند.
معظم له تصریح كردند: حوزه‌های علمیه از موجبات بقای دین هستند و به هر میزان حوزه‌های علمیه‌ی بیشتری وجود داشته باشد، در حفظ دین نیز مؤثرتر خواهد بود.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی تاكید كردند: امروز تمام قلوب جهان تحت تاثیر امام زمان و عنایت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه قرار دارد و حوزه‌های علمیه با عنایت و توجه خاص ایشان اداره می‌شود.
ایشان با بیان این كه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه از طلاب و روحانیان انتظارات ویژه‌ای دارند اظهار داشتند: فضلا و علمای حوزه علمیه كه می توانند در برابر هجمه‌های دشمنان بایستند، امروز وظیفه سنگینی بردوش دارند و باید در این راستا انجام وظیفه كنند و با تمام توان در این راه گام بردارند تا قلب حضرت را از خود راضی نگه دارند.
مرجع تقلید شیعیان جهان در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه شهر نیشابور اشاره كردند و ادامه دادند: انتظار می‌رود شهر نیشابور همان جایگاه واقعی علمی خود را مثل گذشته حفظ كند و همچون زمان حضرت رضا علیه السلام كه این شهر به شهر علم شهرت داشت، موقعیت گذشته‌ی خود را بار دیگر احیا كند.
معظم له با اشاره به سوابق علمی درخشان شهر نیشابور افزودند: شهر نیشابور را با مشاهیر آن می‌شناسند كه فضل بن شاذان یكی از این بزرگان و علمای مشهور آن است كه در رشته‌های علمی مختلفی تبحر داشت و كتاب‌های فراوانی نوشت و برای اسلام و تشیع افتخارات بزرگی آفرید؛ باید این بزرگان علمی و اخلاقی را به جامعه به ویژه طلاب معرفی كرد و حوزه های علمیه نیز در معرفی چنین بزرگانی باید گام‌های موثری بردارند.
 

يكشنبه / 13 تير / 1389