جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت‌الله العظمي صافي در ديدار اقشار مختلف مردم:
جز مكتب اسلام و قرآن، مكتب ديگري نيست.

صبح امروز پنج‌شنبه 25/6/89، جمعی از حافظان، قاریان، فعالان و مدیران موسسان قرآنی، جامعه‌ی پزشكی استان قم، و اقشار مختلف مردم با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار كردند و اهانت به ساحت مقدس قرآن كریم را خدمت حضرت بقیة الله الاعظم صاحب الزمان ارواح العالمین له الفداه و مراجع عظام تقلید تسلیت گفتند.
در این دیدار كه با قرآئت بیانیه‌ی این تجمع در محكومیت این اعمال شیطانی همراه بود، حضرت آیت الله العظمی صافی با محكوم كردن هتاكی به قرآن كریم از ابراز احساسات مردم غیور ایران در مقابله با این جریان قدردانی و این حضور را نشان دهنده‌ی غیرت، شعور دینی و اظهار حیات اسلامی دانستند.
معظم له با بیان این كه تمام هویت و افتخار ما به قرآن، دین اسلام و معارف اهل بیت علیهم السلام است،‌ اظهار داشتند: ما در هر شرایطی كه باشیم به اسلامیتمان افتخار می‌كنیم، زیرا همه هستی ما از قرآن كریم است.
مرجع تقلید شیعیان جهان افزودند: قرآن كریم آمده است تا تاریكی را از بین ببرد و بشر را از ظلمات نجات دهد،‌ قرآن كریم به جامعه بشری حیاتی دوباره داده است و آیات آن با اعلامیه‌های حقوق بشر هرگز قابل قیاس نیست.
ایشان با تاكید بر این كه احساسات مردم در مقابله با جسارت به قرآن كریم بسیار بجا و ذی قیمت بود، بیان داشتند: مردم با این حضور، شعور دینی خود را نشان دادند و این موضوع باید نسبت به همه برنامه‌های دینی جاری باشد.
حضرت آیت الله العظمی صافی با بیان اینكه مكتب ما مكتب قرآن و اسلام می‌باشد و غیر از این ما مكتبی نداریم، اظهار داشتند: هر آن چه برای سعادت دنیا و آخرت لازم است در قرآن كریم وجود دارد و ما باید درس زندگی خود را از آموزه‌های وحیانی این كتاب مبین بگیریم.
معظم له با تاكید بر این كه نور اسلام و قرآن كریم هرگز خاموش نمی‌شود، تأكید كردند: بیش از 1400 سال است كه دشمنان برای خاموش كردن نور قرآن و ضربه زدن به دین اسلام توطئه و فعالیت می‌كنند، آن‌ها سعی می‌كنند نور قرآن را خاموش كنند؛ اما روز به روز بر عظمت و شوكت اسلام و قرآن افزوده شده است و افزوده می‌شود.
مرجع تقلید شیعیان بیان داشتند: تمام افتخار ما به دین اسلام، پیامبر گرامی(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام و قرآن كریم است و ما خدا را شاكریم كه در زمره امت محمد و شیعیان علی علیه السلام هستیم .
ایشان تاكید كردند: باید التزامات عملی ما در سایر رشته‌ها بیشتر باشد و مورد مراقبت قرار گیرد و جامعه‌ی ما قرآنی باشد و این كتاب آسمانی اسلام در همه مسائل حضور داشته باشد.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی از حضور نسل جوان در مقابله با جریان اهانت به ساحت مقدس قرآن كریم، قدردانی كردند و با قابل تحسین خواندن این حضور تاكید كردند: وفاداری مسلمانان را در تمام جهان نسبت به قرآن كریم بسیار دانسته و ارج می‌نهیم.
معظم له در پایان با اشاره به روایتی خاطرنشان كردند : براساس آموزه‌های دینی و روایات، اسلام بر جهان تسلط خواهد یافت و امیدواریم خداوند كریم روز به روز بر وفاداری ملت ما به قرآن و آموزه‌های دینی بیفزاید.
 

 

شنبه / 27 شهريور / 1389