جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار سرپرست حجاج ايراني:
حجاج با رعايت اخلاق ديني، مبلغي براي مكتب اهل بيت عليهم السلام باشند.

• درخواست حضرت آیت الله العظمی صافی از همه حجاج جهت دعا برای تعجیل در فرج امام عصر (عج)
• تأكید مرجع تقلید شیعیان بر رعایت كامل شئونات اسلامی و اخلاق دینی توسط حجاج
• بانوان شیعه با حجاب و رفتار خود موجب عزت تشیع باشند.

در آستانه‌ی سفر حجاج ایرانی به بیت الله الحرام، حجة‌الاسلام و المسلمین قاضی عسگر، نماینده‌ی مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی امروز پنج‌شنبه 22/7/89 با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم‌له دیدار كرد.
حضرت آیت الله العظمی صافی ابتدا با تقدیر و تشكر از اقدامات خوب حجة الاسلام و المسلمین قاضی عسگر در ماه‌‌های اول مسئولیت خویش، فرمودند: این توفیقات بزرگ كه برای شما پیش آمده است افتخاری برای نظام و شیعیان می‌باشد و این نوید و بشارتی مهم برای توفیقات و خدمات بیشتر به زائران و حجاج عزیز است.
ایشان توفیق خدمت به حجاج را افتخاری بزرگ دانستند و افزودند: یكی از الطاف و عنایات غیبی خداوند متعال خدمت به حجاج است كه به بعضی از بندگان خود این توفیق را می‌دهد و باید خدمتگزاران به حجاج قدر آن را بدانند.
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینكه كنگره‌ی جهانی و عظیم حج فرصت بسیار بزرگی برای معرفی معارف اهل بیت علیهم السلام به جهان اسلام است، اظهار داشتند: حج به جهان اسلام تعلق دارد و شما هم با ارتباط قوی و با تدبیر و اخلاق اسلامی می‌توانید با تمام مسلمانان جهان ارتباط برقرار كنید و شیعه را به جهان اسلام بیش از پیش معرفی نمایید.
معظم له با تأكید جدی بر حضور همیشگی شیعیان در حرمین شریفین و در مراسم حج بیان داشتند: با علما و دانشمندان جهان اسلام ارتباط داشته باشید و معارف بلند و نورانی اهل بیت علیهم السلام را به جهانیان منتقل كنید و اگر شبهات و اشكالاتی در زمینه مذهب دارند، پاسخگوی آنها باشید.
حضرت آیت الله العظمی صافی با تأكید بر ضرورت حفظ حجاب و شئونات اسلامی و پوشیدن چادر برای بانوان محترم ایرانی كه به حرمین شریفین مشرف می‌شوند،‌ فرمودند: باید بانوان ما به گونه‌ای رفتار نمایند كه موجب عزت بیشتر و اعتبار و سرافرازی شیعه و مملكت ما باشد.
ایشان با تأكید بر رعایت اخلاق و ادب اسلامی آن را بهترین وسیله‌ برای نزدیك شدن قلب‌ها و احترام ملت‌ها و توجه به ایران اسلامی دانستند.
آیت الله العظمی صافی در پایان بیانات خویش برای موفقیت ایشان و مسئولین حج دعا نمودند و از همه‌ی حجاج خواستند كه برای رفع مشكلات مسلمانان و تعجیل در فرج حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا دعا كنند.
در ابتدای این دیدار سرپرست حجاج ایرانی، گزارشی از برنامه‌های حج امسال و طرح‌های مهمی كه در ارتباط با مناسك حج انجام شده است به محضر معظم له ارائه نمود.
 

پنجشنبه / 22 مهر / 1389