جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
ديدار جمعي از طلاب فيروز كوه با حضرت آيت الله العظمي صافي

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز پنج‌شنبه 20/8/89 جمعی از طلاب مدرسه علمیه فیروز كوه را به حضور پذیرفتند.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی در این دیدار اظهار داشتند: حوزه‌های علمیه و طلابی كه در آن تربیت شده‌اند، از آغاز عصر غیبت كبری تا به امروز، نگهدارنده‌ی احكام و برنامه‌های دینی بوده و هستند.
معظم له افزودند: در روایاتی كه از اهل بیت علیهم السلام وجود دارد و در حال حاضر در اختیار ماست، مطلبی را نمی‌توانیم بیابیم كه قابل استفاده نباشد و همین‌ها به عنوان ذخایر علمی ما شیعیان محسوب می‌شود.
ایشان ادامه دادند: روایات اهل بیت علیهم السلام كه ما آنها را به عنوان ذخایر ارزشمند تشیع می‌شناسیم، به وسیله همین حوزه‌های علمیه و علمای بزرگی كه در آنها پرورش یافته‌اند و عمر خود را در راه معارف اسلامی صرف كرده‌اند، باقی مانده است و امروز به سهولت در اختیار ما قرار گرفته‌ است
مرجع تقلید شیعیان جهان افزودند: لازم است كه قدردان این روایات و احادیثی كه واقعا گنجینه‌های ارزشمندی هستند، باشیم و تا می‌توانیم آنها را به درستی فرا بگیریم.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی خاطرنشان كردند: قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، روایات، احادیث و... سرمایه‌های علمی شیعیان هستند كه باید حفظ شوند.
ایشان با بیان قسمتی از مجاهدت‌های علمای بزرگی چون شیخ صدوق كه برای فراگیری برخی احادیث سفرهای طاقت فرسایی را به جان می‌خرید، فرمودند: امروز كار حفظ، حراست و ترویج روایات اهل بیت علیهم السلام به عهده ما و حوزه‌های علمیه است، از این رو بدانیم از نعمتی كه خداوند در اختیار ما قرار داده است، باید بهترین استفاده را داشته باشیم.
مرجع تقلید شیعیان خطاب به طلاب شهر فیروزكوه فرمودند: نگویید حوزه علمیه فیروزكوه حوزه كوچكی است، چه بسا در آینده همین حوزه افرادی را تحویل مذهب تشیع دهد كه به عنوان قله‌های علمی شناخته شوند.
معظم له افزودند: برای مثال آیت‌الله العظمی حاج شیخ عبدالكریم حائری از روستای دور افتاده‌ای در شهر یزد بود كه با جدیت در تحصیل به درجه‌ای رسید كه توانست حوزه علمیه عظیم قم را تأسیس كند.
حضرت آیت الله العظمی صافی تأكید كردند: طلاب جوان باید با نگاه به علمای بزرگ راه آنها را ادامه داده و بدانند كه اگر جدیت در تحصیل داشته باشند، حتما موفق خواهند شد و این امر ربطی به حوزه كوچك و بزرگ ندارد.
 

پنجشنبه / 20 آبان / 1389