پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
مراسم عمامه‌گذاري طلاب در سالروز ولادت امام هادي عليه السلام/عكس

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز دوشنبه 1/9/89 و در سالروز ولادت با سعادت حضرت علی النقی الهادی علیه السلام، در سالن همایش دارالشفای حوزه علمیه قم، 560 طلبه را مفتخر به تشرف به لباس مقدس روحانیت كردند.
معظم له با تبریك ولادت فرخنده امام هادی‌ علیه السلام فرمودند: باید به خاطر نعمت‌هایی كه خداوند به ما ارزانی داشته است و عظمتی كه برای روحانیت فراهم نموده است، شاكر باشیم.
ایشان با بیان این كه امروز باید از فرصتی كه برای روحانیت به وجود آمده استفاده كامل را ببریم و همه‌ی تلاش خود را در راه ترویج معارف اهل‌بیت علیهم السلام به كار ببندیم، افزودند: در دوره‌ای تصمیم گرفته بودند كه روحانیت در این مملكت ریشه كن شود، اما خداوند بر خلاف مقصود و نیت آنان، اوضاع را چنان فراهم فرمود كه روحانیت در اوج عظمت قرار گرفته است.
معظم‌له خاطرنشان كردند: از معجزات قرآن این است كه همیشه دل مسلمانان را محكم می‌كند و كفر و باطل هر چقدر زحمت بكشند هرگز موفق نمی‌شوند؛ به گونه‌ای كه اسلام همیشه پیروز و در حال پیشرفت است.
مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان این كه اسلام و روحانیت هرگز نابود شدنی نیست، اظهار داشتند: اسلام، مرجعیت و روحانیت، نوری است كه خاموش شدنی نمی باشد.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی ادامه دادند: ما باید از هیچ خدمتی به امام زمان‌ عجل الله تعالی فرجه الشریف، كوتاهی نكنیم؛ حوزه‌ها باید در درس و بحث و تعلیم و تربیت و ترویج معارف اهل‌بیت‌ علیهم السلام تلاش بكنند و علما و روحانیت نیز از این گذرگاه برای رساندن پیام اسلام و دین استفاده نمایند.
ایشان با بیان این كه همه توفقیاتی كه برای شیعه فراهم می‌شود به واسطه توجه امام عصر‌ ارواحنا و ارواح العالمین له الفداء است، فرمودند: اگر كسی قبل از انقلاب را می‌دید تصور نمی‌كرد روزی اوضاع دگرگون شود و به عظمت حوزه‌های علمیه و روحانیت منجر گردد.
معظم‌له تصریح كردند: ما باید ارتباط خود را با حضرت حجت محكم نگه‌داریم و بدانیم صاحب حوزه آن حضرت است.
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به وظیفه‌ی سنگین طلاب فرمودند: امام زمان‌ انتظاراتی از حوزه دارند كه باید بر آورده شود؛ زیرا آن حضرت از فردفرد ما انتظار دارند كه بی‌تفاوت نباشیم و بدانیم مسئولیت بزرگی پیش رو داریم.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی افزودند: تلبس به لباس مقدس روحانیت چیز كمی نیست، افتخار بزرگی است؛ چرا كه ماموریت و مسئولیت‌های سنگینی را بر دوش ما می‌گذارد و باید از آن حداكثر استفاده را ببریم.
معظم له ادامه دادند: تا انسان لباس روحانیت را نپوشد، رسما به عنوان سرباز امام زمان‌(عج) معرفی نمی‌شود.
ایشان با بیان این كه لباس روحانیت برای شخص تعهد آفرین است و باید حرمت آن را حفظ كنیم، خاطرنشان كردند: روحانیت در هر كجا باشد، اجازه نخواهد داد بر خلاف اسلام تصمیمی گرفته شود؛ چرا كه خود را مسئول دفاع از اسلام و مبانی دینی می داند.
در این مراسم كه آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه علمیه قم، و جمعی از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم شركت داشتند؛ 21 نفر از طلاب به صورت نمادین و به نمایندگی از 560 طلبه حاضر در سالن همایش، به دست مبارك مرجع تقلید شیعیان حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

دوشنبه / 1 آذر / 1389