پنجشنبه: 1403/01/30
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت‌الله العظمي صافي در ديدار اعضاي برگزاركننده يادواره شهداي روحاني مسجد سليمان:
بايد سرمايه‌هاي معنوي قرآن و نهج البلاغه به جهانيان معرفي و شناسانده شود./عكس

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز یكشنبه 24/11/89 اعضای برگزار كننده نخستین یادواره‌ی شهدای روحانی حوزه‌ی علمیه‌ی مسجد سلیمان را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار با تبریك سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمودند: امیدواریم كه عنایت ایشان شامل همه‌ی ما باشد و خدماتی كه صورت می‌گیرد مورد قبول پیشگاه حضرتش قرار بگیرد.
ایشان با بیان این كه حوزه‌های علمیه شخصیت‌های علمی و حوزوی بسیار خوبی تربیت كرده و به عالم اسلام تحویل داده‌اند، افزودند: وجود حوزه‌های علمیه فعال در هر منطقه‌ای افتخار آفرین است.
مرجع تقلید شیعیان جهان فعالیت‌های حوزه علمیه مسجد سلیمان را ارزشمند توصیف كردند و بیان داشتند: توفیقات بزرگی به دست آمده است كه اسباب خرسندی و خوشحالی است كه چنین حوزه‌ی علمیه‌ی پویایی در منطقه‌ای خاص دارید و امیدوارم كه روحانیون دیگر شهرها نیز با الگوگیری از فعالیت‌های شما بتوانند منشاء خیر و بركت برای شهرهای خود باشند.
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی ادامه دادند: اگر همه حوزه‌های علمیه به صورت فعال و پویا كار كنند، عالَم نورانی خواهد شد و باید كاری كنیم كه همه حوزه‌های علمیه ما به این سمت حركت كنند.
معظم له با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌ی علمیه‌ی مسجد سلیمان فرمودند: آمارهایی كه شما ارائه كردید بسیار خوشحال كننده بود؛ برخی‌ها خیال نكنند كه در حوزه‌های علمیه كاری انجام نمی‌شود، امروز حضور فعال فضلا و مدرسان حوزه در سراسر كشور بخشی از خدمات ارزنده حوزه به شمار می‌آید.
مرجع تقلید شیعیان جهان خطاب به روحانیون و طلاب حاضر در جلسه اظهار داشتند: باید تمامی برنامه‌های شما بر محور معارف قرآنی و معارف اهل بیت علیهم السلام باشد؛ زیرا ما می‌توانیم براساس همین معارف الهی، خودمان را در همه جهات به دنیا معرفی كنیم.
ایشان با بیان اینكه «همه‌ی سرمایه‌های علمی در اختیار مكتب شیعه است و مكتب اهل بیت علیهم السلام از همه جهات غنی و بی‌نیاز است» افزودند: صحیفه سجادیه و نهج البلاغه نیز علم و اخلاق است، اینها اگر در اختیار مردم قرار گیرد و به درستی تبلیغ شود موفقیت بیشتری خواهیم داشت.
مرجع تقلید شیعیان جهان با استشهاد به آیه‌ای از قرآن كریم، احكام و دستورات دین مبین اسلام را مطابق با فطرت انسان دانستند و افزودند: سرمایه‌های معنوی و الهی برگرفته از قرآن، نهج البلاغه صحیفه‌ی سجادیه و دعاهای مأثوره، جهانی است و باید به جهانیان عرضه و شناسانده شود كه مطمئناً با اقبال مردم جهان مواجه خواهد شد.
معظم له با اشاره به حملات تروریستی كه در كشورهای شیعه به خصوص در عراق بر علیه شیعه انجام می‌شود، افزودند: امروز تشیع در حال عظمت و عزت است و با این كه دشمنان تلاش می‌كنند با ارعاب و كشتن شیعیان وحشت در میان آنها ایجاد كنند؛ اما همچنان گرایش به دین اسلام به ویژه تشیع در جهان در حال گسترش است.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های بانوان در امر دین اشاره كردند و فرمودند: حضور خواهران طلبه در این منطقه و فعالیت آن‌ها در عرصه تعلیم و نشر معارف الهی بسیار ارزشمند است؛ زیرا امروز به بانوانی نیاز داریم كه آشنا به دستورات و حقایق اسلام باشند.
مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان این كه آیات و روایات فراوانی در خصوص شخصیت و كرامت زن وجود دارد، افزودند: امروز به بانوانی نیاز داریم كه بر مواضع اسلامی خود ایستادگی و استقامت داشته باشند و هویت اسلامی زن را حفظ كنند و شخصیت واقعی خودشان را به دنیا نشان دهند.
حجة الاسلام و المسلمین حاج سید حسن ربانی رئیس مركز خدمات حوزه علمیه قم و مسئول برگزاری یادواره‌ی شهدای روحانی مسجد سلیمان در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این ستاد و روحانیون شهر مسجد سلیمان خدمت معظم له ارائه نمود.

يكشنبه / 24 بهمن / 1389