شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
محكوميت جنايات وحشيانه‌ي دولت بحرين توسط حضرت آيت الله العظمي صافي

حضرت آیت الله العظمی صافی عصر امروز یكشنبه 1/12/89 جمعی از علمای بحرین مقیم حوزه‌ی علمیه قم را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار ضمن محكومیت اعمال وحشیانه‌ دولت بحرین، با خانواده‌های شهدا و مجروحین حوادث اخیر بحرین ابراز همدردی نموده و به ملت مقاوم و مظلوم بحرین تبریك و تسلیت گفتند.
ایشان مراتب انزجار عمیق و تألم و تأثر شدید خود را به عموم روحانیون و مردم متدین بحرین ابراز داشتند و فرمودند: مردم بحرین با توكل بر خداوند، متعال انشاء الله در این حركت و قیام مردمی پیروز شده و به حقوق واقعی خود خواهند رسید.
معظم له با اشاره به بیداری مسلمانان در همه‌ی كشورهای اسلامی فرمودند: بالاخره ظلم و ستم عاقبت خوبی ندارد و ستمگران در همین دنیا با ذلت و خواری از بین خواهند رفت.
مرجع تقلید شیعیان جهان با تأكید بر خواسته‌ی به حق مردم بحرین افزودند: مردم مسلمان بحرین حقوق اولیه‌ی خود را می‌خواهند و خواهان این هستند كه معدودی از یك خاندان بر اكثریت قریب به اتفاق آنان حكومت ظالمانه و استبدادی نداشته باشند.معدودی كه برای حفظ سلطه‌ی خود، به بیگانگان وابسته و دست‌نشانده‌ی سیاست‌های استكباری می‌باشند.
ایشان ادامه دادند: مردم بحرین در این قیام فقط حقوق مشروع و قانونی و پایمال شده‌ی خود را مطالبه می‌نمایند و متأسفانه دولت بحرین به جای اینكه به شهروندان خود جواب درست و صحیح بدهد، آنان را به خاك و خون كشیده است.
معظم له با دعوت از مجامع بین المللی و اسلامی به محكوم كردن این فجایع، اظهار داشتند: ما این حوادث دردناك و این جنایات وحشتناك را محكوم نموده و از كشورهای مستقل و سازمان‌های بین المللی به خصوص از سازمان كنفرانس اسلامی می‌خواهیم كه این جنایات را محكوم نمایند و از حكومت بحرین بخواهند به حقوق مشروعه‌ی مردم جواب مثبت داده و مردم مظلوم بحرین را از ظلم و ستم ظالمین نجات دهند.
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
در ابتدای این دیدار تنی چند از علمای بحرین حوادث دردناك و جنایات ظالمانه‌ و برخوردهای وحشیانه‌ی دولت بحرین را به استحضار حضرت آیت الله العظمی صافی رساندند و از ایشان درخواست نمودند كه برای به ثمر رسیدن قیام مسلمانان بحرین دعا كنند.

يكشنبه / 1 اسفند / 1389