چهارشنبه: 1403/02/5
نسخه مناسب چاپSend by email
نمايندگان بايد با شجاعت و درايت از تمام ارزش‌هاي انقلاب اسلامي دفاع كنند./اگر مملكت قانون‌مند شود بسياري از مشكلات برطرف مي‌شود./عكس

حضرت آیت‌الله العظمی صافی، ظهر امروز 25 فروردین ماه 1390 جمعی از نمایندگان مجلس و عضو فراكسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار با تقدیر و تشكر از نمایندگان محترم فرمودند: امیدوارم در سنگری كه قرار دارید موجبات رضایت حضرت بقیهة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء را فراهم كنید و به دنبال حفظ استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران باشید و در این خصوص نقش آفرینی كنید.
ایشان با تبیین وظیفه خطیر نمایندگان مردم فرمودند: همه نمایندگان باید در مسؤولیتی كه قرار دارند احساس وظیفه كنید و از فرصتی كه برای‌شان فراهم شده حداكثر استفاده را برای پیاده كردن احكام اسلامی ببرند.
مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان این كه جایگاه و منصبی كه انسان‌ها به دست می‌آورند روزی به پایان می‌رسد، اظهار داشتند: آن چه كه برای انسان باقی می‌ماند استفاده صحیح و درست از این موقعیت است تا خدای نكرده روزی نسبت به آنچه انجام داده‌اید پیشیمان نشوید.
ایشان با بیان این كه مجلس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و نقش اصلاح كشور را برعهده دارد، ادامه دادند: این مساله برای همگان روشن است؛ ولی كسانی كه در جایگاه نمایندگی قرار دارند بدانند كه مسؤولیت آن‌ها بسیار سنگین و در برابر مردم باید پاسخگو باشند.
حضرت آیت الله العظمی صافی تصریح كردند: خدمت وكلای مردم برای جامعه موثر است و بدانید كه نمایندگی شغلی نیست تا آن را كم تصور كنید؛ زیرا هر قیام و قعود نماینده، مسؤولیت آور است،‌ گرچه برخاستن و نشستن در مجلس راحت است؛ ولی این قیام و قعود باید همراه با فكر، مطالعه، دقت و بدون اغراض سیاسی باشد و بدانند كه در برابر خداوند مسؤولیت دارند.
معظم له افزودند: مجلس اگر با شجاعت به وظیفه خود به خوبی عمل كند بیشتر مشكلات كشور حل می‌شود،‌ همچنین اگر نمایندگان شجاعت و احساس مسؤولیت داشته و مقید به انتخاب آینده خود نباشند به یقین دیگر در كشور مشكلی به وجود نخواهد آمد.
مرجع تقلید شیعیان جهان یكی از مسؤولیت‌ها مهم نمایندگان مجلس را تصویب بودجه‌ كشور دانستند و اظهار داشتند: نباید این مسؤولیت را كم شمرد؛ زیرا اگر بخواهیم بدانیم مملكت در چه مسیری قرار دارد می‌توان از بودجه‌‌ای كه تصویب می‌شود به آن پی برد.
ایشان افزودند: مجلس باید تمامی دخل و خرج‌های كشور را زیر نظر بگیرد و بداند كه بودجه‌های تصویب شده در چه راه‌هایی و چگونه به مصرف می‌رسد؛ زیرا نمایندگان ضامن هستند و نباید بی‌مورد برخی مسائل در اولویت قرار داده شود.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی با تأكید بر اینكه بودجه‌ها باید برای استقلال كشور هزینه شود، فرمودند:‌اعتباراتی كه نمایندگان به تصویب می‌رسانند از اموال بیت‌المال است؛ باید از روی بصیرت و دقت صورت گیرد تا خدای نكرده حتی یك ریال هم در غیر هدف اسلامی مصرف نشود، نمی‌توانید نسبت به آنچه تصویب می‌كنید بی‌تفاوت باشید شما مسؤول آن هستید.
مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به اینكه نمایندگان باید به مسائل معنوی و دینی جامعه توجه داشته باشند، ادامه دادند: این انقلاب با خون شهیدان به بار نشسته است و این مساله كم نیست كه ما به راحتی از كنار آن عبور كنیم ما نسبت به خون شهیدان مسؤولیت داریم و نباید بگذاریم این خون‌ها هدر برود.
ایشان با تأكید بر صفت شجاعت در نماینده افزودند: نمایندگان باید شجاعت داشته باشند و از انقلاب و نظام دفاع كنند و بدانند كه این نظام و انقلاب اسلامی به سبب همان شعارهای اسلامی به پیروزی رسید و نباید از ارزش‌های اصولی اول انقلاب عقب‌نشینی كنیم كه یكی از همان ارزش‌ها، حجاب می‌باشد كه باید به آن توجه خاص شود.
معظم له شایستگی و لیاقت را شرط بارز یك نماینده برشمردند و بیان داشتند: وكلای مردم باید به همه مسائل احاطه داشته و احساس مسؤولیت كنند، بدانند اگر در مسؤولیتی قرار گرفته‌اند و به حق نباشد حتی نماز خواندن آن‌ها در این جایگاه و مكان صحیح نیست؛ بنابراین باید به درستی وظیفه خود را عمل نمایند و امانتدار مردم باشند.
ایشان خطاب به نمایندگان مجلس تصریح كردند:‌اگر به دنبال اسم و عنوان باشید، بدانید در آینده از شما یادی باقی نخواهد ماند؛ تنها عمل خوب است كه از انسان باقی می‌ماند. حضرت امیر المومنین علیه‌السلام نیز در نامه‌ای به یكی از استانداران خود به آن اشاره كرده‌اند كه برای دنیا پرستی و مسائل دنیوی حكومت نكیند و این مسؤولیت‌ها در نزد شما امانت و حفظ امانت از هر چیزی سخت‌تر است.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی افزودند: گاهی جایگاه و مقام یك رفتگر در نزد خداوند بالاتر از برخی جایگاه‌ها و مقام‌های دنیوی است؛ زیرا ایشان با نیت و خلوص این كار را انجام می‌دهد؛ بنابر این شما نمایندگان شجاعت داشته و مقید به حفظ مقام نباشید و وظیفه خود را به بهترین وجه ممكن انجام دهید.
ایشان تاكید كردند: مجلس باید هویت دینی و اسلامی جامعه را حفظ كند و مملكت را قانونمند كند، باید همه نهادها نظام‌مند باشند.
این مرجع تقلید با بیان این كه مجلس باید سخن مردم را بگوید و خلاف رضای حضرت بقیه‌الله الاعظم حركت نكند، افزودند: امروز اگر كسی كه صلاحیت مسؤولیتی را ندارد به كار گمارد ه شود،‌ بدترین خیانت را نسبت به خدا، ائمه اطهار، پیغمبر و مردم كرده است.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی در ادامه با اشاره به بیانات یكی از نمایندگان محترم در خصوص پدیده بدحجابی در جامعه فرمودند: این كه ما می‌گوییم باید در خصوص مساله حجاب كار شود؛ همه در این‌باره وظیفه دارند، خطاب ما به فرد یا گروه خاصی نیست؛ زیرا همه در برابر ترویج فرهنگ حجاب و عفاف مسؤولند و وظیفه روحانیت نیز در این خصوص بیشتر است.
ایشان ادامه دادند: دلایل ترویج بدحجابی را نمی‌توان منحصر به یك علت دانست، همچنین این كه در جامعه پدیده بدحجابی رخ داده است نمی‌توان یك شخص را مقصر خواند؛ زیرا همگان در این‌باره وظیفه دارند؛ اما ترویج برخی مسائل سبب بوجود آمدن پدیده بدحجابی شده است و ما نسبت به این مسائل انتقاد داریم.
مرجع تقلید شیعیان جهان تصریح كردند: روحانیان، همه مراكز فرهنگی، صدا و سیما و دولت در ترویج حجاب و عفاف و مقابله با بدحجابی مسؤولند، سخنرانان و مبلغان نیز باید در منابر خود به درستی فلسفه حجاب را بازگو كرده و تنها به برخی دلایل واهی نپردازند، باید فلسفه حجاب را براساس منطق و علم برای بانوان گفت تا آن‌ها نیز به این مساله مقید‌تر شوند.
معظم له تاكید كردند: امروز یك زن محجبه در فرانسه به دلیل حفظ حجاب خود جریمه می‌شود و مسلمان متعهد و شجاعی حاضر به پرداخت این جریمه می‌شود؛ ولی هرگز از این وظیفه خود عقب نشینی نمی‌كنند و ما نیز باید همچون ایشان احساس مسؤولیت داشته باشیم و از این فریضه الهی دفاع كنیم.
ایشان افزودند: دشمنان همیشه به دنبال اهداف خود هستند و آن‌ها هرگز از تلاش‌های خود دست بر نمی‌دارند، این ما هستیم كه باید در مواضع خود مستحكم باشیم و در برابر آن‌ها بایستیم و نگذاریم اهداف‌شان را در كشور ما دنبال كنند.
حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به تحریكات و نقشه‌های آمریكا و غرب علیه كشورمان اظهار داشتند: دشمنان هر چقدر علیه ما ناسزا بگویند برای ما افتخار است؛ زیرا نشان می‌دهد ما كارمان را درست انجام داده‌ایم و به همین دلیل آن‌ها عصبانی شده‌اند.
ایشان همچینین به تحولات اخیر در منطقه اشاره‌ای داشتند و افزودند: آن چه در دنیای امروز رخ می‌دهد به ویژه در منطقه شاهد آن هستیم كه مسلمانان را بی‌رحمانه به قتل عام می‌رسانند به دلیل نداشتن احساس مسؤولیت سیاستمداران كج فهم است كه آمریكا از جمله آن‌هاست و سازمان ملل نیز در این باره هیچ نقشی ایفا نمی‌كند و تماشاگر شده است.
معظم له تصریح كردند: متاسفانه كشورهای سلطه‌ طلب، همیشه مسلمانان را به جان هم انداخته‌ و می‌خواهند از این طریق بهره برداری كنند و تنها منافع خود را در این درگیری‌ها و كشتار دنبال می‌كنند و هرگز به دنبال حقوق بشر نیستند.
ایشان تاكید كردند: این فتنه‌ها كه در جهان به راه‌افتاده است برای سازمان‌های به اصطلاح دفاع از حقوق بشر شرم آور است؛ آن‌ها می‌خواهند هویت اسلامی و دینی مسلمانان را از بین ببرند كه امیداوریم هرگز به این هدف ناشایست خود دست نیابند.
در ابتدای این دیدار جناب آقای دكتر كواكبیان گزارشی از فعالیت‌های این فراكسیون و برنامه‌های مجلس خدمت معظم له ارائه نمود.

جمعه / 26 فروردين / 1390