شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
تجليل و تعظيم حضرت آيت الله العظمي صافي از مواضع اسلام‌خواهي و غرب‌ستيزي شهيد مطهري

حضرت آیت الله العظمی صافی عصر روز پنجشنبه 8/2/1390 اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار معظم له ضمن تشكر از برگزاری برنامه‌های پاسداشت خدمات و تلاش‌های استاد شهید مطهری فرمودند: تمام مراحل زندگی شهید مطهری درس است و همه باید از راه و روش زندگی ایشان درس بگیرند.
ایشان خدمات و تلاش‌های علما و بزرگان را نعمتی برای جامعه‌ی اسلامی دانستند و افزودند:‌ آنچه رمز بقای اسلام است تلاش‌ها و زحمت‌های بی‌دریغ علما و فقهای دین است و این رسالت بزرگی است كه به گردن بزرگان است تا جامعه را هدایت و به سوی كمال برسانند.
مرجع تقلید شیعیان جهان ادامه دادند: یكی از افتخارات ما داشتن علما و بزرگانی است كه برای حفظ دین فداكاری‌های فراوان كردند و شهید مطهری از جمله آن‌ها به شمار می‌آید.
حضرت آیت الله العظمی صافی با تأكید بر ضرورت شناساندن علما و بزرگان دین به مردم و جامعه به خصوص نسل جوان اظهار داشتند: مردم باید فقها و افرادی همچون شهید مطهری را به خوبی بشناسند و راه و مقصد آن‌ها را بپیمایند؛ زیرا راه سعادت بشریت در پیمودن راه بزرگان و فقهای دین است.
معظم له با یادآوری بعضی از ویژگی‌های منحصر بفرد شهید مطهری بیان داشتند: ایشان در راه اعتلای اسلام تلاش‌های فراوانی انجام دادند كه اسلام‌خواهی و غرب‌ستیزی از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار بود و در شرایطی كه بعضی‌ها دم از نومیدی می‌زدند، ‌این شهید بزرگوار در برابر طاغوت ایستاد و با روحیه قوی خود تجدید حیات دوباره‌ای به مردم دادند و با عقاید باطل به شدت مبارزه كردند.
ایشان سابقه‌ی آشنایی با شهید مطهری را از همان ابتدای ورود به حوزه‌ی علمیه قم دانستند و افزودند: از همان ابتدای آشنایی‌ام با شهید مطهری ایشان را فردی مخلص دیدم كه تنها برای دین تلاش می‌كند و هرگز مسائل دنیوی در او تاثیری ندارد.
معظم له ادامه دادند: ایشان فردی دلسوز برای اسلام و قرآن بودند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌كردند؛ همچنین از مقامات علمی قوی برخوردار بودند.
مرجع تقلید شیعیان جهان، با اشاره به ایستادگی و مقاومت شهید مطهری در مواضع اسلامی فرمودند: ایشان هرگز برای مبارزه با انحرافات سكوت نمی‌كردند و در ابتدای انقلاب، مواضعی انقلابی و اسلامی داشتند كه در شورای انقلاب به خوبی مواضعشان را بیان می‌كردند و مستحكم در برابر روشنفكران و متجددان می‌ایستادند و اگر این احساس مسؤولیتشان نبود به این مقام شهادت مفتخر نمی‌شدند. اگر ایشان هم مانند بعضی از افراد دیگر سكوت می‌كردند و یا ملاحظه كاری داشتند او را شهید نمی‌كردند.
حضرت آیت الله العظمی صافی با تقدیر و تشكر از بیت شهید مطهری كه هنوز روحیه اسلام‌خواهی و انقلابی خود را حفظ كرده‌اند و اعتقادات اسلامی خود را ابراز می‌دارند فرمودند: همان گونه كه استاد مطهری متوجه بود تا نقطه ضعفی در زندگی‌اش وجود نداشته باشد، امروز نیز باید خانواده ایشان همان راه و مقصد را دنبال كنند.

 

جمعه / 9 ارديبهشت / 1390