جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام حضرت آية اللّه العظمى صافي به همايش تکريم از امامزادگان و امامزاده سيّد علی در قم

 

 

 

 

بسم اللّه الرحمن الرحیم

قال اللّه الحکیم فی کتابه: قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى (شورى: 23)

تکریم از اهل البیت علیهم السلام و امامزادگان واجب التعظیم از وظایف دینی و مذهبی مسلمانان است. بنابر حدیث شریف ثقلین که فریقین آن را قبول دارند تمسک به عترت و احترام به اهل البیت علیهم السلام از تکالیف اصلی مسلمانان می‌باشد همانطور که قرآن کریم برای مسلمانان، محترم و کتاب هدایت و قانون آسمانی است، عترت پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلم هم هادیان مردم و نجات‌دهنده گمراهان از ضلالت می‌باشند و مردم وظیفه دارند که از آنان پیروی نموده و راه و روش زندگی خود را از آنان بیاموزند.

آشنایی با سیره آنان و با سیره امامزادگان و مطالعه زندگانی آن بزرگواران برای همه مسلمانان اهمیت بسیار زیادی دارد. در طول تاریخ وقتی ما به زندگی امامزادگان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که آنان با مجاهدت‌های خود و با تحمل زحمات و صدمات بسیار زیاد آیین مقدس اسلام و معارف نورانی مکتب را تبلیغ و ترویج نموده و حتی در این راه، بسیاری از آن بزرگواران شربت شهادت را نوشیده و با خون پاک خود شجره طیبه اسلام را آبیاری نمودند.

شهر مقدس قم از دیر زمان پذیرای ذریه پاک پیامبر صلی الله علیه و آله و امامزادگان بوده که صدها نفر از آنان در این شهر و اطراف آن مدفون هستند و مراقد مطهرشان بر معنویت این شهر افزوده است. مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که قم را فضیلتی بزرگ عنایت نموده موجب شد که امامزادگان دیگر هم به قم آمده و در این شهر مذهبی زندگی نمایند. یکی از آن بزرگواران امامزاده واجب التّکریم سید علی علیه السلام است که دارای مقام معنوی زیادی می‌باشد. این بزرگوار همیشه مورد احترام اهالی با ایمان قم بویژه علماء و بزرگان دین بوده و مرقد شریفش زیارتگاه محبین اهل‌البیت علیهم السلام است و مردم با ایمان نسبت به این امامزاده ارادت و علاقه خاصی دارند. حقیر نیز بارها توفیق پیدا کردم که این امامزاده واجب التعظیم را زیارت نموده و از آن وجود مقدس و حضرات معصومین علیهم السلام درخواست عنایت ویژه و نظر و توجّه خاص نمودم.

در خاتمه از مسئولین محترم همایش تکریم از امامزادگان و شرکت کنندگان عزیز تقدیر و تشکر نموده، مزید توفیقات همگان را در پیروی از معارف نورانی اهل البیت علیهم السلام در ظل عنایات خاصه حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال مسئلت دارم.

و السلام علیکم و رحمةالله

3 ذی القعدة الحرام 1436

                                                                                                    لطف الله صافی

 

چهارشنبه / 28 مرداد / 1394