جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار مديران سازمان صدا و سيماي خراسان رضوي:
خود را سفيران حضرت رضا عليه السلام بدانيد

 

رئیس و جمعی از مدیران سازمان صدا و سیمای خراسان رضوی عصر دیروز با آیت الله العظمی صافی دیدار كردند.

در این دیدار آیت الله العظمی صافی با یادآوری مسئولیت صدا و سیما در برابر همگان فرمودند: امروز صدا و سیما به دانشگاه بزرگی تبدیل شده است كه همه نقاط ایران را فرا گرفته و دانشجویان آن تمام مردم حتی مردم روستاها را نیز شامل می‌شود، در نتیجه برنامه‌های آن برای جامعه فرهنگ‌ساز می‌باشد.

معظم‌ له صدا و سیما را با روح مردم در ارتباط دانسته و با تاكید بر اینكه عقاید مردم باید به وسیله این مجموعه اصلاح شود فرمودند: هر چه افرادی كه در این سازمان هستند متعهدتر و قوی‌تر باشند جامعه‌ای بهتر و سالم‌تر خواهیم داشت.

آیت الله العظمی صافی در بخش دیگر سخنان خود از فعالیت‌های واحد برون مرزی سازمان مشهد تقدیر كرده و ضمن بر شمردن ویژگی‌های مشهد و وجود بارگاه رضوی در این شهر خطاب به مدیران سیما فرمودند: وظیفه‌ای كه بر عهده شما می‌باشد وظیفه بسیار مشكلی است زیرا همه شما را سفیران امام رضا علیه السلام می‌دانند و باید برنامه‌هایی تهیه شود كه در شأن آن امام بزرگ باشد. امروز مشهد مقامی بالا و رفیع در جهان اسلام پیدا كرده كه باید با ساخت و تولید برنامه‌های متنوع مذهبی، قدمی كوچك در شناخت امام رضا و مقام والای ایشان برای معرفی به جهان برداریم.

این مرجع تقلید، مدیران مجموعه صدا و سیمای خراسان رضوی را خادمان و نوكران آستان قدس رضوی خواندند و فرمودند: در ابتدای روز از ساحت مقدس امام رضا علیه السلام طلب خیر كنید و در كارهایتان مواظب باشید كه طوری رفتار كنید تا آن حضرت از شما راضی باشد. امروز تا می‌توانید سعی كنید در برنامه‌هایتان از اختلاط زن و مرد و موسیقی جلوگیری شود تا موجبات خشنودی این امام همام برای همه فراهم آید.

آیت الله العظمی صافی وجود حوزه علمیه مشهد را مایه افتخار دانسته و فرمودند: لازم است كه برنامه‌سازان برنامه‌هایی را جهت معرفی علمای بزرگ مشهد در قدیم تا حال و حوزه كهن این شهر تهیه نمایند و ساخت چنین برنامه‌هایی می‌تواند برای صدا و سیما موفقیت‌ساز باشد.

پیش از سخنان آیت الله العظمی صافی، رئیس سازمان صدا و سیمای خراسان رضوی گزارشی از عملكرد این سازمان به محضر معظم‌له ارائه نمود.

دوشنبه / 1 مرداد / 1386