جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف:
لزوم اهتمام بیشتر حوزه‌های علمیّه به طبع و نشر آثار علمای بزرگ سلف

 

 

امروز چهارشنبه 15 مهرماه 94، اعضای مؤسّسه تحقیقاتی امام هادی علیه‌السلام با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، ریاست مؤسّسه حجة‌الاسلام و المسلمین آقای رفیعی، گزارش مبسوطی از فعالیت‌ها و نیز طبع و انتشار کتب ارزشمند روایی و ادعیه و زیارات و نیز آثار علمای سلف توسّط این مؤسسه ارائه داد.

سپس معظّم له با تقدیر و تشکّر فراوان از خدمات این مؤسسه بزرگ که به نام امام هادی علیه السلام مزیّن است فرمودند: وظیفه مهمّ علماء، بزرگان دین و حوزویان محترم احیاء امر اهل البیت علیهم‌السّلام و نشر معارف نورانی و علوم انسان‌ساز آن بزرگواران می‌باشد. نشر این معارف در قالب کتاب‌های ارزنده و گران‌سنگ و حفظ و نگهداری آثار علمای بزرگ سلف که بحمدالله شما توفیق انجام آن را دارید بسیار با ارزش و دارای اهمّیّت فراوان است.

من باور نداشتم که این مؤسّسه چنین خدمات و برکاتی داشته باشد ولی با توضیحاتی که دادید بسیار خرسند شدم که بحمدالله در حوزه مبارکه قم، امثال شما و دوستان فاضل و با اخلاصتان همّت خود را در چنین کار بزرگی صرف می‌کنید.

ایشان در قسمت دیگری از بیانات خود افزودند: در درجه اوّل قدردان این نعمت و توفیق بزرگ الهی باشید و شکر خداوند متعال را بجا آورید که چنین فرصتی را به شما عطا کرده تا بتوانید در مسیر انجام این وظیفه مهمّ و اساسی گام بردارید.

معظّم له در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند: همه بخصوص مسئولان محترم حوزه باید قدردان این کار بزرگ شما باشند. متأسفانه بعضی از کارهایی که انجام می‌شود آن‌طور که باید و شایسته است، در مسیر احیای دین و آثار اهل‌البیت علیهم‌السلام نمی‌باشد، بلکه برخی از آنها برای جامعه مضرّات فراوانی هم دارد. باید جلوی آن کارها را گرفت و هزینه‌ها و وقت را صرف نشر معارف و روایات نورانی پیشوایان دین و تحقیق و تدقیق در آنها نمود.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پایان این دیدار بیان داشتند: من هم دوست داشتم در میان شما باشم و در ثواب و اجری که از این کار بزرگ می‌برید شریک شوم. همیشه دعاگو هستم و امیدوارم بتوانید این کار مهمّ را به بهترین وجه ادامه داده و قلب مقدّس حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء را مسرور نمایید. مسلّم بدانید صاحب اصلی حوزه‌های علمیه وجود مقدّس آن حضرت می‌باشند لذا باید همه اعمال و رفتار ما در مسیر رضایت ایشان قرار بگیرد.

 

 

 

چهارشنبه / 15 مهر / 1394