جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار اعضاي مجمع تقريب مذاهب اسلامي فرمودند:
فرقه‌هاي مروّج ترور، عار جوامع اسلامي‌اند.
 
اعضای مجمع تقریب مذاهب اسلامی روز یكشنبه 4/6/86 با حضرت آیت الله العظمی صافی دیدار كردند.

حضرت آیت الله العظمی صافی در این دیدار با توجه به مشكلات جهان اسلام و نقشه‌های شوم دشمنان و ابر قدرتها برای جهان اسلام فرمودند: مسلمانان با اعتصام به حبل الله و تمسك به قرآن كریم و عترت ،صلوات الله علیهم اجمعین، می‌توانند بر همه این مشكلات فائق شوند و هر چه فاصله‌ی ما از قرآن و عترت بیشتر باشد، دشمنان ما در رسیدن به اهداف شوم خود موفق‌تر خواهند بود.

معظم له شناساندن چهره‌ واقعی اسلام را به جهانیان یك ضرورت اجتناب ناپذیر در عصر حاضر دانسته و فرمودند: امروز فرق ضاله‌ای كه به نام اسلام مسلمانان را تكفیر می‌كنند، ریختن خون مسلمانان را حلال می‌شمارند و هر روز با حربه ترور مسلمانان را می‌كشند، چهره اسلام را خشن و ضد انسانی نشان می‌دهند.و اینها اسباب عار و ننگ جامعه مسلمانان هستند و به اسلام خیانت می‌كنند.

ایشان بیشتر اختلافات مسلمانان را ناشی از عدم شناخت از یكدیگر برشمرده و فرمودند: این فاصله و تباعدی كه بین مسلمانان بوجود آمده موجبات سوء استفاده دشمنان اسلام را فراهم كرده است كه همه اینها ناشی از عدم شناخت یكدیگر است و با هدایت و تبلیغات اسلامی سازگار نیست و مسلمانان باید با اتفاق نظر عملی همه متفق القول و برادر باشند و در برابر دیگران با كمال قوّت ایستادگی نمایند.

این مرجع تقلید با ذكر این نكته كه باید در مسیر وحدت عملی حركت بكنیم، كاری كه بزرگان ما هم انجام می‌دادند، فرمودند: غرض این نیست كه كسی از مواضع اعتقادی خود دست بردارد، ولی در مواضع عملی دلیلی ندارد اختلاف داشته باشیم. زیرا كه سنت، روایات، اهل بیت و فقه ما همین است و مواضع عملی و هدایت‌هایی كه ما در سیاست، اجتماع، اقتصاد و قضاوت داریم نباید در مذاهب، مختلف باشد بلكه در این مسائل باید وحدت، حاكم باشد.

حضرت آیت الله العظمی صافی دین اسلام را كامل‌ترین دین در جهان دانسته و فرمودند:‌با این افكار نورانی اسلام و هدایت‌هایی كه كتاب و سنت و اهل بیت علیهم السلام در اختیار ما گذاشته‌اند، و با توجه به ذخایر و سرمایه‌های علمی و معنوی كه داریم، باید بتوانیم بهترین و كاملترین اجتماعات و تمدن‌های امروزی را در دنیا عرضه كنیم.

معظم له با ذكر این نكته كه هویت اسلامی باید در حكومت و حاكمیت اسلامی ظاهر باشد، فرمودند: متأسفانه در كشورهای اسلامی ما شخصیت‌های اسلامی و هویت اسلامی خیلی ضعیف شده است و باید این هویت در همه بخش‌های جامعه اسلامی از حاكمیت گرفته تا جامعه و مردم ظاهر باشد.

ایشان در پایان تهمت‌ها و افتراهایی كه از سوی بعضی از گروههای تكفیری به شیعه نسبت داده می‌شود، تفرقه‌انداز خواندند و فرمودند: شما كه در این برنامه گرد هم آمده‌اید باید به نحوی عمل نمایید كه سوء تفاهمات بین فرق اسلامی برطرف شود و همدیگر را همان طور كه هستیم بشناسیم تا این تهمت‌ها و افتراهایی كه بیشتر بر علیه شیعه مطرح می‌شود، خنثی شود.

يكشنبه / 4 شهريور / 1386