جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پیام مرجع عالیقدر به همایش بزرگداشت مترجم نهج البلاغة مرحوم "فیض الاسلام ره"

 

پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف به همایش بزرگداشت مترجم نهج البلاغة مرحوم "فیض الاسلام ره"
 

 

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم
 
قال الله الحکیم: إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدّاً

باتقدیم سلام و احترام به آقایان بزرگوار حاضر در این همایش باشکوه که به پاس قدردانی از یک عالم بزرگ دینی و یکی از موالیان با اخلاص حضرت مولی الموالی امیرالمؤمنین علیه افضل صلوات المصلین تشکیل گردیده است و سنّت حسنه احترام به خدمتگزاران دین حنیف و شریعت غری و مکتب نورانی اهل البیت علیهم السلام در این جلسه مقدّس اجرا می‌گردد؛ تعظیم از بزرگانی که عمر پر برکت خود را در راه احیاء مبانی بلند تشیّع و دفاع از کیان با عظمت امامت و ولایت سپری کرده و نام خود را در این راه با شرافت جاودانی نمودند؛ هنیئاً لهم هذه النعمة الکبری.
یکی از این خادمان پر افتخار که در آستان فرشته‌پاسبان علوی توفیق خدمت پیدا کرد مرحوم مغفور سلالة السادات حضرت حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علینقی فیض الاسلام رحمة الله علیه بود که خداوند بزرگ بر او منّت نهاد و دقایق عمر خود را در تعظیم شعائر دین و اعلاء کلمة الله گذراند و چاکری دربار وَلَوی نصیبش گردید و توفیق ترجمه فارسی کتاب شریف نهج البلاغة را پیدا نمود؛ کتابی که بعد از قرآن کریم، بزرگترین کتاب هدایت و تربیت و کتاب سعادت بشریت و تابناک‌ترین خورشید معرفت است.
ترجمه این کتاب شریف که به وسیله این عالم بزرگ انجام شد و هم‌چنین ترجمه‌های دیگری که در طول ادوار و قرون مختلف انجام شد، خدمتی است به کسانی که به کلمات دُرربار حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام علاقه داشته و دنبال تحقیق و پژوهش هستند.
فرهنگ غنیّ اسلام که مشحون از آیات و روایات شریفه و احادیث متبرّکه از حضرات معصومین علیهم‌السلام است همه گنج‌های معرفت و هدایت هستند و در این میان نهج البلاغة از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
حقیر از این فرصت استفاده نموده و به دوستداران علم و ادب توصیه اکید دارم که این کتاب شریف را بارها و بارها مطالعه نموده و از حقایق، دقایق و لطایف آن در سبک زندگی خود استفاده نمایند.
اگر جامعه‌ی ما، دانشگاه ما و زندگی ما همه با نهج البلاغة آشنا باشند، نورانیّت این کتاب منوّر آنها را فرا خواهد گرفت و درهای ترقّی و کمال و سعادت برای آنها مفتوح می‌گردد.
در پایان از همه بزرگوارانی که در تشکیل این همایش سهیم بوده و هستند و از شرکت‌کنندگان ارجمند تشکّر نموده، ان‌شاء الله تعالی همه از پیروان واقعی مکتب بزرگ ولایت و امامت باشیم و مشمول عنایات حضرت ولیّ‌عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیریم. و السلام علیکم و رحمة الله

 

لطف الله صافی
26 ذی الحجة الحرام 1436

دوشنبه / 20 مهر / 1394