پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در مسجد مقدس جمكران:
ولايت امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف نعمت بزرگ خداوند است

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در مراسم نیمه شعبان در مسجد مقدس جمكران طی سخنانی ضمن تبریك این روز، اقبال و استقبال روزافزون مردم به سوی معارف اهل بیت و شعائر اهل بیت و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را از موهبت‌های الهی برشمردند و تصریح كردند: در این شرایط مادی‌گری و اقبال مردم به سوی مادیات، حضور مردم در مسجد مقدس جمكران و استقبال آنان از برنامه‌های نیمه شعبان و علاقه آنان به معارف اهل بیت علیهم السلام از علامت‌های عالم غیب است.

ایشان در ادامه افزودند: برپایی چنین برنامه‌هایی نشانه تعظیم شعائر و زنده‌نگه داشتن شعائر یك ملت است و هم چنین علامت این است كه ما به ولایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف معتقدیم و دست از ولایت اهل بیت علیهم السلام و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برنمی‌داریم.

معظم له تأكید كردند: ما افتخار می‌كنیم كه شیعه علی بن ابی‌طالب علیه السلام و فرزندان آن حضرت هستیم و ولایت حضرت صاحب الزمان عجل تعالی فرجه الشریف را با كمال افتخار اعلام می‌كنیم و آن را نعمتی بزرگ از طرف خداوند می‌دانیم.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی برپایی جشن‌های نیمه شعبان را یك عبادت بزرگ برشمردند و با اشاره به فضیلت منتظران افزودند: طبق حدیث معصوم علیه السلام می‌فرماید: كسانی كه در عصر غیبت، تمسك به دین نموده و به آن عمل می‌كنند و آگاهانه انتظار می‌كشند فضیلت هر نفر از آنان از هزار نفر از كسانی كه در جنگ بدر و احد شركت كرده‌اند بیشتر است. در حدیث دیگری حضرت علی علیه السلام از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله نقل می‌كنند كه حضرت می‌فرمایند زمانی می‌آید، برای كسانی كه در عصر غیبت زندگی می‌كنند، ثواب اعمال بعضی از آنان برابر با پنجاه نفر از صحابه من خواهد بود.

معظم له با اشاره به فلسفه انتظار تصریح كردند: انتظار به معنی بی‌تفاوتی در مقابل فروع دین نیست بلكه باید فریضه امر به معروف و نهی از منكر را در همه زمینه‌ها انجام بدهیم و این از وظایف هر مسلمان است.

 

يكشنبه / 1 مهر / 1386