جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار رئيس ومعاونان مركز آموزش سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران فرمودند:
اگر جامعه‌اي فاقد معنويت و اخلاق باشد، همه تلاش‌ها بي‌نتيجه است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز دوشنبه 12/6/86 رئیس و معاونان مركز آموزش سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را به حضور پذیرفتند.

معظم له در این دیدار، نام شهرداری را مقارن و مترادف با خدمت به مردم معرفی كرده و فرمودند: همانطور كه از نام كلمه شهرداری به ذهن می‌رسد، نهاد شهرداری به مفهوم خدمت به مردم،‌ جامعه و مردم است و در امر خدمت رسانی به مردم و برای رسیدن به مقاصد بلدیه و شهرداری، می‌بایست كه مسائل اخلاقی و معنوی مردم تقویت شود.

ایشان در ادامه فرمودند: اگر جامعه‌ای معنویت نداشته باشد و فاقد اخلاق باشد همه زحمات و تلاش‌ها، بی‌ثمر است و هر چه در زمینه‌های دیگر عمل بكنیم بدون پشتوانه اخلاق و معنویت، موفق نخواهیم‌شد. باید كه با خلوص نیت و به قصد رضای خدا و حضرت ولی عصر ،عجل الله تعالی فرجه الشریف، عمل كنیم تا كارها و فعالیت‌ها، اثربخش و مؤثر باشد و نتیجه مطلوب دهد .

این مرجع تقلید نقص و كمبود واقعی جامعه را نقص معنوی و دینی دانسته و فرمودند: هر كمبودی كه جامعه ما داشته باشد، از نقصان اخلاقی و نقصان دینی و معنوی است. اگر در آن جهات نواقص برطرف شود، دیگر نواقص ظاهری هم برطرف خواهد شد.

حضرت آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از سخنان خویش فرمودند: اینكه شهرداری تهران برنامه‌هایی تدارك می‌بیند كه در آنها هویت شهر را به عنوان یك شهر دینی و مذهبی و دارای جلوه اسلامی نشان دهد، تا مردم با دیدن این شهر هویت اسلامی و شیعی آن را درك كنند، قابل تقدیر است.

معظم له در ادامه با اشاره به دست اندركاران و برگزاركنندگان جشن‌های اعیاد به خصوص نیمه شعبان فرمودند: برنامه‌های نیمه شعبان و دیگر اعیاد هرچه باشكوه‌تر برگزار شود، آثار و پیام‌های خوبی برای مردم و نسل جوان جامعه دارد و این خود نوعی تعظیم شعائر است كه موجب عظمت دین، مملكت و انقلاب می‌شود ولی باید مواظب بود كه در كنار این برنامه‌ها، برنامه‌های دیگری كه اثر آنها را از بین ببرد، نباشد كه هرچه قدر كارها، سست، سبك و موهن باشد موجب وهن به مقدسات است و اثر كارهای مثبت انجام شده را نیز از بین می‌برد.

ایشان خدمت به مردم را بزرگترین توفیق دانسته و كارگران شریف شهرداری را نمونه بارز این خدمت‌گزاری معرفی كرده و فرمودند: در روایات آمده است كه چه بسا شخصی وارد بهشت می‌شود به خاطر اینكه یك خار یا یك سنگی را از پیش پای مسلمانی برداشته است و این عزیزانی كه در نهاد محترم شهرداری خدمت می‌كنند، اگر با خلوص نیت كار كنند از خیلی از كسانی كه در پست‌های بالاتری هستند وخلوص ندارند اجر بیشتری می‌برند.

حضرت آیت الله العظمی صافی با بیان اینكه خدمت به مردم افتخاری است كه محدود به صنف و شغل خاصی نیست، فرمودند: در روایت آمده است دو كار نیك و خوب است كه هیچ كاری از اینها بالاتر نیست یكی ایمان به خدا و دیگری نفع رساندن به مردم و دو كار است كه از همه كارها بدتر است یكی شرك به خدا و دیگری ضرر رساندن به مردم. و افراد در هر شغل و كاری كه باشند اگر در جهت نفع رساندن به مردم گام بردارند به توفیقات عظیمی دست خواهند یافت.

 

دوشنبه / 12 شهريور / 1386