پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از علما و اساتيد هندوستان:
مهم ترين اصل براي مسلمانان وحدت کلمه و شناخت دشمن واحد است.

حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار جمعی از علما و اساتید هندوستان: مهم ترین اصل برای مسلمانان وحدت کلمه و شناخت دشمن واحد است.

 

همزمان با سالروز مبعث پیامبر ختم رسل حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، تعدادی از علمای بزرگ شیعه و سنی و جمعی از اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور هندوستان، با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی ضمن تبریک این عید خجسته خدمت معظم له از بیانات ایشان بهره‌مند گردیدند.
حضرت آیت الله العظمی صافی نیز در ابتدای این دیدار ضمن تبریک این عید خجسته به تمام مسلمانان جهان، حضور و تجمع علمای شیعه و سنی در کنار یکدیگر را نمادی از وحدت مسلمین دانستند.
معظم له با استشهاد به آیه‌‌ی شریفه قرآن کریم، «و اعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا»، رمز عزت و اقتدار امت اسلام را تمسک به حبل الله و حفظ وحدت دانستند و تاکید کردند: با توجه به هجمه‌های همه جانبه دشمنان و کینه توزان برای از بین بردن وحدت امت اسلام و ایجاد تفرقه، مسلمانان جهان باید هوشیار باشند و نقشه‌های دشمنان را خنثی کنند.
ایشان در ادامه ابرازداشتند: امیدواریم در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و تلاش برای اعتلای دین مبین اسلام روز به روز بر عظمت و شوکت مسلمانان در همه کشورهای جهان افزوده شود.

مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینکه در مساله محبت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام کل مسلمین اتفاق دارند، تاکید کردند: محبت اهل بیت علیهم السلام و اقرار به رسالت حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم از هم قابل انفکاک نیست؛ از این جهت یک اتحاد بین مسلمانان وجود دارد.
حضرت آیت الله العظمی صافی به جمعیت دویست میلیونی مسلمانان هندوستان اشاره کردند و فرمودند: گرچه دولت این کشور لائیک است، اما مسلمانان در این کشور دارای موقعیت و جایگاه مهمی هستند و برنامه‌های خاص خود را دارند و حتی شاید برنامه‌هایی که برگزار می کنند از برخی کشورهای به ظاهر اسلامی بیشتر باشد.
ایشان افزودند: بیش از دویست میلیون نفر مسلمان در کشور هند زندگی می کنند و من به مسلمانان کشور هند که ان شاءالله در آینده نیز کارهای بزرگ و برجسته انجام خواهند داد، امیدوارم و ان شاءالله آینده درخشانی داشته باشند.
معظم له با بیان اینکه مردم هند به آداب، سنن و فرهنگ خود استوار هستند اظهار داشتند: علاقه‌ای که مردم مسلمان کشور به حفظ هویت اسلامی و دینی خود دارند بسیار جالب است؛ اینکه به مسلمان بودن و هویت‌شان افتخار می‌کنند بسیار با ارزش است.
مرجع تقلید شیعیان جهان ضمن تاکید بر رونق هرچه بیشتر اسلام در کشور هند، ابراز داشتند: باید با همکاری و تبلیغ علما و دانشمندان، اسلام در این کشور بیش از پیش گسترش یابد تا عظمت و اقتدار اسلام بیشتر شود.
معظم له با مقایسه جمعیت مسلمانان هندوستان با دیگر کشورها فرمودند: جمعیت مسلمانانی که در این کشور هستند از برخی از کشورهای مسلمان بیشتر است و این نشان می دهد که تعلق آنان به اسلام قطع نشده است.
ایشان ادامه دادند: از آن زمانی که محمد بن قاسم وارد کشور شد، روز به روز اسلام گسترش یافته و علاقه مردم به دین اسلام بیشتر شده است.
حضرت آیت الله العظمی صافی به مقایسه‌ی حکومت‌های بعضی از کشورهای اسلامی با کشور هندوستان پرداختند و افزودند: آزادی‌هایی که مسلمانان در این کشور دارند از بسیاری از کشورها بیشتر است و مسلمانان این کشور خیلی از آل خلیفه و آل سعود به اسلام نزدیک‌تر هستند.
معظم له با اشاره به حکومت دیکتاتوری آل خلیفه در بحرین، اظهار داشتند: آل خلیفه حکومتی استبدادی است و مردم و مسلمانان این کشور در وضعیت استضعاف هستند و باید علمای جهان اسلام برای نجات آنان چاره‌ای بیاندیشند.
ایشان تصریح کردند: ما به مسلمانان و علمای هند افتخار می‌کنیم؛ بنده در سفری که به این کشور داشته‌ام در جریان علاقه آنها به اسلام و مبانی دینی هستم.
معظم له با بیان اینکه مسلمانان شیعه و سنی در هند در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی دارند، تاکید کردند: وحدت و اتحادی که در این کشور در بین شیعیان و مسلمانان وجود دارد نمونه و جالب است.
ایشان افزودند: علمای کشور هند فعال هستند و کتابخانه‌های باعظمتی در این کشور وجود دارد و که برای ما اسباب افتخار است.
مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به هجمه‌های دشمنان برای ایجاد اختلاف در بین امت اسلام، خاطرنشان کردند: باید در مقابل هجمه‌های همه جانبه استکبار جهانی و صهیونیست‌ها، همه به صورت متحد و متفق دین خدا را یاری و اسلام را تایید واحکام دینی را اجرایی کنیم.
معظم له ادامه دادند: امروز برای شیعه و سنی مهم‌ترین اصل اعتلای کلمه اسلام، وحدت کلمه و مقابله با جبهه کفر است.
مرجع تقلید شیعیان جهان در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر حفظ سنت‌های اسلامی ابرازداشتند: همه مسلمانان باید در جهت مقابله با هجمه‌های دشمنان گام بردارند و وحدت خود را حفظ، و دین خدا را یاری کنند.
لازم به ذکر است که این دیدار در سالروز بعثت حضرت نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و در فضای بسیار ساده و صمیمی و بدون تشریفات برگزار گردید و دارای معنوی و روحانیت خاصی بود که دانشمندان و اساتید هندوستان تحت تأثیر قرار گرفته و نسبت به حضرت آیت الله العظمی صافی ابراز علاقه‌ خاصی داشتند و همه از این ملاقات که در حوزه علمیه قم و با مرجعیت بزرگ شیعی داشتند، بسیار خرسند و مسرور شدند.

سه شنبه / 7 تير / 1390