پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار خانواده‌هاي شهداي هفتم تير:
حريم دين را مقدم بر حريم حقوق شخصي بدانيم.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز شنبه 4/4/90 اعضای ستاد برگزاری مراسم و همچنین خانواده‌های معظم شهدای فاجعه‌ی هفتم تیر 1360 را به حضور پذیرفتند.
معظم له در ابتدای این دیدار با اشاره به آیه‌ای از قرآن كریم به تبیین جایگاه و موقعیت شهدا در پیشگاه خداوند تبارك و تعالی پرداختند و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر را گرامی داشتند.
ایشان با تاكید بر اینكه همه افراد جامعه و مسؤولان باید قدردان و پاسدار خون‌های پاك شهدا باشند، فرمودند: افتخار ما، هویت دینی ما است و نباید اجازه دهیم ارزش های اسلامی و دینی در جامعه كمرنگ شود.
مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینكه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، امری بسیار مهم است و باید با برنامه‌ریزی مناسب نسل جوان را با شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت آشنا كرد، ابراز داشتند: افرادی كه در حادثه هفتم تیر به شهادت رسیدند، مخلص، متدین و عاشق حاكمیت دین و اسلام بودند و غیر از رضای اسلام و حاكمیت دین چیزی مدنظرشان نبود.
معظم له تاكید كردند: از این جهت با شهادت آنها خسارت بزرگی به نظام اسلامی وارد آمد و اگر بسیاری از این افراد شهید نمی شدند آثار و بركات بسیاری برای انقلاب اسلامی داشتند.

ایشان ادامه دادند: شهدای هفتم تیر، مردمانی پاك و افرادی بودند كه به دلخواه خود مسؤولیت قبول نكردند؛ بلكه به عنوان تكلیف شرعی این سمت‌ها را پذیرفته بودند و خدمات ماندگاری از خود به جای گذاشتند.
حضرت آیت الله العظمی صافی فرمودند: در حال حاضر هم فقدان این عزیزان احساس می‌شود و اگر زنده بودند در برخی خط و خطوط‌ها، ما مستقیم‌تر بودیم و التزامات ما به اینكه احكام اسلام برقرار باشد بهتر و بیشتر بود.
ایشان با بیان اینكه برای ما مسؤولیت سنگین‌تر است و باید بیشتر احساس مسؤولیت كنیم، تاكید كردند: این نظام اسلامی به راحتی به دست ما نرسیده است؛ نظام اسلامی ثمره خون‌های بسیاری است و همه باید قدر آن را بدانیم.
مرجع تقلید شیعیان جهان ابراز داشتند: ما باید در این زمان احساس مسؤولیت بیشتری بكنیم، یاد شهدا را گرامی بداریم و اجازه ندهیم فراموش شوند، شهدای ما مخلصانی بودند كه برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی زحمات بسیاری را متحمل شدند.
معظم له با تاكید بر اینكه باید یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت، تصریح كردند: برای حفظ آثار شهدا و حاكمیت احكام اسلام باید نسبت به قوانین اسلامی و موازین دینی ملتزم بود.
ایشان ملتزم بودن به احكام و موازین شرعی را از مهم‌ترین خواسته‌های شهدا دانستند و اظهار داشتند: شهدا دراین خصوص از ما سؤال خواهند كرد و ما باید در این زمینه پاسخگو باشیم و نمی‌توانیم نسبت به موضوعات دین و نظام بی‌تفاوت باشیم و باید امر به معروف و نهی از منكر كنیم و خون پاك این عزیران را گرامی بداریم.
معظم له تاكید كردند: همه باید به احكام اسلامی ملتزم باشیم و حریم و احكام و شرایع اسلامی را مقدم بر حریم حقوق شخصی خودمان بدانیم.
معظم له با تاكید بر اینكه باید مراقب باشیم تا سیر انقلاب كمرنگ نشود، تصریح كردند: همه از صدر تا ذیل باید به این احكام و موازین دینی اهتمام داشته باشند.
مرجع تقلید شیعیان جهان خواستار اهتمام بیش از پیش مردم و مسؤولان به مساله حجاب در جامعه شد و افزود: اگر می‌خواهیم حجاب در جامعه محفوظ بماند و به فراموشی سپرده نشود همه به ویژه افرادی كه در رأس هستند باید بیشتر تعهد و التزام به خرج بدهند.
ایشان ادامه دادند: اگر در نزد مسئولان تعهد و التزام كم باشد موجب می‌شود كه در مراحل پائین آثار سوء آن زیاد شود، از این رو ضروری است احكام اسلام و دین بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
حضرت آیت الله العظمی صافی تاكید كردند: امروز باید متوجه بها و هزینه‌هایی كه برای پیروزی و حفظ نظام اسلامی داده‌ایم باشیم، دِین خود را به انقلاب اسلامی ادا كنیم، راه شهدا را ادامه دهیم و نباید سنت‌های اسلامی در جامعه ضعیف شود.
ایشان تصریح كردند: انتظاراتی كه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از جامعه ما دارند باید به وسیله آحاد مختلف جامعه و نهادها برآورده شود، رادیو و تلویزیون باید اسلامی باشد، این گونه نباشد كه برخی از برنامه‌های آنها رواج بدحجابی را به دنبال داشته باشد، اگر خلاف این باشد با مقاصدی كه شهدای گرانقدر ما داشتند در تضاد است.
مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینكه اهل حق باید روی موازین دینی و اسلامی ایستادگی داشته باشند، رواج مدل‌های غربی و پوشش‌های نامتعارف را مناسب ندانستند و تاكید كردند: ما باید به مسلمان بودن و هویت دینی‌مان افتخار كنیم و اجازه ندهیم هویت دینی ما تغییر و كمرنگ شود.
معظم له دربخش دیگری از سخنان خود تفكیك جنیستی در دانشگاه‌ها را امری سودمند و بسیار مهم دانستند و فرمودند: اختلاط زن و مرد خطرهای بسیاری دارد كه ان شاء الله با تدبیر مناسب این مساله حل خواهد شد.

شنبه / 4 تير / 1390