شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از طلاب:
اگر طلاب آمادگي كامل داشته باشند، فرق باطله نمي‌‌توانند عرض اندام نمايند

جمعی از طلاب مدرسه علمیه شهید صدوقی قم عصر روز چهارشنبه 22/4/1390 با حضور در محل اسكان حضرت آیت الله العظمی صافی در مشهد مقدس با معظم له دیدار كردند.
معظم له در این دیدار ضمن تبریك دهه‌ی فرخنده‌ی مهدویت فرمودند: وظیفه روحانیون، طلاب و كسانی كه خود را وابسته به امام عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف می‌دانند به حسب مراتب و مقام علمی‌شان در جامعه، در عین سنگینی از تقدس بالایی برخوردار است.
ایشان به نقل از آیت الله العظمی بروجردی (قدس سره الشریف) پیرامون افرادی كه به حوزه‌های علمیه ورود پیدا می‌كنند، اظهار داشتند: باید بررسی كرد كه طلاب در چه درجه‌ای از سطوح علمی به مقصد می‌رسند و اگر مقصد آن ها خدا باشد از همان روز نخستی كه وارد حوزه می‌شوند، به مقصد خود رسیده‌اند؛ پیامبرگرامی اسلام در حدیثی به ابوذر فرمودند « ساعتی در درس نشستن ، با خواندن تمام قرآن مطابقت دارد» و نیز در حدیثی دیگر نقل شده است «تحصیل علم موجب می‌شود كه انسان حلال و حرام را از یكدیگر تشخیص دهد.»
حضرت آیت الله العظمی صافی ادامه دادند: از خواسته‌های امام زمان ارواحنا فداه این است كه دین در میان مردم گسترش و هدایت قرآن و روایات در جامعه توسعه یابد و اگر كسی بخواهد حاجات ایشان را برآورده سازد باید ابتدا وارد عرصه تحصیل علم شود.

ایشان با یادآوری این مطلب كه «كسانی می‌توانند شیخ طوسی شوند كه به دنبال برآورده شدن حاجات حضرت ولی‌عصر در جامعه باشند»، افزودند: افرادی مثل شیخ طوسی از طرف خدا مورد عنایت قرار گرفته‌اند و امروز دنیا برای شنیدن علوم اسلامی آمادگی دارد و با گذشت زمان علوم اسلامی از آن‌ها پیش‌تر رفته و دلیل این امر آن است كه قرآن كتابی الهی است.
معظم له در توصیه‌هایی به طلاب بیان داشتند: طلاب باید ابتدا مطالب علمی را بیاموزند و بعد آن را به دنیا ابلاغ نمایند و افراد جویای حقیقت قطعاً سخن آنان را می‌پذیرند.
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با تاكید بر اینكه «اگر طلاب آمادگی كافی داشته باشند، فرق باطله نمی‌توانند در جامعه اسلامی عرض اندام نمایند»، افزودند: باید به كسب اطلاعات بیشتر نسبت به این فرقه‌ها و مذاهب توجه شود تا بتوانیم بر روی خط ولایت و ائمه معصوم علیهم السلام حركت كنیم و حق را به دنیا نشان دهیم.
مرجع تقلید شیعیان جهان با تأكید بر استفاده‌ی طلاب از ایام تابستان فرمودند: برنامه‌های تابستانی باید به گونه‌ای باشند كه در این فصول ادیان و مذاهب مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفته و اشكالات و شبهات پیرامون آن‌ها مورد توجه و مطالعه قرار گیرد، به گونه‌ای كه طلاب این امور را آموزش ببیند تا هم وقت آنان تضییع نشود و هم بتوانند در مقابل شبهات پاسخ‌گو باشند.
حضرت آیت الله العظمی صافی اضافه كردند: ائمه معصومین علیهم السلام طلاب را همانند فرزند خود می‌دانند و اگر طلاب به مقاماتی نائل شوند، ائمه اطهارعلیهم السلام همانند پدری مهربان، از موفقیت آنان شادمان خواهند شد.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حسین رفیعی، مدیر مدرسه علمیه شهید صدوقی به ارائه گزارشی از عملكرد دوره‌های تابستانی این مدرسه پرداخت و اظهار داشت: تاكنون دو دوره علمی تابستانی در شهر های قم و مشهد برگزار شده و امسال نیز در حال برگزاری است و در این دوره‌ها 120 نفر از طلاب از مباحثی كه در این دوره مطرح می شود بهره‌مند خواهند شد.

 

پنجشنبه / 23 تير / 1390