جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت‌الله العظمي صافي در ديدار جمعي از سپاهيان:
اگر در برابر احكام الهي كوتاه بياييم، در برابر خون شهيدان مس‍ؤوليم

حضرت آیت‌الله العظمی صافی صبح امروز دوشنبه 11/7/1390 در دیدار شمار كثیری از فرماندهان و پاسداران انقلاب اسلامی كه به منظور شركت در دوره بصیرت به شهر قم سفر كرده بودند، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار از رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس به بزرگی یاد كردند.
ایشان افزودند: در دورانی كه هیچ كس باور نداشت، دشمن ناجوانمردانه به سرزمین ما حمله كرد و جوانان ما را به خاك و خون كشید و الحمدلله رزمندگان ما با جانفشانی و رشادت‌های خود در راه یاری رساندن به انقلاب اسلامی به خوبی مقاومت كردند و به دفاع از این مرز و بوم پرداختند.
مرجع تقلید شیعیان جهان از خود گذشتگی و جهاد در راه خدا را نشانه‌ی ایمان بسیار بالای جوانان در دوران هشت سال دفاع مقدس دانستند و اظهار داشتند: بر اساس برنامه‌ریزی دنیوی كه دشمنان داشتند و با تمام تجهیزات به این جنگ آمده بودند، باورشان نمی‌شد كه در این جنگ شكست بخوردند؛ اما جوانان ما با ایمان خود توانستند همه برنامه‌های آن‌ها را نقش بر آب كنند.
ایشان تاكید كردند: پیروزی انقلاب اسلامی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی افتخار بزرگی است كه در تاریخ ثبت شده است و برای همیشه در جهان مطرح خواهد بود و فداكاری جوانان ما در این دوران بی‌سابقه بود.

حضرت آیت‌الله العظمی صافی اظهار داشتند: امروز شما پاسداران كه میراث‌دار جوانان رزمنده هشت سال دفاع مقدس هستید باید این میراث را به خوبی به نسل جوان امروز و آینده انتقال دهید.
معظم له تاكید كردند: رشادت‌هایی كه جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس داشتند، بی‌نظیر بود و خوشا به حال آنانی كه در این راه به فیض بزرگ شهادت نائل آمدند و به آرزوی دیرین خود دست یافتند و امروز با افتخار در درگاه الهی حضور می‌یابند.
مرجع تقلید شیعیان جهان یادآور شدند: آمار رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های جوانان و پیروزی‌های پیاپی آنان در دوران دفاع مقدس، سند افتخار بزرگی برای امروز انقلاب اسلامی است و جامعه امروز ما باید به این رشادت‌ها بیش از پیش افتخار كند و به حفاظت از این ارزش‌ها بپردازد.
ایشان با بیان اینكه جوانان ما برای حفظ دین و انقلاب، به جنگی نابرابر تن دادند، افزودند: امروز وظیفه ما است كه از این خون‌ها حفاظت كنیم؛ زیرا در روز قیامت از ما سؤال خواهند كرد كه ما با خون خود این انقلاب را آبیاری كردیم، شما چرا به حفاظت از ارزش‌ها و هویت دینی نپرداختید.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی فرمودند: اگر ما نسبت به احكام اسلامی و دین كوتاه بیاییم، در برابر خون شهیدان مسؤول خواهیم بود. ما باید بر مبنای خط ولایت حركت كنیم و به دنبال پیاده كردن احكام الهی باشیم و هرگز در دفاع از ارزش‌های اسلامی كوتاه نیاییم.
ایشان افزودند: امروز نباید در هیچ نقطه‌ای از كشور ضعف دینی وجود داشته باشد. باید هویت دینی و مذهبی خودمان را بیش از پیش حفظ كنیم؛ زیرا ما هم‌اینك در جهان به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی و رشادت‌های ایثارگران و رزمندگان‌مان، شخصیت و هویت تازه‌ای یافته‌ایم و این هویت ما تنها با حمایت و دفاع از قرآن و دین باقی خواهد ماند.
معظم له اظهار داشتند: در زمانی كه اسلام تنها بود، این رزمندگان و پاسداران ما بودند كه به دعوت خدا لبیك گفتند و به اجرای احكام الهی پرداختند و همه باید حول همان محور حركت كنیم و تمام عظمتی كه در دنیا پیدا كردیم به وسیله رشادت‌های جوانان ما از احكام دینی بود.
مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به رعب و وحشت دشمنان از پاسداران انقلاب اسلامی تصریح كردند: خوشبختانه افتخارات شما پاسداران سبب شده كه دشمنان همیشه در رعب و وحشت باشند و شما باید به این افتخار بزرگ خود ببالید و بدانید كه شكوه و عظمت شما در سایه احكام الهی و دین اسلام بدست آمده است.

 

سه شنبه / 12 مهر / 1390