جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
‌توسل به ائمه اطهار عليهم السلام، راه‌ رهايي از وابستگي به دنيا و نجات از گمراهي است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز چهارشنبه 6/7/1390 جمعی از اعضای ستاد جشن‌های دهه كرامت را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار با تبریك این ایام فرخنده،‌ اظهار داشتند: دهه كرامت بسیار با عظمت است و باید این ایام را بیش از پیش گرامی داشت و به تكریم و تعظیم شعائر مذهبی پرداخت.
ایشان بزرگداشت دهه كرامت را احیای امر اهل بیت علیهم السلام دانستند و افزودند: احیای امر اهل بیت علیهم السلام از عبادات بزرگ و احیای اسلام، دین، توحید و قرآن است و هركس در این راه گام بردارد به یقین رضایت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را به همراه خواهد داشت.
این مرجع تقلید، توسل به ائمه اطهار را تنها راه نجات بشریت و هدایت انسان‌ها یاد كردند و بیان داشتند: توسل و توجه به اهل بیت علیهم السلام تنها راه رهایی از وابستگی‌ها به دنیا است و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام انسان را از گمراهی نجات می‌دهد.

حضرت آیت‌الله العظمی صافی تصریح كردند: امروز جهان بشریت مدیون هدایت‌های ائمه اطهار علیهم السلام است؛ زیرا به وسیله اهل بیت و محدثان بزرگ اسلام است كه معارف به مردم می‌رسد و راه درست را می‌یابند و به وسیله آن از گمراهی نجات می‌یابند؛ بنابراین همه بشریت باید قدر این هدایت‌ها را بدانند.
معظم له تاكید كردند: امروز هر چقدر فضائل و مناقب حضرات معصومین علیهم السلام را بگوییم باز هم اندك است و باید مشاهد مشرفه ائمه اطهار علیهم السلام بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد و همچنین این مشاهد تكریم و تعظیم شوند.
مرجع تقلید شیعیان جهان افزودند: حیات معنوی، اخلاق، معرفت و نجات بشریت به معرفت اهل بیت علیهم السلام است و برنامه‌های دهه كرامت نیز باید در همین راستا تنظیم و تبیین شود تا مردم به خوبی از این برنامه‌ها درس بگیرند.
ایشان با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم و حرم ملكوتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها فرمودند: اعتبار این شهر مقدس به حرم كریمه اهل بیت علیهم السلام است و به شهر قم اعتبار خاصی بخشید و از برخی جهات این اعتبار تنها مخصوص شهر قم است.
ایشان ادامه دادند: اگر شهر مقدس قم نبود، بخش وسیعی از معالم دین در اختیار مردم قرار نمی‌گرفت؛ وجود محدثان، بزرگان دین و علمای گرانقدر در این شهر جهت ترویج و تكریم و تبیین معارف اسلام سبب شد كه دین در اختیار مردم قرار بگیرد و از معارف اهل بیت علیهم السلام بهره بگیرند.
معظم له افزودند: از گذشته تا به حال نوابغ زیادی در شهر مقدس قم وجود داشته كه همگی از بزرگان علم و دین بوده‌اند و آن‌ها سبب ماندگاری دین و معرفت مردم به معارف دینی شده‌اند، باید قدر آن‌ها را دانست و به آنان احترام گذاشت.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی یادآور شدند: تشریف فرمایی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم، این افتخار را برای همیشه در این شهر باقی گذاشت تا این شهر نسبت به دیگر شهرها متمایز شود و امروز ما هر چه داریم از بركت وجود بارگاه ملكوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام و روضه منوره حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مقدس قم است.
ایشان افزودند: حضور كریمه اهل بیت علیهم السلام در شهر قم سبب شد مدرسه‌ای برای بشریت گشایش یابد و معارف دینی به مردم بازگو شود تا حقایق را بفهمند و از آیات الهی بهره بگیرند.
مرجع تقلید شیعیان جهان همچنین در بخش دیگری از سخنان خویش، وجود امامزادگان را در ایران اسلامی بسیار با عظمت و با بركت و آن‌ها را واجب التعظیم دانستند و فرمودند: باید در دهه كرامت برنامه‌ها در راستای امامت شناسی و معرفت به سوی معارف الهی باشد.
ایشان در ادامه تصریح كردند: امروز افتخار حوزه علمیه، بزرگان دین در شهر مقدس قم درسایه عَلَم حضرت معصومه سلام الله علیها و روضه منوره و مقدسه آن حضرت است و باید همگان هر چه بیشتر در مقام تكریم و تعظیم خواهر امام رضا علیه السلام باشند و هر چه در توان داریم برای معارف و مكتب اهل بیت علیهم السلام خرج كنیم.
حضرت آیت الله العظمی صافی با بیان این كه برگزاری جشنواره‌های رضوی از اهمیت خاصی برخوردار است، افزودند: باید این جشنواره‌ها به گونه‌ای برگزار شود كه با گناه آلوده نشود تا سبب غضب الهی قرار گیرد، سعی كنید برنامه‌های خود را همراه با تسبیح و ذكر صلوات كنید تا خدای نكرده از یاد خدا غافل نشوید.
ایشان تاكید كردند: باید برنامه‌های شما با تعبد، بندگی، تقدس و اخلاق اسلامی همراه باشد و از همه رشته‌ها و شیوه‌های درست برای تبیین این شعائر بهره بگیرید.
در ابتدای این دیدار حجة‌الاسلام ارباب سلیمانی دبیر این جشنواره گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این ستاد خدمت معظم له ارائه كرد.

 

چهارشنبه / 6 مهر / 1390