پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
معظم له با اشاره به اختلاس اخير:
آزموني بزرگ براي قوه‌ قضائيه

دكتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته دوشنبه 4/7/1390 با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو كرد.
معظم له در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران عرصه دفاع مقدس، مطالب مهمی را در مورد دفاع مقدس و نقش جوانان مومن و متدین ایران اسلامی در دفاع و پاسداری از اصول و ارزش‌های اسلامی ایراد نمودند.
ایشان با اشاره به هفته دفاع مقدس كه یادآور هشت سال دفاع و مقاومتی مقدس است ، اظهار داشتند: وقتی ایران اسلامی با آن شكوه و عظمت پیروز گشت و دست دشمنان از مملكت اسلامی كوتاه شد و منافع دیرینه‌ی آنان به خطر افتاد، در فكر ضربه زدن به انقلاب بزرگ و نوپای مردم مسلمان ایران افتادند و هرچه داشتند برای تضعیف و به خیال خود نابودی انقلاب اسلامی به كار بردند.
مرجع تقلید شیعیان جهان ادامه دادند:‌ از جمله اینكه حكومت بعثی عراق را برای حمله به ایران ترغیب نمودند و صدام كه خیال می‌كرد فردای آنروزی كه به ایران حمله كند، به تهران خواهد رسید و شاید برحسب محاسبات نظامی خود درست فكر كرده بود، باور نداشت كه ایمان مردم مسلمان ایران سد محكمی در مقابل حملات آنان خواهد بود.
حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به انگیزه‌ی مردم و به خصوص جوانان در دفاع از انقلاب اسلامی فرمودند: جوانان عزیز ما جان بر كف فقط برای اسلام و دفاع از انقلاب اسلامی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند.

ایشان وحدت و همدلی را یكی از رموز پیروزی برشمردند و افزودند: مردم مسلمان ایران با پیروی از رهبری انقلاب، علما و مراجع تقلید كه خوشبختانه همه باهم اتحاد نظر داشتند؛ به ویژه مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی كه همیشه یار و یاور انقلاب و پشتیبان مدافعان از حریم تشیع بودند، حماسه‌های بزرگی را خلق نمودند.
معظم له پاسداری از خون شهدا را وظیفه‌ی همگان دانستند و بیان داشتند: امروز بعد از سالیان سال، همه در مقابل این فداكاری و جانبازی جوانان غیور و متدین و در مقابل خون پاك شهدا مسئول هستیم و نباید كاری شود كه در مقابل آنان شرمنده شویم.
ایشان با بیان اینكه اصل انقلاب برای احیای ارزش‌های فراموش شده‌ی دینی و رفع ظلم ستمگران بود، اظهار داشتند: وظیفه‌ی ما حفظ ارزش‌های دینی و دفاع از احكام می‌باشد و استقامت در امر دین و عدم تزلزل در آرمان‌های اولیه شرط بقای انقلاب می‌باشد.
مرجع تقلید شیعیان جهان با ذكر خاطراتی از دوران حضور در شورای نگهبان و حوادث مهمی كه در آن موقع در مملكت اتفاق افتاده بود، فرمودند: تمام همتم بر این بود كه قانونی بر خلاف اسلام تصویب نشود.
ایشان با اشاره به اختلاس بزرگ و بی‌سابقه اخیر فرمودند: ‌امروز امتحانی بزرگ برای قوه قضائیه است كه باید از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آید. مردم منتظرند ببینند كه با حقوق از دست رفته‌ی آنها چه می‌كنند؟ باید عقیده مردم و علاقه آنان به نظام اسلامی محفوظ بماند و به مردم امید داد و قوه قضائیه نباید از خود ضعف نشان دهد.
حضرت آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از سخنان خویش فرمودند:‌ اشخاصی كه امور مملكت رادر دست دارند باید صد در صد مسلمان و خودشان پایبند به قرآن و احكام باشند همه باید شوكت و عزت مملكت را در همه جا؛ در داخل و خارج حفظ نمایند و برنامه‌های كسانی كه با این مملكت دشمنی دارند خنثی نمایند.
در پایان ایشان از آقای محسن رضایی كه زمانی فرمانده‌ی سپاه بودند و در دفاع مقدس خدمات زیادی را انجام دادند و از سایر رزمندگان و دلیرمندان دفاع مقدس تقدیر و تشكر نموده و برای آنان دعا كردند.
 

سه شنبه / 5 مهر / 1390