شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
بيانات مهم حضرت آيت الله العظمي صافي درباره بيداري اسلامي و مسائل روز كشور و اختلاس سه هزار ميلياردي

 

حضرت آیت الله العظمی صافی، عصر روز دوشنبه 28/6/90 اعضای كمیسیون بیداری اسلامی مجلس شورای اسلامی را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه اظهار داشتند: بیداری اسلامی از مهم ترین مطالبی است كه همیشه مورد نظر علمای بزرگ جهان اسلام بوده است.
ایشان تصریح كردند: مسلمانان همیشه باید هوشیار و آگاه باشند، موقعیت، استعداد و قابلیت‌های خود را به خوبی بشناسند و براساس همان تصمیم بگیرند. این موضوع از جمله مسائلی است كه اسلام و پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله وسلم بر آن تاكید فراوانی داشتند و خوشبختانه این بیداری در حال حاضر منطقه را فرا گرفته است.
مرجع تقلید جهان تشیع افزودند: آنچه در منطقه به عنوان بیداری اسلامی رخ داده موج آن از كشور ما آغاز و هم اینك تمامی منطقه را فرا گرفته است و ملت‌ها بیدار شدند و دانستند كه می‌توانند بر روی پای خود بایستند و زیر بار زور نروند.
حضرت آیت الله العظمی صافی به برخی از آیات و روایات در خصوص عزت مسلمین اشاره كردند و فرمودند: نباید ممالك اسلام تحت سیطره، استضعاف و استعمار دیگران قرار بگیرد؛ زیرا اسلام به ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهد و مبانی دینی ما با استثمار و استكبار مخالف است و آن‌را مخالف آزادی و حرّیت مسلمانان می‌داند.
معظم له خاطرنشان كردند: اسلام به دنبال آزادی و عزت همه بشریت است و همه‌ی بزرگان نیز براین مطلب تاكید داشته‌اند و امروز نیز باید این مسأله در جهان اسلام به خوبی نمایان شود.
ایشان افزودند: خداپرستی و تعهد به احكام قرآن و اسلام توسط مسلمانان سبب شده تا بیداری، جهان را فرا بگیرد و این اسلام عزیز است كه به مردم مسلمان فهماند كه می‌شود از استعمار نجات یافت و این گونه نیست كه همیشه زیر سلطه‌ی آمریكا و انگلیس بود و هرگز سخن نگفت.
مرجع تقلید شیعیان جهان یادآور شدند: اسلام بهترین و كامل‌ترین برنامه‌ها را برای بشریت دارد. اگر مردم بخواهند به این دستورات عمل كنند همیشه سربلند و پیروز خواهند بود؛ زیرا دین ما انسان ساز است و برای همه‌ی مسائل برنامه دارد.
معظم له به شعارهای اوائل انقلاب اشاره كردند و افزودند: قبل از انقلاب اسلامی برخی باورشان نمی‌شد كه بتوان در برابر سلطه‌ی دشمنان ایستادگی كرد و به استكبارستیزی پرداخت. این انقلاب اسلامی بود كه وضعیت را تغییر داد و برای همگان ثابت كرد اسلام دین كامل است و عمل كردن به دستورات آن می‌تواند انسان را از همه گرفتاری‌ها و سلطه‌ها نجات بدهد. و امروز نیز الحمدلله ندای اسلام و الله اكبر در كشورهای اسلامی به راه افتاده و استكبارستیزی گسترش یافته و امروز شاهد مقابله با دشمنان ملت‌ها در مصر و سایر كشورهای اسلامی هستیم.
حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به جایگاه كشور مصر فرمودند: مصر از كشورهای معتبر اسلام است. برای ما مایه‌ی شرمساری بود كه تحت استثمار باقی باشد و افراد نالایقی بر این كشور حكومت كنند، سوابق مصر بسیار درخشان است. ما باید برای مصر حساب جداگانه‌ای بازكنیم. تعلقات ما به مصر بسیار زیاد است.
معظم له ادامه دادند: ما با همه كشورهای اسلامی روابط معنوی و دینی داریم؛ ولی مصر برای ما اعتبار خاصی دارد. مظاهر اسلامی فراوانی در این كشور وجود دارد كه یكی از آنها مسجد رأس الحسین علیه‌السلام است كه به گفته متولّی این مسجد در سال گذشته بیش از یك میلیون عریضه به این مسجد ارسال كردند كه نشان از علاقه بی‌نظیر مردم مسلمان به این مكان مقدس دارد. جلوه‌های دیگری از محبت مردم مصر به اهل بیت علیهم‌السلام نیز در مصر وجود دارد و برای ماهم محترم است.
ایشان با اشاره به مداخله غرب در منطقه فرمودند: این كه مشاهده می‌شود كشورهای سلطه‌گر به تحولات منطقه چشم دوخته‌اند بی‌دلیل نیست؛ زیرا منافع آنها تا به حال از این كشورها تأمین می‌شد؛ به همین دلیل تلاش دارند تا به بهانه‌های مختلف دوباره در منطقه وارد شده و به گونه‌ای از آنها بهره بگیرند.
معظم له ادامه دادند: كشورهای سلطه‌گر در تلاشند مسیر تحولات منطقه را منحرف كنند. باید سران این انقلاب‌ها بسیار هوشیار باشند تا در دام استكبار نیافتند و خدای نكرده این بیداری راه خود را منحرف نكند.
مرجع تقلید جهان تشیع به بیان دستورات اسلامی در خصوص مقابله با ظلم ستیزی اشاره كردند و فرمودند: ظلم‌پذیری همیشه خلاف تعلیمات اسلامی است، ما باید هویت اسلامی خود را برای همیشه حفظ كنیم. بیش از یكصد سال است كه استكبار به دنبال اسلام‌زدایی است و از زمان مشروطیت این كار را آغاز كرد. در حكومت پهلوی نیز ادامه داشت و در بسیاری از كشورهای اسلامی این روش را دنبال كرد؛ اما مردم متدین و مسلمان با بیداری و آگاهی خود از مواضعشان دفاع كردند و در هر وضعیتی در برابر استكبار ایستادند تا امروز این موفقیت بزرگ را بدست آوردند.
حضرت آیت الله العظمی صافی در قسمتی دیگر از سخنان خود از تشكیل كمیسیون بیداری اسلامی در مجلس شورای اسلام قدردانی كردند و افزودند: این حركت شما كار بسیار ارزشمندی است كه آن را آغاز كرده‌اید. باید این سنت‌های اسلامی را برای همیشه حفظ و به آن افتخار كنید.
معظم له با توجه به اینكه عمل به دستورات اسلام برای ما افتخار است ادامه دادند: براساس تعلیمات اسلامی اگر در یك كشور حتی یك نفر مسلمان هم باشد باز هم باید از هویت اصیل اسلامی خود دفاع كند و به آن افتخار نماید.
ایشان تأكید كردند: باید همان شعارهای روزهای اول انقلاب را حفظ كنیم تا خدای نكرده این ارزش‌ها در كشور ما ضعیف نشود و با عناوین نامربوط این شعارها از بین نرود و همیشه آنها را محترم بشماریم.
مرجع تقلید جهان تشیع خطاب به نمایندگان مجلس تصریح كردند: شما نقش مهمی در كشور دارید. موقعیت و مواضع خود را كم نشمارید. این مقام و مسئولیت شما امانت الهی است كه از سوی مردم به شما سپرده شده و امروز حفظ این موقعیت و فرصت به عهده خود شماست و باید از حقوق مردم به خوبی دفاع كنید.
معظم له ادامه دادند: قیام و قعود برای شما مسئولیت می‌آورد، شما با تمام عالَم اسلام در ارتباط هستید. نماینده مجلس، عظمت، شجاعت و اعتبارش به اظهارنظرش است و نمایندگان باید نقاط ضعف را به خوبی شناسایی و به وظایف خود به درستی عمل كنند.
حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به نزدیك بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلام فرمودند: نمایندگی مجلس كاری بسیار مهم است. كسانی كه به دنبال انتخاب شدن هستند باید بدانند كه مسئولیت بسیار سنگینی را می‌خواهند بر دوش بگذارند و آیا واقعاً می‌توانند به وظیفه‌ی خدائی خود عمل كنند؟
ایشان با توجه به مسائل روز در كشور به خصوص اختلاس سه هزار میلیارد تومانی افزودند: زمانی كه این موضوع را شنیدم بسیار ناراحت شدم. من واقعاً نگران هستم؛ برای مردم و برای جامعه ناراحت هستم. این اختلاس نقص بزرگی برای دولت و جامعه ما به شمار می آید؛ زیرا براساس آیین اسلام حتی مصرف یك ریال از بیت المال هم جواب دارد، چه برسد كه سه هزار میلیارد تومان اختلاس شود!؟
ایشان تصریح كردند: باید به گونه‌ای عمل كرد كه همه افراد در برابر كارهای خود مسئول و امانت دار مردم باشند و یك ریال هم به غارت برده نشود و در غیر راه اصلی آن مصرف نشود.
مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به نقش نمایندگان مردم در تصویب بودجه كشور فرمودند: این كه شما نمایندگان بودجه‌ی مملكت را تایید می‌كنید، باید تمام دقت خود را به كار ببرید تا یك ریالِ این بودجه به غیر راه اصلی خود مصرف نشود، البته در این خصوص پیشنهادهایی داشتم كه اگر به آنها عمل می‌شد به یقین این نقص‌ها هم رفع می‌شد و چنین مشكلاتی پیش نمی‌آمد.
معظم له تصریح كردند: اگر نمایندگان از روز نخست در خصوص برخی انحرافات بوجود آمده تذكر می‌دادند و محكم در برابر این كار می‌ایستادند، هرگز چنین اختلاس سنگینی رخ نمی‌داد. همچنین قوه قضاییه هم باید در این باره به خوبی وارد می‌شد و نباید كوتاه می‌آمد، باید آن‌گونه كه مردم توقع دارند به این مسأله رسیدگی كامل و قاطع شود.
حضرت آیت الله العظمی صافی نقش قضات را بسیار مهم شمردند و افزودند قضات ما باید با شجاعت و قدرت به دستورات اسلام عمل كنند. در برابر مفاسد بایستند تا این گونه قانون‌شكنی و دزدی در كشور اتفاق نیافتد.
معظم له خطاب به نمایندگان مجلس فرمودند: گرچه زمان اندكی تا پایان دوره مجلس هشتم باقی مانده است؛ اما در همین مدت شما نمایندگان می‌توانید با مواضع درست خود قلب مقدس آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را خشنود كنید. هرگز به این فكر نباشید كه اگر حرفی بزنم ممكن است در انتخابات بعدی رای نیاورم، اگر با این تفكر به میدان بیائید، كار شما هیچ ارزشی نخواهد داشت.
ایشان در پایان بر روابط هر چه بیشتر مسلمانان كشورهای اسلامی تاكید فراوان داشتند و خاطر نشان كردند: اوضاع كشورهای اسلامی در حال حاضر در حد انتظار نیست، باید كاری كرد كه دیگر پای دیكتاتورها به كشورهای اسلامی باز نشود.
در ابتدای این دیدار دكتر سید شهاب الدین صدر نائب رئیس مجلس گزارشی را درباره تشكّل نمایندگان محترم درباره بیداری اسلامی و برنامه‌های مهم اعضای این كمیسیون ارائه داد.
 

 

 

 

 

 

 

 

سه شنبه / 29 شهريور / 1390