جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در اولین جلسه درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید:
حوزه در دفاع از احكام و حفظ موجوديت اسلامي و سنت‌هاي مذهبي كوتاهي نكند.

حضرت آیت الله العظمی صافی روز یكشنبه 27/6/1390 در اولین جلسه درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید با تأكید بر ضرورت حفظ میراث حوزه و تحویل دادن آن به آیندگان خاطرنشان كردند: حوزه‌های علمیه از ابتدای شكل‌گیری اسلام به وجود آمده اند و ارائه دهنده معارف ناب اسلامی به جامعه می‌باشند. امروز هم ما وظیفه داریم كه معارف ناب را كه در اختیار داریم، به جامعه ارائه كنیم.
این مرجع تقلید مكتب تشیع را مكتبی بر اساس علم و معرفت معرفی كردند و افزودند: از هر جهت كه به مكتب تشیع می‌نگریم، مشاهده می‌كنیم كه مكتبی بر اساس عقل و معرفت است كه سخنان ائمه اطهار علیهم السلام و مناجات آنها گواه این مسئله است.
ایشان تصریح كردند: حوزه‌های علمیه همواره پربار بوده و در دوران غیبت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از بركت معارف اهل بیت علیهم السلام بهره جسته و پاسخ‌گوی نیازهای مختلف علمی، معرفتی و دینی جامعه بوده است.
حضرت آیت الله العظمی صافی در ادامه اظهار داشتند: امروز با توجه به هجمه گسترده و همه جانبه استكبار در نابودی و تضعیف آموزه‌های اسلامی،‌ حوزه‌ وظیفه سنگینی در دفاع از احكام و حفظ موجودیت اسلامی و سنت‌های مذهبی دارد كه نباید در آن كوتاهی كند.
خاطرنشان می‌شود درس خارج فقه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در سال تحصیلی جدید، پیرامون مسئله نماز احتیاط و احكام آن می‌باشد.
 

دوشنبه / 28 شهريور / 1390