جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
در دیدار اعضای ستاد همایش غدیر شناسی:
تأكيد حضرت آيت الله العظمي صافي بر برگزاري باشكوه‌تر مراسم غدير امسال.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز پنج‌شنبه 21/7/1390 اعضای ستاد برگزاری همایش غدیر شناسی در مشهد مقدس را به حضور پذیرفتند.
معظم له با ابراز خرسندی از این دیدار فرمودند: برای بنده توفیق بزرگی است كه امروز شما عزیزانی كه در ستاد غدیر شناسی فعالیت می‌كنید را زیارت كردم. امیدوارم این كوشش شما در احیای امر اهل بیت علیهم السلام مورد توجه حضرت حق قرار بگیرد.
ایشان توفیق خدمت به اهل بیت علیهم السلام را عنایت حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین به بعضی از بندگان خاص دانستند و افزودند: كسانی كه خود را در احیای امر اهل بیت علیهم السلام وقف كرده‌اند باید قدر خویش را بدانند و از این فرصت بهترین بهره‌ها را بگیرند و بدانند كه چنین توفیقی برای هركسی به راحتی فراهم نمی‌شود و نشان می‌دهد عنایت ویژه‌ای به شما وجود دارد تا چنین موقعیتی را بدست آورده‌اید.
مرجع تقلید شیعیان جهان با فراخوان همه مسلمانان جهان به خدمت و احیای امر اهل بیت علیهم السلام ادامه دادند: همه مسلمانان باید برای احیای امر اهل بیت علیهم السلام تلاش كنند و بدانند این مساله از مهم‌ترین موضوعات است.

معظم له با تأكید بر مشاركت مردم در برگزاری مراسم‌های مذهبی به خصوص عید غدیر و حفظ شعائر و سنّت‌های اسلامی فرمودند: تلاش برای بزرگداشت غدیر و برگزاری جشن‌های غدیر، نیاز به ذوق و اشتیاق فراوان دارد كه از عهده هركسی بر نمی‌آید و تنها كسانی كه مشتاق اهل بیت علیهم السلام هستند چنین توفیقی را بدست می‌آورند؛ زیرا این كار بسیار سنگین است و بدون عشق به اهل بیت علیهم السلام این كار محقق نمی‌شود.
ایشان افزودند: احساسات و شوقی كه برای هفته غدیر در میان مسلمانان وجود دارد، قابل توصیف نیست؛ زیرا همه خود را وقف این امر كرده‌اند و می خواهند با جان و دل در این راه گام بردارند. بنابراین هر چه در این راه تلاش كنیم باز هم اندك است.
حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به دشمنی‌های فراوانی كه علیه اسلام و مكتب تشیع صورت می‌گیرد، بر ضرورت شناساندن علوم و معارف غنی اهل بیت علیهم السلام به جوامع دنیا و نسل‌های آینده تأكید كردند و اظهار داشتند: امروز با توجه به وجود جریانات مختلف در جامعه و برخی موضعگیری‌هایی كه علیه فرهنگ و معارف اسلامی صورت می‌گیرد، ابراز وجود، موضعگیری و اعلام موجودیت در برابر این جریانات ضروری است تا بدانند فرهنگ اهل بیت علیهم السلام جاودان است و هرگز با سخنان گزاف عده‌ای محدود از بین نمی‌رود.
معظم له احكام و معارف اهل بیت علیهم السلام را مطابق با فطرت بشر دانستند و افزودند: اسلام و معارف اسلامی كه با فضائل اهل بیت علیهم السلام توأم است از منطق بسیار قوی برخوردار است و اگر این فرهنگ را بتوانیم به خوبی به جهان عرضه كنیم به یقین همه آن را خواهند پذیرفت و كسی نمی‌تواند حاشا كند.
ایشان با بررسی سیر تاریخی توطئه‌های دشمنان اهل بیت علیهم السلام فرمودند: در طول تاریخ جریانات مختلفی در تلاش بوده‌اند تا فرهنگ اهل بیت علیهم السلام را به گونه‌ای كم‌رنگ جلوه دهند، اما خوشبختانه شكوه و عظمت آنان سبب شد تا تمامی برنامه‌های آن‌ها خنثی و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام بیش از پیش در جهان جلوه گری كند.
مرجع تقلید شیعیان جهان، ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام در جامعه را ضامن سلامتی و ارتقای علمی و معنوی جامعه دانستند و ابراز داشتند: معارف و سیره و روش اهل بیت علیهم السلام هر چه در جامعه بیشتر ترویج داده شود و مردم با این فضایل بیشتر آشنا شوند، رویكرد مردمی به این فرهنگ افزایش خواهد یافت، همچنان كه در مصر و كشورهای منطقه این تحولات را شاهد هستیم كه چگونه به این فرهنگ گرایش پیدا كرده‌اند.
معظم له بر برگزاری با شكوه‌تر مراسم غدیر امسال تأكید كردند و فرمودند: امسال همچون سال‌های پیش باید برنامه‌های غدیر با شكوه و عظمت خاصی در سراسر كشور برگزار شود و مردم با معارف اهل بیت علیهم السلام بیش از پیش آشنا شوند؛ زیرا به هر میزانی كه مردم شناخت شان با معارف اسلامی بیشتر شود به همان اندازه از گمراهی مصون می‌مانند.
ایشان با اشاره به برنامه‌هایی كه دشمنان حضرت علی علیه السلام برای محو فضایل حضرت داشتند ولی الحمدلله هر كدام از آنها سندی بر حقانیت و فضایل حضرت شدند، افزودند: امروز حقیقت و نورانیت امیرالمومنین علیه السلام و ائمه اطهار بركسی مخفی نمانده‌ است؛ به گونه‌ای كه شرق و غرب به دنبال آن هستند و می‌خواهند از این مكتب كسب معرفت كنند.
حضرت آیت الله العظمی صافی ضمن تقدیر و تشكر از برگزاری همایش غدیر در مشهد مقدس اظهار داشتند: همه شیعیان در هر نقطه از دنیا كه باشند باید غدیر را گرامی داشته و تجلیل كنند؛ ولی شهر مشهد مقدس با توجه به سابقه تشیع و ولایت‌مداری و به مناسبت وجود حرم حضرت رضا علیه السلام اختصاصاتی دارد كه شایسته است برنامه‌های دینی صورت گرفته در مشهد مورد الگو و سرمشق دیگران باشد.
 

پنجشنبه / 21 مهر / 1390