پنجشنبه: 1403/01/30
نسخه مناسب چاپSend by email
ديدار طلاب فدراسيون جماعت‌هاي مسلمان شيعه (خوجه) با حضرت آيت الله العظمي صافي
 

جمعی از طلاب فدراسیون جهانی جماعت‌های مسلمان شیعه اثنی عشری خوجه، از كشورهای هندوستان، تانزانیا، آمریكا، كنیا و ماداگاسكار شاغل به تحصیل در حوزه علمیه قم، عصر دیروز با ‌حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی دیدار كردند.

معظم له در این دیدار با اشاره به حضور چشمگیر طلاب كشورهای مختلف برای تحصیل معارف دینی و علوم اهل بیت، علیهم السلام، در حوزه علمیه قم فرمودند: شما طلاب باید این فرصت را غنیمت بشمارید و با تلاش بیشتر به مراتب بلند علمی و عملی دست یابید.

ایشان افزودند: طلاب غیر ایرانی رسالت بسیار سنگینی برعهده دارند و پس از تحصیل باید به كشورهای خود مراجعت كنند و منشأ خدمات دینی و ارشاد مردم به معارف اهل بیت، علیهم السلام، باشند.

این مرجع تقلید با ابراز امیدواری از حضور شیعیان در سراسر دنیا، پایبندی به اصول و آموزه های دینی را از شاخصه های آنان دانستند و گفتند: آنان با تمسك به تعالیم قرآن به تبلیغ معارف اهل بیت، علیهم السلام، می پردازند.

حضرت آیت الله العظمی صافی استقلال دینی و مذهبی مردمان هند و پاكستان را ستودند و فرمودند: در خیلی از كشورها ظهور تشیع به همین طایفه خوجه و شیعیان هند و پاكستان است كه در همه كشورها به خصوص كشورهای آفریقایی حضور فعال دارند و در همه كشورهایی كه هستند سنت‌های خودشان را حفظ می‌كنند و به همان صورت و ظاهر خودشان زندگی می‌كنند؛ حذف نشدند و تغییر حالت نداده‌اند و استقلال روحی و دینی و مذهبی اینها قابل ستایش است.

در این دیدار كه جمعی از خواهران طلبه نیز حضور داشتند معظم له خطاب به آنها فرمودند: بانوان شیعه در سراسر جهان با وجود تنگناها به حفظ شعائر دینی و حجاب اسلامی می پردازند و در این مسیر مجاهدت می كنند.

سه شنبه / 1 آبان / 1386