جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از سپاهيان:
درخشندگي اسلام به ولايت اميرالمومنين عليه السلام و احياي دين است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز سه شنبه 17/8/90 جمعی از رؤسای دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از پرسنل سپاه را به حضور پذیرفتند.

معظم له در این دیدار با تبریك اعیاد فرخنده غدیر و قربان فرمودند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح در این شرایط موجب شده است تا شكوه، عزت و عظمت بیشتری برای اسلام،‌ انقلاب، نظام و مملكت اسلامی ما فراهم شود.
ایشان با تأكید بر ضرورت حضور روحانیت در همه‌ی ارگان‌ها و سازمان‌ها افزودند: حضوری كه روحانیت در نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نهادها پیدا كرده بسیار مغتنم است و فوائد و بركات فراوانی دارد و باید از این فرصت بهترین استفاده‌ را برد.
مرجع تقلید شیعیان جهان ادامه دادند: وجود روحانیت در نیروهای مسلح همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سبب شده تا خط اولیه انقلاب حفظ بماند و ما در راه دین، ‌اسلام و ولایت ثابت بمانیم و جلوتر برویم و باید این خط تا پایان حفظ بماند.
ایشان تصریح كردند: امروز نیروهای مسلح همچنان كه به سلاح ظاهری مسلح هستند، باید خود را به نیروی معنوی و ایمان مسلح كنند و در صورتی كه این دو توأمان در نیروهای مسلح ما وجود داشته باشد، در موقع عمل با مشكل روبه‌رو نمی‌شویم.

حضرت آیت‌الله العظمی صافی بیان داشتند: این سلاح معنوی و ایمانی است كه همه را در دفاع از كشور بسیج می‌كند و این ایمان به خدا و علاقه به قرآن،‌ احكام دینی و مكتب اهل بیت علیهم السلام است كه سبب عزت مسلمانان در جهان شده است.
ایشان با استشهاد به آیه‌ای از قرآن كریم یادآور شدند: اگر سلاح ایمان در نیروهای مسلح ما همیشه وجود داشته باشد، توطئه دشمنان به جایی نمی‌رسد و در كارشان با شكست روبه‌رو خواهند شد و برای مسلمانان شكستی نخواهد بود؛ زیرا كسانی كه به خدا ایمان داشته و به دنبال احیای كلمه دین هستند و امر به معروف و نهی از منكر می‌كنند، خداوند نصرت و پیروزی آن‌ها را تضمین كرده است.
مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینكه «امروز مملكت اسلامی ما باید به همان سنت‌های اسلامی خود پایبند بماند» اظهار داشتند: درخشندگی اسلام به ولایت امیرالمومنین علیه السلام و احیای كلمه دین است و همه باید نسبت به احكام دینی حساس باشیم.
معظم له به اهداف تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره كردند و افزودند: سپاه از همان ابتدا با هدف نگه داشتن مقاصد اسلام و حفظ هویت اسلامی تاسیس شد و امروز نیز باید همان اهداف را دنبال كند؛ البته وظایف دیگری هم بر عهده آن‌ها سپرده شده است، اما وظیفه اصلی آن همان حفاظت از هویت دینی و مانع از خدشه‌دار شدن این هویت است.
ایشان با انتقاد از بعضی از مطالب منتشره در نشریات بیان داشتند: متاسفانه گاهی مطالبی در برخی مجلات منتشر می‌شود كه هویت اسلامی را زیر سوال می‌برد. هرچند آن مطالب هیچ ارزشی ندارند ولی نباید اجازه داد چنین مطالبی علیه هویت اسلامی منتشر شود.
معظم له با اشاره به مسئولیت‌ خطیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزودند: پاسداران عزیز باید مراقب باشند و بدانند كه مسؤولیت سنگینی بردوش دارند كه نباید به راحتی از این مسؤولیت بگذرند و به دفاع از اسلام و شعائر اسلامی همچون امر به معروف و نهی از منكر بپردازند.
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی به پاداشتن شعائر اسلامی را منحصر به سپاه پاسداران ندانستند و اظهار كردند: همه باید در هر مسؤولیتی هستند چه در رسانه ملی، روزنامه‌ها، آموزش و پرورش، وزارتخانه‌ها، بازاریان، ادارات و درون خانه به این شعائر اهتمام داشته باشند و همه جا باید اسلام حفظ شود.
 

چهارشنبه / 18 آبان / 1390