جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
ديدار جمعي از مسلمانان كشورهاي حوزه‌ي بالكان با حضرت آيت الله العظمي صافي

جمعی از مسلمانان كشورهای صربستان و بوسنی و هرزگوین كه جهت آموزش معارف اسلامی به شهر مقدس قم آمده‌اند، صبح امروز دوشنبه 26/10/1390 با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار كردند.
در این دیدار معظم له ضمن ابراز خوشحالی از حضور مسلمان دیگر كشورها در شهر مقدس قم و در حوزه علمیه فرمودند: من نسبت به مسلمانان بالكان از قدیم ارادت دارم و از هفتاد سال پیش نسبت به مشكلات و سختی‌های كه این مسلمانان داشتند، ابراز همدردی می‌كردم و همیشه پیگیر وضعیت و مشكلات مسلمانان این مرز و بوم بودم. این گونه نبوده كه ما نسبت به شما بی‌تفاوت باشیم و یا آن را فراموش كنیم.
معظم له با تأكید بر اهمیت كسب معارف اسلامی افزودند: الحمدالله این روابطی كه بین بوسنی و شهر مقدس قم و جمهوری اسلامی برقرار شده است و شما این توفیق را پیدا كرده‌اید تا به شهر مقدس قم بیایید و معارف اسلامی را بیاموزید، فرصت بسیار مغتنم و ارزشمندی است كه باید قدردان این فرصت‌ها و موقعیت‌ها باشید و بی‌تفاوت از كنار آن نگذرید.

ایشان به اتحاد و همدلی مسلمانان جهان اشاره كردند و آن را رمز موفقیت جوامع اسلامی دانستند و اظهار داشتند: همه مسلمانان با هم برادر هستند و تفاوتی ندارند. امروز آنچه كه برای مسلمانان جهان با اهمیت است مسأله شناختن دین اسلام و آشنایی بیشتر با پیام‌های قرآن مجید و معارف اهل بیت علیهم السلام است.
مرجع تقلید شیعیان جهان ادامه دادند: نقطه مركزی و اشتراك همه مسلمانان جهان، وحدت حول محور قرآن و ولایت ائمه اطهار علیهم السلام است و امیدواریم همه حول این محور بزرگ گام برداریم تا انشاء الله مسلمانان در جهان، عزت و سرافرازی خود را بازیابند.
حضرت آیت الله العظمی صافی به بیداری اسلامی در جهان اسلام اشاره كردند و افزودند:‌ بیداری اسلامی مسلمانان در كشورهای اسلامی سرآغازی برای حاكمیت واقعی احكام اسلام در جهان و به خصوص در كشورهای اسلامی است كه امیدوارم همه با وحدت و یكپارچگی، اتحاد كلمه، بصیرت كامل و نیز شناخت اهداف دشمن بتوانند در این راهی كه انتخاب نموده‌اند پیروز و سربلند شوند.
مرجع تقلید شیعیان جهان ضمن تقدیر و تشكر از مردم شبه جزیره بالكان، كه در راه حفظ دین سختی‌های بسیاری را متحمّل شدند، افزودند: من می‌دانم كه شما در استقامت امر دین موقعیت شایانی داشتید و مشكلات فراوانی را در دوران گذشته تحمل كردید و دشمنان اسلام با شما مخالفت‌ها و معارضات فراوانی داشتند؛ اما با استقامت و پایداری كه شما از خود نشان دادید، توانستید به این پیروزی مهم و با ارزش دست یابید.
ایشان ادامه دادند:‌ شما عزیزان توانستید در برابر تمامی ناملایمت‌ها، به دستورات اسلام و قرآن عمل كنید و بنده از این مقاومت و پایداری شما تقدیر می‌كنم.
معظم له در پایان بیانات خویش اظهار داشتند: امیدواریم همیشه موفق و مؤید باشید و برای شما دعا می‌كنم كه در خط اسلام و قرآن ثابت قدم بمانید و مردم بالكان روز به روز در ترقی و پیشرفت باشند.
 

دوشنبه / 26 دى / 1390