جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:
مردم دنیا، تشنه‌ی معارف نجات‌بخش اسلام ناب هستند./داعش و تکفیری‌ها، هیچ رابطه‌ای با اسلام ندارند.

 

 

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:

مردم دنیا، تشنه‌ی معارف نجات‌بخش اسلام ناب هستند./داعش و تکفیری‌ها، هیچ رابطه‌ای با اسلام ندارند.

 

 

 

 

جمعی از مبلّغان شیعه کشورهای اروپایی با حضور در بیت مرجع عالیقدر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، گزارشی از وضعیت شیعیان در کشورهای اروپایی و نیز برنامه‌های مبلّغان اعزامی به این مناطق ارائه شد.

معظّم له نیز با تقدیر و تشکّر از حاضرین در جلسه فرمودند: از این‌که حقیر را مشعوف به زیارت خودتان کردید ممنونم و امّیدوارم که همه مشمول عنایات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشید.

ایشان با اشاره به اهمیت تبلیغ و رساندن پیام اسلام ناب به دنیا فرمودند: مسأله تبلیغ، مسأله بسیار مهمّی است. این‌که انسان بنشیند، فایده‌ای ندارد؛ باید با بنیه‌ی علمی قوی رفت و معارف ناب اسلامی را به گوش مردم دنیا رساند. این‌که عده‌ای جمع شوند و عزم خود را جزم نمایند تا آثار اسلام و معارف نجات‌بخش اهل البیت علیهم السلام را در کشورهای مختلف مطرح کنند، همه اسباب افتخار و باعث عزّت و عظمت است.

مرجع عالیقدر در قسمت دیگری از بیانات خود با اشاره به اهتمام بلیغ آیت الله العظمی بروجردی به امر تبلیغ در مناطق مختلف جهان افزودند: استاد بزرگ ما مرحوم آیت الله العظمی بروجردی آرزو می‌کردند یک طوری بشود که ما بتوانیم اشخاصی را جهت تبلیغ و رساندن معارف ناب اسلام به تمامی کشورهای دنیا بفرستیم. ایشان اهتمام زیادی به فرستادن مبلّغ به مناطق مختلف جهان بخصوص کشورهای اروپایی داشتند و توصیه می‌کردند با لسان نرم و منطق اسلامی، معارف و تعالیم مکتب پیامبر و اهل‌ بیت آن حضرت را به گوش جهانیان برسانید.

معظّم له در بخش دیگری از توصیه‌های خود به مبلّغان شیعه در کشورهای اروپایی فرمودند: یکی از وظایف مهمّ شما، نشان‌دادن اخلاق اسلامی به دنیا است. باید به جهانیان نشان دهید که اسلام ناب، دین اخلاق است. باید ویژگی‌های اخلاق پیغمبر اکرم و ائمه طاهرین صلوات الله علیهم اجمعین را برای همه معرّفی کنید که دنیا بفهمد مسلمان واقعی؛ چه مرد و چه زن، در اخلاق از همه جلوتر و بالاتر است.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در ادامه با توجّه به مخدوش‌کردن چهره رحمانی اسلام توسط گروه‌های تکفیری فرمودند: گرفتاری‌هایی که برای مسلمانان به واسطه تکفیری‌ها و داعش ایجاد شده است، اسباب این گردیده که مردم دنیا عوض این‌که به طرف اسلام بیایند از اسلام دور شوند. باید شما به مردم کشورهای مختلف جهان اعلام کنید که این تکفیری‌ها و داعش با اسلام رابطه‌ای ندارند و کارشان، این است که چهره انسان‌دوستانه و رحمانی اسلام را در بین اذهان مردم جهان مخدوش منعکس کنند. اگر مردم دنیا بفهمند که اسلام، دین اخلاق، مهربانی، صلح، و انسان‌دوستی است، تشنه معارف اسلام خواهند شد و به دین مبین اسلام خوش‌بین می‌شوند.

معظم له در پایان این دیدار، با آرزوی توفیق بیشتر برای حاضرین جلسه افزودند: ای کاش من هم در این کار با شما بودم و به اجر و ثواب فراوانی که شماها می‌برید نائل می‌شدم. به هر حال کاری که شما می‌کنید اسباب مسرّت وجود مبارک حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است. امیدوارم خداوند بر توفیقات شما بیفزاید و ما را هم مشمول دعاهای شما عزیزان قرار بدهد.

سه شنبه / 26 آبان / 1394