جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پیام معظم له به همایش بزرگداشت آیت الله العظمی حاج سیدمیرعلی بهبهانی

 

 

پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف
به همایش بزرگداشت آیت الله العظمی آقای حاج سید میر علی بهبهانی قدس سره

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم
قال رسول الله صلی‌الله علیه وآله: مَن أکرَمَ عالِماً فَقَد أکرَمَنی وَ مَن أکرَمَنی فَقَد أکرَمَ الله

السلام علیكم و رحمة ‌الله
با عرض ادب و احترام و تقدیر و تجلیل از این اجتماع نورانی و معرفت‌بخش که به پاس قدردانی از یک عالم بزرگ دینی تشکیل شده است و سنّت حسنه احترام به خدمتگزاران دین حنیف و شریعت مبین و مکتب نورانی اهل البیت علیهم السلام در این جلسه مقدّس اجرا می‌گردد؛ تعظیم از بزرگانی که عمر پر برکت خود را در راه احیاء مبانی بلند تشیّع و دفاع از کیان با عظمت امامت و ولایت سپری کرده و نام خود را در این راه با شرافت جاودانی نمودند؛ هنیئاً لهم هذه النعمة الکبری.
تقدیر از فقهاء و نخبگان عالم انسانیّت و یاد و تذکّر سیره و رفتار آنان و الگو و اسوه قرار دادن ایشان، سیره‌ای است قرآنی و برنامه‌ای است وحیانی.
نباید نام رجال دین و خیر و اصلاح و هدایت و ارشاد و خادمان بشریّت، فراموش شود. باید همواره از آنها، همه درس بگیرند و در مکتب تربیت آنها آموزش ببیند. در کل، این صنف از اصناف بشر با تفاوت درجات و مراتبی که دارند همه، سابقه و پرونده انسان و انسانیّت می‌باشند.
یکی از بزرگانی که باید حیات و سیره‌ی ایشان، تلاششان در احیاء دین و امر به معروف و نهی از منکر و تربیت طلاب و فضلاء به دست ایشان، مورد توجه و درس‌آموزی همگان قرار گیرد، مرحوم آیت الله آقای حاج سید میر علی بهبهانی قدس سره است.
ایشان عالم بزرگواری بودند که در احیاء امر اهل البیت علیهم‌السلام، ترویج و نشر معارف دین، اقامه فریضه الهی امر به معروف و نهی ار منکر و تربیت طلاب و فضلای متقی و پرهیزکار تلاش و مجاهدت‌های بسیاری کردند و همین خدمات گسترده ایشان بود که نام و یاد ایشان را در قلب و ذهن مردم ولایی و شریف خوزستان زنده نگهداشته است.
بزرگداشت مثل ایشان، بزرگداشت علم، بزرگداشت فقه، بزرگداشت اخلاق و ادب و بالاخره بزرگداشت مذهب است؛ أغدق الله علی روحه من سحائب رحمته و اعلی درجته فی درجات العلماء الذین مدادهم افضل من دماء الشهداء.

صفر المظفر1437هـ.ق
لطف الله صافی

پنجشنبه / 28 آبان / 1394