پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
در دیدار فرمانده و مسئولان سپاه علی بن ابی طالب قم توصيه‌هاي مهمّ مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي صافي به سپاهيان و نيروهاي مسلّح
 
-->استحكام و قدرت نظام اسلامی، استحكام و قدرتی الهی است كه كسی نمی‌تواند آن را از بین ببرد.
--> سپاهیان عزیز هم‌چنان مانند روزهای اول انقلاب ثابت‌قدم باقی بمانند، و بر توفیقات زیادی كه خداوند به آنها داده است شاكر باشند.
-->امروز ارواح پاك شهداء نظاره‌گر كارهای همه مسئولان می‌باشند.
-->عقب‌نشینی و تنازل از احكام مسلّمه اسلام، خیانت به آرمان شهیدان است.
  
 
مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف، صبح پنجشنبه 7/02/1391 فرمانده و مسئولان سپاه علی بن ابی طالب قم را به حضور پذیرفتند.
 
بخشی از بیانات معظم له به شرح ذیل است:
أعوذ بالله من الشیطان الرجیم. بسم الله الرحمن الرحیم. الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سید الاولین و الآخرین سیدنا ابی القاسم محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین، و لاسیما مولانا بقیة الله فی الارضین و اللعن علی اعدائهم اجمعین الی یوم الدین.
قال الله تعالی:
«إِنَّ اللهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوص‏»[1]
بنده هم ایام سوگواری شهادت سیدة نساء ‌العالمین حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به پیشگاه أقدس حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، و همه دوستداران و علاقمندان اهل بیت علیهم السلام، و شما عزیزان تسلیت عرض می‌كنم، و امیدوارم كه از بركات توسل به اهل بیت علیهم السلام، همیشه در خط ولایی اهل بیت باقی‌مانده، و همه بتوانیم طوری رفتار كنیم كه رضای خاطر حضرت ولی‌عصر اروحنا فداه فراهم شود.
بنده در ارتباط با نیروهای مسلح خودمان؛ چه سپاه پاسداران و چه ارتش و غیر ذلك، حسن ظن خاصی دارم، و می‌بینم كه این عزیزان در خط اول خودشان با ثبات قدم باقی مانده‌اند، و امیدوارم كه باقی بمانند انشاء الله.
خوب الحمدلله پیشرفت‌های زیادی كه در امور نظامی مشاهده می‌شود، همه باعث شوكت و قدرت دین هست، و موجب ایجاد رعب در دل دشمنان می‌شود، كه یكی از وسایل پیروزی لشكر اسلام همیشه همین بوده است كه خداوند متعال، رعب سپاهیان مسلمان را در دل دشمن قرار می‌داد، و از این جهت، دشمنان توانایی دفاع را از دست می‌دادند و شكست می‌خوردند.
لشكر اسلام با ایمان محكمی كه داشت در مقابل آنها ایستادگی می‌كردند. تاریخ نقل می‌كند كه در یكی از جنگ‌ها، یك نفر را دیدند كه دست و پای او قطع شده بود و مشرف به موت بود، و این آیه را می‌خواند: «فَأُولئِكَ مَعَ الَّذینَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَ الصِّدِّیقینَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحینَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفیقاً»[2]
همین لشكریان اسلام بودند كه با ایمان به وعده‌های الهی استقامت ‌كردند و پیروز می‌شدند. باز در تاریخ آمده است كه یكی از فرماندهان مسلمانان كه خیلی جلو رفته و از مراكزی كه باید به این‌ها كمك برسانند دور شده بودند، به طوری كه اگر دشمن به اینها حمله می‌كرد، كمك‌گرفتن از عقبه لشكر ممكن نبود، وقتی یكی از سربازان به او گفت كه خیلی دور شدیم. شما به چه اعتمادی تا اینجا آمدید؟
گفت: «بثقتی بنصر اللّه»؛ من به اعتماد به این‌كه خداوند ما را نصرت می‌دهد پیش می‌روم.
الحمدلله همین روحیه الان در پاسدارها و فرماندهان وجود دارد، و این خودش اسباب امیدواری است كه نظام انشاء الله بیمه، و حفظ شود.
البته كل این مطالب به امر خداوند متعال و به تقدیر الهی است. همه باید متوجه به خدا باشیم، خود بقاء این نظام در این مدت 33 سال، خودش یك امر غیبی است.
برنامه‌ها و نقشه‌هایی كه دشمن برای از بین‌بردن این نظام داشت و دارد فوق تصور است. صدام ملعون كه به ایران حمله كرد، با حساب دنیایی‌اش نقشه‌اش درست بود، كه اگر مثلاً امروز جمعه حمله ‌كند، فردا تهران ساقط می‌شود، ولی این خداوند متعال بود كه نظام اسلامی را نگه داشت به طوری كه دنیا از این امر متحیّر شد.
این‌ها همه كمك‌های غیبی بود؛ این استقامتی كه مردم نشان دادند، و جوان‌هایی كه این‌طور به استقبال شهادت رفتند، همه از توجهات خاصه آقا حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و عنایات ایشان بود.
الان هم كه آن دوران را پشت سر گذاشته‌ایم، برای حفظ نظام اسلامی محتاج به ایمان، توسل به اهل بیت علیهم السلام و محتاج به استقامتیم. احتیاج به این داریم كه به تعهدی كه با دین، با امام زمان علیه الصلاة و السلام و با قرآن داشتیم پایبند باشیم.
بدانیم كه اگر ما با آن‌ها باشیم، آن‌ها هم با ما هستند، همان‌طوری كه وعده دادند: «أذكُرُونی أذكرُكُم» به كسانی كه در خط دین باقی باشند امداد خواهند كرد. مطمئن باشید این استحكام و قدرت نظام اسلامی، كه استحكام و قدرتی الهی است را كسی نمی‌تواند بشكند و از بین ببرد، چرا كه قرآن این وعده را داده آنجا كه می‌فرماید: «یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُون‏».[3]ما باید در مقام این باشیم كه واقعاً پایدار بمانیم و به دستورات و احكام دین ملتزم باشیم تا پیروز شویم كه خداوند وعده فرموده است: «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْكُمْ»[4]
الحمدلله امروز ما امّتی هستیم كه در دنیا روی پای خودمان ایستاده‌ایم، و در مقابل تمام باطل‌ها اعلام وجود می‌كنیم، و دنیا هم ما را پذیرفته است. مهم این است كه بر همان هویت و مواضع اسلامی خودمان پا‌فشاری كنیم. گاهی اوقات انسان چیزهایی می‌شنود كه در ظاهر گرچه كم و كوچك است، ولی خیلی بزرگ است، یعنی در جامعه‌ای كه این همه شهید برای اسلام داده، و این‌طور در دنیا اظهار وجود كرده است، حال دیده شود كه نسبت به احكام دین تنازل و عقب نشینی شده است. این عقب‌نشینی‌ها و تنازل‌ها از احكام حتی كم آن هم نباید باشد.
به هر حال امیدوارم كه همه بتوانیم اسباب خشنودی آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم كنیم چرا كه همه چیز وابسته به ایشان است، و باید متوجه شویم كه وابسته‌ایم و كسی كه وابسته است، باید مستلزم به آن هم باشد. بنده مجدداً از حضور شما و زحماتی كه می‌كشید تشكر می‌كنم. شما هم قدردان توفیقاتی كه خداوند به شما عنایت می‌كند باشید و شكر آن را بجا آورید، و شكرش هم همین است كه همان خط اول را ادامه بدهید و از آن منحرف نشوید. با همان قوت دینی و استظهار اسلامی پیش بروید و به اسلامیت و ولایی‌بودن خودتان افتخار كنید كه انشاءالله مددهای غیبی و كمك‌های حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از ما قطع نخواهد شد. والسلام علیكم و رحمةالله و بركاته
 
[1]. سوره صف، آیه4.
[2]. سوره نساء، آیه69.
[3]. سوره صف، آیه8.
[4]. سوره محمد ص، آیه7.

 

جمعه / 8 ارديبهشت / 1391