جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار فرمانده و معاونين نيروي انتظامي استان قم:
حركات مرگ آفرين در رانندگي، معصيت است.

صبح امروز دوشنبه 30/7/86 حضرت آیت الله العظمی صافی، فرمانده و جمعی از مدیران مسئول نیروی انتظامی استان قم را به حضور پذیرفتند.

معظم له در این دیدار ضمن تشكر از زحمات و تلاش‌های نیروی انتظامی، در برخورد با عوامل فساد مانند اراذل و اوباش و بد‌حجابی فرمودند: امنیت حاصل شده در جامعه مرهون تلاش و زحمات نیرو‌های مخلص و تلاشگر است و باید قدر این امنیت را بدانیم و از همه كسانی كه در این راه خدمت می‌كنند و زحمت می‌كشند تشكر كنیم.

ایشان ایجاد امنیت در جامعه را وظیفه همه دانسته و فرمودند: امنیت از بزرگترین نعمت‌های خداوند متعال است و از اركان سعادت و كمال جامعه بشری است و تداوم حیات اجتماعی جامعه بدون ایجاد امنیت اجتماعی امكان‌پذیر نیست.

این مرجع تقلید با اشاره به لایه‌های مختلف امنیت در جامعه فرمودند: امنیت با همه ابعادش باید در جامعه برقرار باشد و اگر هر كدام از اینها نباشد در آن ناحیه از جامعه ضعف و نقصانی پدیدار می‌گردد كه ممكن است به بخش‌های دیگر نیز سرایت كند.

ایشان با بیان اینكه مسلمان باید منظم باشد، فرمودند: اولین خصوصیتی كه یك مسلمان باید داشته باشد این است كه نظم داشته باشد و كار و زندگی اش تحت قوانین و مقررات باشد و اگر افراد جامعه نظم را در زندگی خویش حاكم كنند ایجاد امنیت در جامعه سهل‌تر خواهد بود.

معظم له در این ارتباط به رانندگی و تخلفات صورت گرفته در آن اشاره كرده و فرمودند: راننده نباید تصور كند كه هر طور می‌خواهد می‌تواند رانندگی كند، بلكه راننده باید مراقب و پلیس خود باشد و از انجام حركاتی كه منجر به تهدید جان انسانها می شود و سلب حقوق دیگران و معصیت است، خودداری كند.

ایشان دین اسلام را دین كاملی برشمردند و فرمودند: ما در روایت داریم كه كسی كه سواره است به راه و خیابان احق‌تر از كسی است كه پیاده است و اگر فرهنگ ما فرهنگ دینی باشد و بدانیم كه دستورات دینی ما منحصر به یك رشته امور عبادی نیست و همه امور را فرا گرفته است، باید در همه امور رعایت دستورات و تعالیم دین را داشته باشیم تا خدای ناكرده معصیتی نكرده باشیم.

حضرت آیت الله العظمی صافی، قم را به عنوان مركز حوزه علمیه و عش آل محمد دانسته و فرمودند: برای قم با این همه سوابق درخشانی كه دارد و باید شهری نمونه و دارای چهره‌ا‌ی اسلامی باشد، یك مورد خلاف و جرم هم زیاد است و تمام اقشار در این شهر باید برای سایرین الگو  باشند.

معظم له وظیفه همه را در اشاعه امنیت سنگین دانستند و فرمودند: باید دولت و ملت، امنیت اجتماعی و اخلاقی را با همه ابعادش در رأس مقاصدشان قرار بدهند؛ همه با هم همكاری كنند و این یك وظیفه دینی و اسلامی است و واجب است كه همه در این راه، تلاش كنیم.

ایشان فساد و فحشا را خطرناك برای امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه دانسته و فرمودند: اندلس با آن تمدن بی‌نظیرش فقط به خاطر فساد اجتماعی و اخلاقی و روی آوردن مردم به كارهای فاسد و لهو ولعب از بین رفت و ما باید از ریشه با مفاسد برخورد كنیم و از همان اول جلوی آن را بگیریم و نگذاریم كه پیشرفت كند.

این مرجع تقلید در پایان برای توفیق هر چه بیشتر این نیرو در سخنان خویش فرمودند: شغل شما كه ایجاد امنیت در جامعه است شغل مقدس و شریفی است و با توجه به این خلوص و اهتمامی كه در شما می‌بینم، امیدوارم كه بیشتر از اینها موفق باشید و این مملكت در سایه عنایات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از گزند همه حوادث خارج و داخل مصون بماند

در ابتدای این دیدار سردار خورشیدوند فرمانده نیروی انتظامی استان قم گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط نیروی انتظامی استان قم در 6 ماهه اخیر را خدمت معظم له ارائه نمود.

دوشنبه / 30 مهر / 1386