پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار مدیر و دست‌اندركاران شبكه ماهواره‌ای ولایت:
پيام اسلام و قرآن،‌ رحمت و مهرباني براي همه‌ي جهانيان است./ كساني كه اسلام را دين ترور و خشونت معرفي مي‌كنند،‌ به همه‌ي اديان الهي خيانت مي‌كنند.

مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف، صبح یكشنبه 21/03/1391 مدیر و دست‌اندركاران شبكه ماهواره‌ای ولایت را به حضور پذیرفتند.
در ابتدای این دیدار، حجة الاسلام و المسلمین آقای حسینی قزوینی مدیر شبكه ولایت، گزارشی از فعالیت‌های این شبكه ارائه داد.
قسمتی از بیانات معظم له به شرح ذیل است:
أعوذ بالله من الشیطان الرجیم. بسم الله الرحمن الرحیم. الحمدلله رب العالمین، و الصلوة و السلام علی سید الاولین و الآخرین و خاتم الانبیاء و المرسلین، سیدنا ابی‌القاسم محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین لاسیما مولانا بقیة الله فی الارضین، و اللعن علی اعدائهم اجمعین الی یوم الدین.
بنده از شما عزیزان كه در ترویج مكتب اهل بیت علیهم السلام خدمت می‌كنید كمال تشكر و تقدیر را دارم، و امیدوارم كه با تلاش‌های خالصانه خود در این راه بتوانید در جهت رضای خداوند متعال و حضرت بقیة الله ارواح العالمین له الفداء گام بردارید.

اوضاع دنیا، از جنبه‌های مختلف در شرایط خاصی است. الان مسأله عالم غیب و دعوت انبیاء با مسأله به اصطلاح جامعه مدنی كه به دنبال نفی عالم غیب و دعوت انبیاء می‌باشد در مقابل هم قرار گرفته‌اند.
آنها به دنبال این هستند كه جامعه مدنی منهای شرایع و هدایت‌های انبیاء تشكیل شود، و اكنون هم متأسفانه این مسأله، برخی از كشورهای اسلامی را هم مورد تأثیر قرار داده است.
از مسائل مهمی كه الان با آن مواجه هستیم، ارائه تصویر خشن و وحشتناكی است كه از دین اسلام به دنیا می‌شود، و اسباب تنفر دنیا می‌گردد. همین وهابی‌ها و كارهایی كه در افغانستان، پاكستان، عراق و اخیراً در بحرین و سوریه انجام می‌دهند؛ همه معرفی‌كننده‌ی چهره نامناسبی از اسلام عزیز است. حتی كار به جایی رسیده است كه اگر در بعضی كشورها از شخص مسلمانی بپرسند كه چه دینی داری، می‌ترسد كه بگوید من مسلمانم؛ چرا كه آنها مسلمان را به عنوان تروریست می‌شناسند. اگر مسأله وهابی‌گری همین‌طور پیش رود، امنیت در همه جا به خطر می‌افتد. كسانی كه اسلام را دین ترور و خشونت معرفی می‌كنند، به همه‌ی ادیان الهی خیانت می‌كنند.
تمدن و دنیای متمدن فعلی كارهایی كه این فرقه ضالّه انجام می‌دهد را نمی‌پذیرد و به همین خاطر اینها را خشن می‌دانند. همین تخریب آثار و مشاهد مشرّفه اسلام كه نشان‌دهنده‌ی تاریخ بزرگ اسلام است چه توجیهی دارد؟ الآن مواریث تاریخی و فرهنگی نزد دنیا از اعتبار زیادی برخوردار است. این فرقه گمراه تمام آثار تاریخی اسلام را از بین برده و می‌برد؛ به طوری كه اگر ما ده هزار سال دیگر بخواهیم بگوییم مثلاً پدر پیامبر صلی الله علیه و آله عبدالله، و جدّش عبدالمطلب، و همسرش خدیجه بوده و این آثار آنهاست، ممكن نیست.
كارهایی كه این عده به نام اسلام انجام می‌دهند بسیار خطرناك است؛ حتی از روز اول قرارشان این بود كه قبة الخضراء را هم خراب كنند كه هیچ اثری از نام پیامبر صلوات الله علیه و آله نباشد.
اینها مردمان بسیار نادانی هستند كه با كل مظاهر تمدن مخالف بودند و هستند. اسلاف اینها همان‌هایی‌ هستند كه راجع به قائلین چرخش زمین به دور آفتاب، فتوای كفر دادند.
این برای مردم حقیقت‌جو و آرمان‌خواه اصلاً قابل پذیرش نیست غیر اینكه، نیروی پول و كمك استعمار، اینها را نگهداشته است تا خیانت به اسلام كنند.
نتیجتاً اینكه در مقابل این هجمه بزرگ و خطرناك ایستادن و روبرو شدن با آنها، و معرفی اسلام واقعی، خدمتی بسیار بزرگ و دارای اجر فراوانی است.
الحمدلله امثال شما در این مواضع مهم و حساس بسیار نافع و مؤثر بوده و هستید. باید در همه حال هدف اصلی شما تبلیغ اسلام عزیز باشد؛ اسلامی كه پیام آن «ما ارسلناك الّا رحمة للعالمین» و رأفت و مهربانی نسبت به همدیگر است.
اساس دین ما ولایت است؛ یعنی امیرالمومنین علیه السلام را كه بالاترین شخصیت عالم وجود بعد از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم است به مردم معرفی كنیم. معرفی حضرت علی علیه السلام یعنی شناخت انسان كامل و عدل مجسم به جهان، و این را برای خود افتخار بدانیم و خدا را به این نعمت بزرگ شاكر باشیم.
به هر حال برنامه‌هایی مثل فعالیت شما عزیزان، نشان‌دهنده این است كه ما زنده‌ایم، حیات داریم و به دنیا اعلام می‌كنیم كه ما هستیم. اسلام عزیز هست و ما ملتزم به احكام الهی و متعبد به شرع مقدّسیم.
بنده مجدداً از شما بزرگواران كه در مسیر خدمت به دین مقدس و مكتب اهل بیت علیهم السلام فعالیت می‌كنید و عمر خود را وقف ترویج معارف و هدایت‌های اهل بیت علیهم السلام نموده‌اید تشكر می‌كنم، و امیدوارم همان‌طور كه روز به روز بر خدمات و برنامه‌های شما افزوده شده است، در آینده هم در این مسیر پیشرفت داشته باشید، و قلب مقدس حضرت ولی عصر علیه الصلاة و السلام را مسرور نمایید.
و السلام علیكم و رحمة الله و بركاته
 

 

 

 

 

دوشنبه / 22 خرداد / 1391