جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
بيانات حضرت آيت الله العظمي صافي در جمع معتكفين مسجد گوهرشاد در مشهد مقدس

مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی روز چهارشنبه 25/5/1391 در اجتماع یك هزار نفری معتكفین در مسجد جامع گوهرشاد، در جوار مضجع شریف حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام حضور یافتند و برای آنان سخنان مبسوطی ایراد فرمودند.
حضور این مرجع بزرگ در جمع اعتكاف كنندگان كه تأثیر بسیار زیادی در آن گذاشته بود و با حالت شوق و اشتیاق خاصی این مرجع بزرگوار را مانند نگینی در میان گرفته بودند غیر قابل وصف می‌باشد.
حضرت آیت الله العظمی صافی بعد از عرض ادب و سلام به پیشگاه مقدس حضرت امام رضا علیه السلام فرمودند: احساسی كه بنده در جمع شما روزه‌داران معتكف دارم، هرگز قابل توصیف نیست. من به چهره‌ی نورانی شما عزیزان كه نگاه می‌كنم بسیار لذت می‌برم و این حضور را ذخیره بزرگ در روز قیامت برای خود می‌دانم.
معظم له با توجه برنامه‌های انسان‌ساز دین مقدس اسلام فرمودند: این مراسم و امثال آن دلیل بر جامعیت دین اسلام است كه برای ترفیع روح و روان انسان هم برنامه‌های گوناگونی دارد كه همه مطابق با فطرت سلیم انسانی و مطابق با احتیاجات بشریت به آنها می‌باشد.
ایشان ادامه دادند: انسانی كه در كارهای دنیایی خود غرق شده است و خسته از ناملایمات زندگی است، چند روزی او را به خلوت با خدای خود و انس با پروردگار دعوت می‌كند كه در آن با تفكر صحیح، برنامه‌های آینده‌ی خود را رنگ و بوی خدائی دهد و نسبت به كارهای گذشته‌ی خود تجدیدنظر نموده و از خداوند قادر متعال مدد و كمك بگیرد.

مرجع تقلید شیعیان جهان افزودند: یكی از این برنامه‌های مهم اعتكاف و دعا می‌باشد كه ارتباط مخلوق را با خالق خود برقرار نموده و خود را در ضیافت خاص الهی می‌بیند. از این فرصت‌ها كمال استفاده را ببرید و از دعاهای وارده بخصوص دعای ابوحمزه ثمالی كه سرتاسر معرفت و درس زندگی می‌باشد،‌ بهره ببرید.
معظم له در ادامه اظهار داشتند: من خود افتخار می‌كنم كه اگر برای معتكفین خادم بودم و ای كاش می‌توانستم به شما خدمت كنم و از این حال و هوای روحانی و معنوی اعتكاف بهره می‌بردم. برای همه مسلمانان و مستضعفان دعا كنید و از خداوند متعال فرج آقا امام زمان علیه السلام را بخواهید تا مشكلات جوامع اسلامی برطرف شود و خودتان هم با آن حضرت تجدید عهد نمایید كه سرباز خوبی برای ایشان باشید و از حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام كه در این مكان مقدس در جوار آن حضرت معتكف شده‌اید،‌استمداد بجوئید و از ایشان بخواهید كه از علوم و معارف نورانی آن حضرت استفاده نموده و مشمول لطف و عنایت خاصه ایشان باشید.
من هم صمیمانه و خاضعانه از همه شما ملتمس دعا هستم.
موفق و مؤید باشید.

 

جمعه / 27 مرداد / 1391