چهارشنبه: 1403/01/29
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی در دیدار دبیر کل جدید مجمع تقریب مذاهب اسلامی:
همه مسلمانان در عصر بيداري اسلامي بايد با وحدت كلمه و كلمه واحده دسيسه‌هاي دشمنان اسلام را نقش بر آب نمايند./ قصد دشمنان از ايجاد اختلاف و تفرقه‌افكني بين مسلمانان، استعمار كشورهاي اسلامي

 جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای اراكی دبیر كل جدید مجمع تقریب مذاهب اسلامی دوشنبه 26/4/91 با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف در مشهد مقدّس دیدار كردند.

 در ابتدای این دیدار، دبیر كل جدید مجمع، گزارشی از برنامه‌های این مركز ارائه دادند. حضرت آیت الله العظمی صافی مدظله الوارف در این دیدار بیانات مبسوط و ارزشمندی ارائه فرمودند كه قسمتی از آن به شرح ذیل است:
معظم له با اشاره به اینكه مسأله تقریب بین مسلمانان جهان، وظیفه همه علماء اسلام در عصر غیبت است فرمودند: دشمنان اسلام همیشه درصدد اختلاف و تفرقه انداختن بین مسلمانان بوده و هستند تا بتوانند به آرزوهای دیرینه خود - كه همان استعمار كشورهای اسلامی، و استفاده از منابع و منافع غنی و سرشار مسلمانان است- دست یابند.
ایشان در ادامه با بیان اهمّیت وحدت كلمه بین مسلمانان بیان كردند: امروز دشمن از اتحاد و یكپارچگی مسلمانان در عصر بیداری اسلامی هراس دارد. همه مسلمانان باید با وحدت كلمه و كلمه واحد دسیسه‌های دشمنان را نقش بر آب نمایند و عزت و عظمت دیرینه مسلمانان را دوباره احیاء كنند.
ایشان در ادامه با بیان سابقه بحث تقریب مذاهب، یكی از دغدغه‌های مهم مرحوم آیت الله العظمی بروجردی رحمة الله علیه را تقریب بین مسلمانان دانستند و فرمودند: اشتیاق دانشمندان بزرگ اهل سنت به دیدار و ملاقات با مرحوم آیت الله العظمی بروجردی و مكاتبات با ایشان همه از موفقیت‌آمیز بودن برنامه‌های ایشان در راستای تقریب مذاهب حكایت دارد.
معظم له در ادامه دیدار با بیان اینكه اعتراض به مسأله تخریب آثار اسلامی در حرمین شریفین به خصوص مدینه، نباید به عنوان مسأله اختصاصی شیعه مطرح شود بیان كردند: مسأله تخریب آثار اسلامی توسط فرقه نادان و گمراهی كه از حقیقت اسلام دور هستند مختص شیعه نیست، بلكه مسأله‌ای فرامذهبی است. مسأله این است كه هر هویتی با تاریخ و آثار تاریخی آن شناخته می‌شود، و اگر آثار تاریخی اسلامی از بین برود، خسارت بزرگی به اسلام وارد شده است.
ایشان در پایان با تشكر از فعالیت‌های حجة الاسلام آقای اراكی در سمت‌های مختلفی كه مشغول فعالیت بوده‌اند، برای موفقیت ایشان در انجام این وظیفه مهمّ دعا فرمودند.

 

 

سه شنبه / 27 تير / 1391